ثبت شرکت در تبریز | مراحل و قوانین ثبت شرکت | مدیران ثبت

ثبت شرکت در تبریز

ثبت شرکت در تبریز

خیلی از افراد و مدیرانی که به دنبال ثبت شرکت در تبریز هستند، می خواهند در مورد مراحل تاسیس شرکت خود بدانند‌‌. آیا در مورد نحوه ثبت شرکت در تبریز می‌دانید؟ تمایل به راه اندازی بیزنس در کلان شهر تبریز دارید؟ آیا در مورد هزینه‌های ثبت شرکت چیزی می‌دانید؟ ثبت و راه‌اندازی شرکت در تبریز هم مثل بقیه کار‌ها و فعالیت‌های اداری، مراحل مخصوص به خودش را دارد و از اصول و قواعد مخصوصی پیروی می‌کند‌‌. با پیشرفت فناوری و تکنولوژی، روند راه اندازی و ثبت شرکت در تبریز، بیش تر از قبل سرعت گرفته است‌‌. البته توجه داشته باشید که شما در کنار ثبت شرکت حتما باید ثبت برند در تبریز نیز انجام دهید تا از مزایایی آن به خوبی بهره مند شوید.

ثبت شرکت یکی از مهم‌‌ترین و اصلی‌‌ترین گام‌های راه‌اندازی یک بیزنس است‌‌. می پرسید چرا؟ پاسخ بسیار ساده است‌‌. اصلی‌‌ترین مزیت ثبت شرکت، این است که چندین شریک تحت یک شخصیت حقوقی می‌تواند فعالیت کنند و اساسنامه شرکت قوانین شراکت آن‌ها را تعیین می‌کند، بنابراین به بیزنس شما اعتبار بیشتری می‌بخشد‌‌.

لوگو مدیران ثبت
logo

تماس با مدیران ثبت جهت مشاوره رایگان

چرا ثبت شرکت در تبریز؟

به طور کلی شهر تبریز یکی از بهترین مناطق ایران است که افراد می‌توانند برای ثبت شرکت خود آن جا را انتخاب کنند‌‌. این شهر از نظر ارتباطاتی، سیاسی و اقتصادی، دفاتر اداری، تجاری و بازرگانی، حتی نظامی و صنعتی در موقعیت مناسبی قرار دارد‌‌. صنایع زیادی در این شهر مستقر هستند و از لحاظ گردشگری و توریستی هم بسیار پر طرفدار است‌‌. متناسب با قوانین تجارت در شهر تبریز، در زمان ثبت شرکت در تبریز به وسیله متقاضی، وی باید نوع کمپانی و موضوع کاری خودش را کاملاً مشخص کند‌‌. پس شخص باید برای ثبت شرکت خود در تبریز، از بین انواع شرکت‌ها، یکی را انتخاب کند و مطابق با شرایط و مدارک لازم، برای ثبت شرکت خودش اقدام کند‌‌.

عموما شرکت هایی که در تبریز می‌توان راه اندازی کرد به شرح زیر است‌‌.

  1. شرکت‌های سهامی مثل شرکت‌های سهامی خاص و سهامی عام
  2. شرکت‌های مسئولیت محدود
  3. شرکت‌های تضامنی
  4. شرکتاز نوع مختلط سهامی
  5. شرکت‌های مختلط از نوع غیر سهامی
  6. شرکت‌های نسبی
  7. موسسه‌های تعاونی به شکل تولید و مصرف
مراحل ثبت شرکت در تبریز

مراحل ثبت شرکت در تبریز

مراحل ثبت شرکت

به طور کلی متقاضیان با دو روش می‌توانند شرکت خودشان را ثبت کنند؛ روش حضوری و غیر حضوری‌‌. متناسب با تصمیم شخص متقاضی، ثبت شرکت می‌تواند به شکل غیر حضوری انجام شود که راحت‌تر و سریع‌تر خواهد بود‌‌. برای این کار کافی است مدارک‌تان به شماره واتساپ، تلگرام یا ایتای ما ارسال کنید تا کارشناسان ما اقدامات لازم را انجام دهند‌‌. ثبت شرکت در تبریز مراحلی دارد که می بایست به صورت کامل طی شوند‌‌. در ادامه به تمامی مراحل ثبت شرکت اشاره شده است.

  1. تکمیل کردن فرم اطلاعات هویتی شخص متقاضی برای ثبت شرکت
  2. انتخاب اسم مناسب و مطابق قوانین ثبتی برای شرکت با اولویت‌بندی
  3. تعیین موضوع فعالیت شرکت
  4. مشخص کردن مشخصاتی همچون آدرس، تلفن همراه اعضاء و حتی شعبه‌های احتمالی
  5. تکمیل نمودن فرم‌های مشخص کننده سرمایه برای هر کدام از سهامداران شرکت
  6. ارائه مدارک شناسایی هر کدام از اعضاء شرکت و تعیین میزان سهام و سمت هر شخص در شرکت
  7. تنظیم و ثبت اسناد شرکت همچون اظهارنامه، اساسنامه و شرکتنامه برای ثبت شرکت در تبریز که کارشناسان ما انجام خواهند داد
  8. تامین مبلغ سرمایه شرکت و واریز به بانک و ارائه گواهی واریز سرمایه
  9. امضای برگه‌ها و اشناد شرکت به وسیله هر کدام از اعضاء و سهامداران شرکت
  10. ارسال مدارک فیزیکی به اداره ثبت شرکتهای تبریز
  11. بررسی مدارک فیزیکی توسط کارشناسان اداره ثبت‌ تبریز
  12. صدور پیش نویس آگهی تاسیس
  13. حضور فرد متقاضی در اداره ثبت شرکت تبریز و تایید تحویل آگهی تاسیس
  14. چاپ آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی کشور

نحوه ثبت انواع شرکت‌ها

به طورکلی شرکت‌ با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص با موضوع بازرگانی، خدماتی و تولیدی بیشترین متقاضی را در بین انواع شرکت‌ها دارند‌‌. شرکت‌های دیگری نیز وجود دارند؛ ولی مهم‌‌ترین و رایج‌‌ترین آن‌ها، همین شرکت هایی بود که برایتان نام بردیم‌‌. در ادامه به نحوه ثبت شرکت و مدارک لازم آن‌ها آشنا خواهیم شد‌‌.

نحوه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

این مدل از شرکت‌ها را می‌توان با حداقل دو نفر راه اندازی کرد و حداقل سرمایه برای ثبت آن ۱ میلیون ریال است‌‌. برای تاسیس ثبت شرکت از نوع مسئولیت محدود هیچ احتیاجی به مدرک تحصیلی نیست‌‌.‌ به طور کلی مراحل ثبت شرکت در تبریز از نوع با مسئولیت محدود به صورت زیر است‌‌.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود

روند ثبت شرکت با مسئولیت محدود

مدارک لازم جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود

  1. مشخص کردن فعالیت شرکت با مسئولیت محدود
  2. پر کردن فرم اطلاعات ثبت شرکت
  3. ارائه مدارک شناسایی اعضاء
  4. ثبت‌نام در سامانه ثنا
  5. شماره موبایل به نام هر یک از اعضاء و شرکاء شرکت
  6. واریز کل سرمایه تعیین شرکت به یک حساب مشترک در بانک و گرفتن گواهی واریز سرمایه از بانک
  7. دو نسخه از اسناد شرکت شامل شرکتنامه، تقاضانامه، صورت جلسه مجمع عمومی، صورت جلسه هیات مدیره و اساسنامه، که توسط مجموعه مدیران ثبت ثبت و تنظیم شده است و باید هر کدام از شرکاء و اعضای هیئت مدیره آن‌ها را امضا کنند‌‌.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود چه مزایایی دارد؟

اولین مزیت ثبت شرکت در تبریز، در تقسیم سود میان شرکای شرکت می باشد. در صورتی که هیچ سند یا اوراقی مبنی بر شراکت و درصد شراکت افراد وجود نداشته باشد، در هنگام تقسیم سود، ممکن است مشکلات متعددی پیش آید و اصطلاحاً حق برخی افراد ضایع شود. در هنگام ثبت شرکت، تمامی این مسائل در اساسنامه شرکت درج شده و موارد مربوطه تنظیم می شوند. لذا مشکلی بین شرکا به وجود نمی آید. دومین مزیت اصلی این کار، ایجاد جلوه ای حقوقی، قانونی و رسمی برای شرکت شما است. در این صورت، شرکت شما توسط سازمان های دولتی نیز به رسمیت شناخته شده و در انجام فعالیت های شرکتی چون مذاکرات، تولید، کارهای اداری و غیره به مشکل برنخواهید خورد. ضمن اینکه اینکار اعتماد افراد به شرکت شما را افزایش داده و البته به عنوان یک برند یونیک در کشور ثبت خواهید شد.

نحوه ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت‌هایی که با عنوان سهامی خاصی مشخص می‌شوند باید ۳ نفر سهام دار اصلی داشته باشد‌‌. همچنین برای ثبت این شرکت‌ها به دو نفر بازرس و یک نفر علل بدل نیاز است‌‌. متقاضیان ثبت شرکت در تبریز از نوع سهامی خاص، باید ۲ نسخه از اظهارنامه، اساسنامه و صورت جلسه‌های مجمع عمومی و هئیت مدیره شرکت خود را به اداره ثبت ارائه بدهند‌‌. علاوه بر این مدارک، برای ثبت شرکتهای سهامی خاص باید گواهی بانکی مبنی بر واریز حداقل 35 درصد سرمایه شرکت نیز ارسال شود.

ثبت شرکت بازرگانی و تجاری

برای ثبت این نوع شرکت‌ها باید زمینه کاری و فعالیت افراد، خرید و فروش یا واردات اجناس و صادرات محصولات باشد‌‌. حتی فعالیت این شرکت‌ها می‌تواند حضور داشتن در نمایشگاه‌های داخل کشور و یا خارج از آن باشد‌‌. برای ثبت این شرکت باید مشخص کنید که شرکت بازرگانی شما از نوع مسئولیت محدود است یا سهامی خاص‌‌. پس از آن هم مدارک مربوطه همچون اساسنامه، صورتجلسه و … را باید ارائه داد‌‌.

ثبت شرکت خدماتی

نحوه ثبت شرکت خدماتی

ثبت شرکت خدماتی

شرکت‌های خدماتی، شرکت‌هایی هستند که برای ثبت کردن آن‌ها بسته به نوع خدمات گاهی شاید نیاز به مجوز فعالیت قبل از ثبت باشد و در این گونه موارد باید مدیرعامل شرکت دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی باشد. به عنوان مثال موضوعات مربوط به کانون تبلیغاتی، طراحی لباس، هنرهای تجسمی، اعزام دانشجو به خارج از کشور، گردشگری و موضوعاتی از این دست نیاز به اخذ مجوز قبل از ثبت شرکت دارند. ثبت کردن سایر موضوعات خدماتی مثل پیمانکاری، مشاوره، معماری، خدمات نظافتی، پشتیبانی اداری نیاز به شرایط خاصی ندارند؛ برای ثبت شرکت خدماتی باید به صورت زیر عمل کرد‌‌.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت خدماتی

برای ثبت شرکت خدماتی در تبریز لازم است که مدارک زیر را آماده کنید:

  1. برای ثبت شرکت در تبریز باید چند اسم مناسب انتخاب کنید. یادتان باشد که نام‌های انتخابی باید مطابق با فرهنگ انقلاب اسلامی باشد‌‌.
  2. مدارک شناسایی اعضاء، ثبت‌نام در سامانه ثنا و شماره موبایل به نام خود اشخاص، از جمله مدارک لازم است که قبل از اقدام به ثبت باید تهییه کنید.
  3. پس از ثبت اسناد در سامان و تایید نام، باید کلیه مدارک ثبتی امضاء و به اداره ثبت شرکتها ارسال شود.
  4. پس از تایید شدن مدارک و امضای رئیس دفتر ثبت، پیش نویس آگهی تاسیس صادر می‌شود و پس از تایید متقاضی و پرداخت حق ثبت به ایشان تحویل داده می‌شود.
  5. در مرحله آخر آگهی تاسیس شرکت خدماتی باید در روزنامه چاپ شود.

ثبت شرکت تولیدی

شرکت‌های تولیدی اصولا در زمینه تولید یک یا چند محصول فعالیت می‌کنند. تولیدی‌ها بیشترین بهره را از ثبت شرکت در تبریز می‌توانند ببرند چون اگر در یکی از شهرک‌های صنعتی مستقر شوند تا 5 سال از معافیت مالیاتی می‌توانند بهره‌مند شوند و حتی در مناطق و شهرک‌های محروم از نظر اقتصادی در اطراف تبریز این معافیت تا 15 سال هم می‌رسد.

همچنین شرکت‌های تولیدی برای فروش محصولات تا عرضه کالاهای خود در فروشگاه‌های زنجیره‌ای حتما باید در قالب شخصیت حقوقی فعالیت کنند بنابراین شرکت های تولید با توجه به این مزیت نسبت به اشخاص حقیقی تولیدکننده از فرصت‌های تجاری بیشتری برخوردار هستند. همچنین مهمترین مزیت ثبت شرکت برای تولیدکنندگان بهره‌مندی از وام‌ها و تسهیلات با مبالغ کلان از بانک‌های دولتی و خصوصی است، به دلیل اینکه رقم پرداختی وام به تولیدکنندگان حقیقی در برابر هزینه‌های امروز بسیار ناچیز است؛ اما با توجه به اعتباری که اشخاص حقوقی دارند مبالغ وام زیادی به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

شرکت تولیدی می‌تواند هم در قالب شرکت با مسئولیت محدود ثبت شود و هم در قابل شرکت سهامی خاص و با توجه به انتخاب متقاضی مدارک و مراحل ذکر شده برای هر کدام از انواع شرکت‌های پیگری خواهد شد و نیاز به مدارک بخصوصی ندارد.

مدت زمان ثبت شرکت

مدت زمان ثبت انواع شرکت‌ها در شهر تبریز به ۲ بخش تقسیم می شوند:

  1. بخش تایید نام شرکت که اصولا یک روز تا یک هفته زمان خواهد می‌برد.
  2. بخش مربوط به تایید اسناد در مرجع ثبتی؛ که پس از ارسال مدارک فیزیکی، حدودا یک الی دو هفته زمان خواهد برد تا کارشناسان اداره ثبت تبریز اسناد شما را بررسی کنند.

البته این مدت زمان برای شرکت‌های مختلف متفاوت است و هر مجموعه‌ای، در مدت زمان معینی ثبت شرکت شما را انجام می دهد‌‌. یکسری موانع برای ثبت شرکت در تبریز وجود دارد که باعث طولانی تر شدن روند ثبت شرکت شما می‌شود‌‌. به عنوان مثال اگر اسمی که انتخاب می کنید تکراری باشد، باید تمامی مراحل مربوط به ثبت نام شرکت را از اول انجام بدهید‌‌. حتما توجه داشته باشید که مدارک لازم برای ثبت شرکت را به طور کامل فراهم کنید‌‌. از طرفی، عدم امضاء به موقع مدارک هم باعث تاخیر در روند ثبت شرکت شما خواهد شد‌‌.

تمام هزینه های مربوط به ثبت شرکت

به طورکلی، هزینه‌های مربوط به ثبت شرکت در تبریز، برای شرکت‌های دولتی و غیر دولتی متفاوت خواهد بود‌‌. هزینه‌های ثبت شرکت متناسب با شرایط زیر تغییر می‌کند.

    1. تعداد اعضا و شرکاء شرکت
    2. نوع موضوع فعالیت شرکت
    3. هزینه‌های مربوط به حق ثبت شرکت
    4. هزینه‌های مربوط به ابطال تمبر سرمایه
    5. هزینه‌های مربوط به خدمات پستی
    6. هزینه‌های حق الوکاله وکیل
    7. هزینه‌های حق چاپ آگهی تاسیس شرکت در روزنامه‌های رسمی و کثیر الانتشار

اداره ثبت شرکتهای تبریز

اداره ثبت شرکتهای تبریز زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت می‍کند. وظیفه این اداره بررسی درخواست‌های ارسال شده به اداره ثبت است. پس از ثبت نهایی درخواست ثبت شرکت، کارشناس تایید نام، نسبت به تایید یا رد اسامی شرکت، اعلام نظر می‌کند. در مرحله بعدی، پس از امضاء و ارسال مدارک فیزیکی به اداره ثبت شرکتها، نوبت به بررسی اسناد شرکت و صدور پیش نویس آگهی تاسیس می‌رسد. اداره ثبت شرکتهای تبریز به شرکت تازه تاسیس یک شماره ثبت و شناسه ملی اختصاص می‌دهد. این اطلاعات در آگهی تاسیس شرکت به طور کامل درج می‌شود.

هدف از ثبت شرکت در تبریز

هدف از ثبت شرکت در تبریز

سخن آخر

ثبت شرکت دارای پیچیدگی خاص خود است و اگر مراحل ثبت شرکت خود را به افرادی بسپارید که از قوانین ثبتی اطلاع ندارند و به صرف آشنا بودن به کامپیوتر و فضای اینترنت اقدام به ثبت شرکت می‌کنند ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری برای شما داشته باشد و در ساده‌ترین بعدا مجبور به صرف هزینه و زمان بیشتر برای رفع و تغییر اطلاعات نادرست ثبت شده در شرکت خود شوید. مجموعه مدیران ثبت با بهترین کارشناسان به ثبت انواع شرکت در هر تمام شهرها و استان‌های کشور می پردازد‌‌. ما این کار را در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن و با مناسب‌تری قیمت در کل کشو برای مشتریان انجام می‌دهیم‌‌. کارشناسان ما نیز در تمامی مراحل در کنار شما هستند تا کار ثبت شرکت خود را ه پاین برسانید. ثبت شرکت در تبریز، بهترین انتخاب برای سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب و کار است‌‌.

مدیران ثبت | Modiran Sabt

سوالات متداول

  • چه نکاتی قبل از ثبت شرکت باید مدنظر قرار گیرد؟

قبل از هرچیزی ابتدا انتخاب نوع کسب‌وکار و تعیین نام شرکت اهمیت دارد.

  • آیا استفاده از خدمات یک وکیل یا متخصص حقوقی برای ثبت شرکت ضروری است؟

استفاده از خدمات یک وکیل یا متخصص حقوقی برای ثبت شرکت، معمولاً به شدت توصیه می‌شود.

  • چگونه می‌توان اموال و نام تجاری شرکت را محافظت کرد؟

محافظت از اموال و نام تجاری شرکت از طریق ثبت نام تجاری، حقوق مالکیت صنعتی، قراردادهای محرمانه، نگهداری دقیق اسناد و اعمال حقوق به وسیله وکلا انجام می‌شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۸ از ۵
از مجموع ۶۴ رای

27 Comments

  1. دکتر جوادی گفت:

    سلام روزتون بخیر. هزینه های ثبت اختراع شامل چه هزینه هایی می شه؟

    • مدیران ثبت گفت:

      سلام و احترام خدمت شما کاربر گرامی.
      هزینه هایی که برای ثبت اختراع در نظر گرفته می شود، با توجه به تعرفه های دولتی می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر، با مدیران ثبت در تماس باشید. ۰۴۱۳۵۵۷۳۲۸۷

  2. parto گفت:

    ثبت شرکت خدماتی در تبریز چه شرایطی داره؟

    • مدیران ثبت گفت:

      سلام خدمت شما کاربر گرامی.
      شرکت های خدماتی، موسساتی هستند که برای ثبت کردن آن ها احتیاجی به تحصیلات عالی نیست. ثبت کردن این شرکت ها آسان است و شرایط خاصی هم ندارد؛ از طرفی راندمان و بازدهی کاری آن هم بالا می باشد. برای اطلاعات بیشتر، می توانید با مدیران ثبت در تماس باشید. ۰۴۱۳۵۵۷۳۲۸۷

  3. luna گفت:

    ثبت شرکت در تبریز چقدر زمان می برد؟

    • مدیران ثبت گفت:

      سلام و احترام خدمت شما کاربر گرامی.
      مدت زمان ثبت انواع شرکت ها در شهر تبریز به ۲ بخش تقسیم می شوند:
      الف) قسمت تایید اسم شرکت که تقریبا یک تا دو روز زمان خواهد برد.
      ب) بخش مربوط به ثبت در مرجع ثبتی که پس از ارائه دادن مدارک، حدودا ۵ الی ۷ روز زمان خواهد برد تا کمپانی شما به وسیله کارشناسان اداره مورد ارزیابی قرار بگیرد.
      انجام کلیه خدمات ثبت شرکت ارزان و خدمات دیگر در سریع ترین مزان توسط مدیران ثبت ۰۴۱۳۵۵۷۳۲۸۷

  4. کامران گفت:

    به جز ثبت شرکت در تبریز در شهرهای دیگه هم ارائه خدمت دارین؟

    • مدیران ثبت گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله خدمات ثبت شرکت در مدیران ثبت در شهرهای دیگر هم هست لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما به شماره ۰۴۱۳۵۵۷۳۲۸۷ در ارتباط باشید

  5. سهیلی گفت:

    سلام وقت بخیر
    مراحل ثبت شرکت بازرگانی به چه صورت است؟

    • مدیران ثبت گفت:

      سلام وقت بخیر

      مراحل ثبت کردن یک شرکت بازرگانی عبارت اند از:

      مشخص کردن اعضا، شرکا و تعداد آن ها
      مشخص کردن سهم هر یک از شرکا و اعضا
      مشخص کردن حق امضا
      تهیه کردن مدارک و تصاویر کامل شناسه اعضا و شرکا
      مشخص کردن و ثبت موضوع شرکت( حوزه فعالیت)
      پخش خبر تاسیس شرکت و آگهی و تبلیغات
      دریافت کد اقتصادی شرکت
      اقدام و دریافت کارت بازرگانی مجموعه
      برای کسب اطلاع بیشتر نیز می توانید به ثبت شرکت بازرگانی مراجعه نمایید.

  6. مهسا گفت:

    مراحل ثبت شرکت در همه ی شهر ها مثل همه؟

  7. مهشید گفت:

    برای ثبت شرکت در تبریز چقدر باید هزینه کنیم ؟

  8. پیمان گفت:

    عالی شما ثبت برند در تبریز هم انجام میدید؟زمان انجامش چقدره؟

  9. سیما گفت:

    برای ثبت تغییرات شرکت در تبریز چه مدارکی باید آماده کنیم؟

  10. Javad Tobeiha Najaf Abadi گفت:

    ممنون بابت اطلاعاتتون

  11. Mahsa🧚🏻‍♀️🧜🏻‍♀️ گفت:

    برای ثبت برند در تبریز چه اقداماتی نیاز است انجام شود؟

  12. Mahsa گفت:

    سلام وقت بخیر هزینه ثبت شرکت در ترکیه چقدر است؟

    • مدیران ثبت گفت:

      با سلام و احترام
      برای اطلاع از هزینه ثبت شرکت میتوانید روی لینک درج شده کلیک نمایید همچنین با کارشناسان ما با شماره 04135573287 تماس حاصل فرمایید.

  13. مدیران ثبت گفت:

    با سلام و احترام
    برای اطلاع از مدارک مورد نیاز به مقاله ثبت برند در تبریز مراجعه نمایید.

  14. مدیران ثبت گفت:

    با سلام و احترام
    برای اطلاع از اقدامات مورد نیاز برای ثبت تغییرات شرکت روی لینک درج شده کلیک کنید.

  15. مدیران ثبت گفت:

    با سلام و احترام خدمت کاربر گرامی
    برای اطلاع از هزینه ثبت شرکت و ثبت برند در تبریز با کارشناسان ما در مدیران ثبت با شماره 35573287-041 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *