ثبت برند مشاغل خانگی

ثبت برند مشاغل خانگی

گسترش اینترنت در میان کاربران، باعث به وجود آمدن مشاغل جدید و یا تغییر در برخی مشاغل شده است. با توجه به افزایش جمعیت، نیاز به مشاغل برای ارائه خدمات و کالا بیشتر شده است.

یکی از اشکال مورد توجه که با رشد قابل توجهی روبه رو شده است، مشاغل خانگی است. مشاغل خانگی در زمینه های متعددی، موقعیت های کاری جدیدی را برای افراد ایجاد کرده است. از سویی دیگر برای دریافت حمایت های قانونی، ثبت برند مشاغل خانگی و ثبت برند در تبریز اهمیت زیادی یافته است.

در نتیجه هر فردی با هر شرایط و محدودیت هایی که داشته باشد، قادر است با توجه به نیاز خود، در یک زمینه از مشاغل خانگی وارد شود. دانشجویان، زنان خانه دار، پدر و مادرانی که به دلیل رسیدگی به کودک امکان خروج مداوم از خانه را ندارند، افراد دارای معلولیت و یا افرادی که محل زندگی آن ها، برای شغل مورد نظر، فرصت های خوبی فراهم نمی کند، به راحتی می توانند از طریق مشاغل خانگی و فروش از طریق فضای مجازی، مشکلات خود را حل کنند.

بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!
بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!

مجموعه مدیران ثبت تنها مرکز تخصصی خدمات ثبتی و اداری در شمال غرب کشور است و از تمام نقاط ایران مشتریان وفادار دارد. اگر قصد دارید که فرایندهای ثبتی خود را از جمله ثبت برند در تبریز را به صورت تخصصی انجام دهید، کارشناسان مجرب ما در این راه به شما کمک می‌کنند. این شرکت کامل‌ترین مجموعه در حوزه ارائه خدمات ثبتی و اداری شامل ثبت شرکت در تبریز و اعطاء گواهینامه‌های ایزو در شمال‌ غرب کشور است. ما به عنوان یک شرکت خدمات کسب و کار رویکرد و نگرشی کاملاً متفاوت داریم و از همان اوایل فعالیت‌مان، با افتخار توانسته‌ایم اعتماد اکثر مدیران و صاحبان بیزینس کشور را به خود جلب نماییم.

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!
سوالات خود را از ما بپرسید

مشاغل خانگی چیست؟

بر اساس ماده دوم قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی « منظور از مشاغل یا کسب و کار خانگی، آن دسته از فعالیت هایی است که با تصویب ستاد موضوع ماده 3، توسط عضو و یا اعضاء خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می گیرد و منجر به تولید خدمت و یا کالای قابل عرضه با بازار خارج از محیط مسکونی می گردد.»

انواع مشاغل خانگی در قانون

بر اساس ماده 2 قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، سه نوع از مشاغل خانگی تعریف شده است.

  1. فعالیت هایی که برای کارفرمایی خارج از محیط مسکونی و به صورت کارمزدی انجام می شوند.
  2. فعالیت های مستقلی که از تامین مواد اولیه تا عرضه به خارج از منزل مسکونی، صورت می گیرد.
  3. فعالیت های تعاونی، اتحادیه، مشارکت با بنگاه های تامین کننده مواد و عرضه محصولات در بازار صورت می گیرد و معمولا به شکل خوشه ای هستند.

ثبت برند مشاغل خانگی

ثبت برند، شامل مراحل قانونی است که منجر به رسمیت نام تجاری و کسب و کار می شود. برای ثبت مشاغل خانگی، از دو روش می توان استفاده کرد.

  • مراجعه به شرکت و موسسات ثبت برند که تمام مراحل ثبت را تا انتها، انجام می دهند.
  • مراجعه به سایت وزارت کار و امور اجتماعی به آدرس irimlsa.ir مراجعه کرد. با انجام مراحل مشخص شده، برند خود را ثبت کند. ثبت برند می تواند از حقوق معنوی و مادی کسب و کار محافظت کند.

مراحل ثبت برند مشاغل خانگی

برای اینکه برند خود را ثبت کنید، باید مراحل زیر را از طریق سایت مشاغل خانوادگی طی کنید.

  • ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی کشور
  • ارائه درخواست جواز مشاغل خانگی
  • تحویل مدارک و تکمیل فرم های مربوط
  • ارائه طرح توجیهی کسب و کار از طرف متقاضی
  • ارائه اسناد برای تامین سرمایه و سهم آورده متقاضی برای پشتیبان
  • بررسی درخواست و طرح متقاضی در دستگاه اجرایی که در یک هفته انجام می شود.
  • تایید طرح و صدور مجوز قانونی مشاغل خانگی در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مورد نظر

در قسمت هایی از مراحل ثبت شرکت در تبریز در مشاغل خانگی، به پشتیبان اشاره شده است. منظور از پشتیبان «اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که مسئولیت حمایت از تعدادی از شاغلین خانگی را در کل فرآیند تولید و ارائه خدمات، اعم از آموزش، تهیه و توزیع مواد اولیه و ابزار کار، مشاوره، طراحی، نوآوری، بسته بندی، بازاریابی و فروش به عهده بگیرند.»

شرایط ثبت برند مشاغل خانگی

بنابر ماده دوم دستورالعمل اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مصوب 23/03/1398 اقدام به کسب و کار خانگی با توجه به این شرایط ممکن است:

  • تناسب حجم تولید با شرایط و فضای واحد مسکونی
  • عدم ایجاد آلودگی های زیست محیطی، صوتی و بصری و رعایت کامل حقوق همسایگان
  • عرضه و فروش محصول در خارج از واحد مسکونی
  • عدم تردد غیر متناسب با فضای محل سکونت به ویژه در مجتمع های مسکونی
  • مجاز بودن و تناسب شغل با محیط مسکونی

به طور کلی ثبت برند مشاغل خانگی بر اساس قانون، تابع برخی اصول است که ذیل شرایط عمومی و اختصاصی تعیین می شود.

شرایط عمومی برای ثبت برند

  • تابعیت جمهوری اسلامی
  • حداقل 20 سال سن برای پشتیبان
  • نداشتن سابقه کیفری موثر برای پشتیبان
  • کارت پایان خدمت سربازی و یا معافیت از سربازی برای متقاضیان مرد
  • اقامت در محل کسب و کار خانگی

شرایط اختصاصی برای ثبت برند مشاغل خانگی

  • دارا بودن حداقل 5 سال سابقه کاری مرتبط برای پشتیبان
  • دارا بودن گواهی آموزش و مهارت در زمینه کاری
  • گواهی سلامت برای افرادی که متقاضی کار در زمینه مواد غذایی و بهداشتی
  • تامین حداقل 20 درصد از سرمایه اولیه برای پشتیبان
  • ارائه ایده و طرح برای شروع
  • دارا بودن توانایی مدیریت برای اداره کسب و کار

مدارک ثبت برند مشاغل خانگی

برای ثبت برند خود، از هر کدام از روش های فوق که اقدام کنید، مدارک زیر را باید تسلیم نمایید:

  • شناسنامه و کارت ملی اعضاء
  • کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی برای متقاضیان مرد
  • گواهی عدم سوء پیشینه برای پشتیبان
  • آخرین مدرک تحصیلی متقاضیان
  • گواهی کارت مهارت در زمینه کسب و کار مورد نظر

ضرورت ثبت برند مشاغل خانگی

با توجه به ازدیاد تعداد مشاغل خانگی، علاوه بر افزایش رقابت میان صاحبان آن ها، سوءاستفاده و کلاهبرداری از افراد نیز افزایش یافته است. به همین دلیل پیشنهاد می شود، برند خود را ثبت کنید و از مزایای آن بهره مند شوید. ثبت برند نه تنها برای برندهای بزرگ و جهانی، بلکه برای مشاغل بسیار کوچک نیز ضرورت دارد.

مزایای ثبت برند مشاغل خانگی

ثبت برند در اولین مرحله باعث جلب اعتماد مشتریان می شود. چرا که می دانند در صورت بروز مشکل می توانند از طرق قانونی پیگیری کنند.

جلب اعتماد مشتریان، آن ها را تبدیل به مشتریان دائمی می کند. در نتیجه دایره مشتریان گسترش می یابد.

پس از ثبت برند می توانید وارد مسیر بازاریابی و تبلیغ شوید. تبلیغ هایی که برای معرفی کسب و کار خود انجام می دهید، در نهایت منجر به یافتن مشتریان جدید و افزایش سود می شود.

در حال حاضر تعداد مشاغل خانگی با سرعت زیادی رو به ازدیاد است. جمعیت بالای کسب و کارهای خانگی، رقابت میان صاحبان مشاغل را بیشتر و شدیدتر کرده است. ثبت برند مشاغل خانگی، باعث می شود در رقابت با دیگران بتوانید از فرصت ها و امکانات بیشتری برخوردار شوید.

ثبت برند، مانع فعالیت افراد سودجو و کلاهبرداری می شود. در صورتی که افراد دیگر بخواهند از نام تجاری و یا لوگوی شما استفاده کنند، می توانید از طریق مراجع قانونی مانع ادامه کار آن ها شوید.

بر اساس ماده 7 قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، صاحبان مشاغل خانگی با ثبت برند مشاغل خانگی خود، می توانند از برخی مزایا برخوردار شوند. مزایایی مانند استفاده از بازارهای محلی، عضویت در شرکت سهامی عام خوشه ای تخصصی کسب و کار خانگی، معافیت از عوارض اداری و تجاری تعیینی و مصوب شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، عدم نیاز به تغییر کاربری مسکونی، اجرای ضوابط حمایتی در زمینه های مالیات، وام، بیمه، تعرفه آب و برق و گاز و … و استفاده از تسهیلات بانکی.

با ثبت برند می توان در صورت نیاز، آن را به دیگری واگذار کرد و یا به فروش رساند.

ثبت برند مشاغل خانگی چقدر زمان می برد؟

برای ثبت برند کسب و کار خود، پس از آماده سازی مدارک مورد نیاز و اقدام از طریق سامانه، می توانید در زمانی حدود 10 روز برند خود را ثبت کنید. قبل از ثبت باید از اینکه نام تجاری مورد نظر شما توسط دیگری ثبت نشده در دو مرحله آگهی دهید. حدود یک ماه برای آگهی نوبت اول و دو ماه برای دریافت نهایی گواهی ثبت برند، زمان نیاز است.

در صورتی که در انجام مراحل اشتباهی انجام دهید، این روند می تواند طولانی تر شود. برای جلوگیری از چنین اتفاقی می توانید از شرکت حرفه ای مدیران ثبت برای انجام اصولی و سریع مراحل در کمترین زمان و با کمترین هزینه، کمک بگیرید.

مدت اعتبار مجوز مشاغل خانگی60 ماه تعیین شده است و اعتبار مجوز مشاغلی که در ارتباط با صنایع غذایی، امور فرهنگی و هنری هستند، 24 ماه مشخص شده است.

هزینه ثبت برند مشاغل خانگی

هزینه نهایی ثبت برند، با توجه به هزینه ها، میزان محصول، نوع خدمات و … تعیین می شود. هزینه ثبت برند لاتین و فارسی تفاوتی ندارند. برای اطلاع از هزینه ها و دریافت اطلاعات بیشتر درباره ثبت شرکت ها، اخذ انواع گواهینامه و مجوز با کارشناسان ما در مدیران ثبت تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *