ثبت برند گیاهان دارویی + شرایط و مدارک لازم و هزینه های آن

ثبت برند گیاهان دارویی

در طول ۱۰۰ سال گذشته، توسعه و تولید انبوه داروهای سنتی شیمیایی، مراقبت‌های بهداشتی را در بیشتر بخش‌های جهان متحول کرده است؛ با این حال، بخش بزرگی از جمعیت کشورهای در حال توسعه همچنان برای مراقبت‌های اولیه خود به پزشکان سنتی و داروهای گیاهی متکی هستند. بر همین اساس، ارزش اقتصادی بازار اتنوبوتانیکال (داروهای گیاهی) را نمی‌توان نادیده گرفت. در چنین شرایطی ثبت برند گیاهان دارویی اهمیت قابل توجهی پیدا می‌کند؛ زیرا فرصت‌های اقتصادی مناسبی را در اختیار صاحبان این برند‌ها قرار می‌دهد. مجموعه تخصصی مدیران ثبت، یکی از مجموعه‌های کشور در زمینه ارائه خدمات ثبتی، اداری و اعطای گواهینامه‌های ایزو است که خدمات متنوعی را در حوزه ثبت برند گیاهان دارویی در کمترین زمان ممکن ارائه می‌دهد.

بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!
بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!

مجموعه مدیران ثبت تنها مرکز تخصصی خدمات ثبتی و اداری در شمال غرب کشور است و از تمام نقاط ایران مشتریان وفادار دارد. اگر قصد دارید که فرایندهای ثبتی خود را از جمله ثبت برند در تبریز را به صورت تخصصی انجام دهید، کارشناسان مجرب ما در این راه به شما کمک می‌کنند. این شرکت کامل‌ترین مجموعه در حوزه ارائه خدمات ثبتی و اداری شامل ثبت شرکت در تبریز و اعطاء گواهینامه‌های ایزو در شمال‌ غرب کشور است. ما به عنوان یک شرکت خدمات کسب و کار رویکرد و نگرشی کاملاً متفاوت داریم و از همان اوایل فعالیت‌مان، با افتخار توانسته‌ایم اعتماد اکثر مدیران و صاحبان بیزینس کشور را به خود جلب نماییم.

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!
سوالات خود را از ما بپرسید

آشنایی برند های گیاهی

گیاهان را می‌توان به روش‌های متفاوت فراوری کرد و آن‌ها را متناسب با تقاضای موجود در بازار عرضه نمود. گیاه کامل یا بخش‌های مختلف آن نظیر دانه، برگ و ریشه به صورت تازه یا خشک شده، دمنوش، شربت، اسانس، عرقیجات، الکل، سرکه، پماد، کپسول و یا قرص‌های حاوی گیاه و دانه آسیاب شده؛ همگی از مراحل فراوری گیاه هستند که پس از ثبت برند گیاهان دارویی، شیوه ساخت و عرضه آن‌ها به صورت انحصاری در می آید.

بیشتر بخوانید: ثبت برند در تبریز در سریعترین زمان ممکن

اعتبار برند ده سال است و با توجه به گذراندن پروسه‌های اداری متناسب، می‌توان نسبت به نقل و انتقال به فرد یا شرکت دیگری اقدام نمود. بنابراین ثبت برند گیاهان دارویی سبب ارزش افزوده سهام شرکت صاحب آن برند می‌شود و به صورت یک سرمایه قابل انتقال در می‌آید.

شرایظ ثبت برند گیاهان دارویی

هر آنچه باید درباره مدارک لازم برای ثبت شرکت دکوراسیون بدانیم

چطور می‌توانیم برند گیاهی دارویی ثبت کنیم؟

برای ثبت برند گیاهان دارویی، مانند ثبت هر نوع نشان تجاری دیگر، ابتدا می‌بایست شرکت تأسیس کرد و یا در ذیل فعالیت‌های یک شرکت ثبت شده با حوزه فعالیت‌های مرتبط، برند گیاهان دارویی را ثبت نمود. بر اساس آیین نامه صدور پروانه جهت شرکت‌های تولیدی، حداقل شرایط در نظر گرفته شده به منظور تولید هرگونه گیاهان دارویی یا سایر فراورده هایی که در ذیل گیاهان دارویی جای می‌گیرند، مطابق موارد زیر تعریف شده است. با توجه به این که این مسیر پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و بروز اشتباهات ناخواسته می‌تواند پروسه ثبت برند گیاهان دارویی برای مدت طولانی به تعویق بیاندازد، پیشنهاد می‌شود قبل از انجام هر گونه اقدامی از خدمات مشاوره‌ای و اجرای مجموعه مدیران ثبت در این حوزه استفاده نمایید.

شرایط ثبت برند گیاهان دارویی

  • ورود به سایت مالکیت معنوی قوه قضائیه
  • تکمیل مشخصات مالک و آپلود مدارک خواسته شده
  • تأیید اطلاعات و سپس پرداخت هزینه
  • وارد کردن رمزی که به تلفن همراه شما ارسال می‌شود
  • درج شماره اظهار نامه
  • پرینت از نسخه نهایی، امضای آن و ارسال به اداره مربوط، به همراه سایر مدارک
  • تأیید نام تجاری انتخاب شده
  • درج آگهی نخست در روزنامه کثیرالانتشار پس از ۳۰ الی ۴۵ روز
  • درج آگهی دوم در روزنامه، ۴ هفته پس از آگهی نخست

در صورت استفاده از خدمات مدیران ثبت در حوزه ثبت برند گیاهان دارویی، کلیه مراحل فوق با سرعت بیشتر و بدون بروز هیچ گونه مشکلی انجام می‌شود.

محوز های لازم برای ثبت برند گیاهان

هر آنچه باید درباره محوز های لازم برای ثبت برند گیاهان دارویی بدانیم

مجوز های لازم جهت ثبت برند گیاهان دارویی

با توجه به این که تولید، فراوری و عرضه گیاهان دارویی به طور مستقیم با سلامت افراد جامعه در ارتباط است، لذا سازمان‌های ناظر و مرتبط با این حوزه نسبت به بررسی ضوابط و صدور مجوز‌های لازم با حساسیت بیشتری عمل می‌کنند. برخی از مجوز‌های رایج برای ثبت برند گیاهان دارویی در زیر آورده شده است، اما با توجه به فراورده تولیدی شما، ممکن است مجوز‌های مورد نیاز تنها به موارد زیر محدود نشود.

  • پروانه تأسیس شرکت دارای اعتبار کافی باشد. (این پروانه از سوی وزارت صنایع صادر می شود)
  • برای ثبت برند گیاهان دارویی احراز عدم سوء پیشینه و سابقه ارتکاب جرائم کیفری ضروری است.
  • حداقل شرایط و تجهیزات لازم برای شروع و ادامه کار به تأیید مراجع ناظر رسیده باشد.
  • تشکیل پرونده نزد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا سازمان‌های تابعه و همچنین ارائه اطلاعات کامل اعم از اطلاعات محصول، واحد تولیدی و پرسنل لازم الاجرا است. (کارشناسان این مجموعه به صورت مقطعی و دوره‌ای، روی تمامی مراحل فراوری گیاهان دارویی، بسته بندی و عرضه آن ها نظارت دارند.)
  • به منظور کشت گیاهان دارویی می‌بایست مجوز قانونی از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کرد.
  • در صورت تمایل به ثبت برند لاتین گیاهان دارویی، ارائه کارت بازرگانی ضروری است.

مدارک لازم جهت ثبت برند گیاهان دارویی

  • تکمیل و ارائه فرم‌های مربوط به اظهارنامه رسمی
  • مدارک شناسایی مالک برند که این مدارک برای اشخاص حقیقی شامل یک نسخه کپی شناسنامه و یک نسخه کپی کارت ملی و برای اشخاص حقوقی شامل آخرین روزنامه رسمی و مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره می‌باشد.
  • مدارک وکالت‌نامه؛ در صورت پیگیری امور توسط نماینده قانونی
  • تهیه طرح گرافیکی برند
  • مدارک مشخص کننده زمین‌های فعالیت و حوزه کسب و کار
  • اظهار نامه حق تقدم؛ در صورتی که پس از ثبت برند گیاهان دارویی قصد استفاده از حق برند و مزایای آن در خارج از کشور را داشته باشید.
  • تأییدیه‌های سازمان‌های ناظر و مرتبط با نشان تجاری گیاه دارویی

مزایای ثبت برند گیاهان دارویی

مزایای ثبت برند گیاهان دارویی

ارزش اقتصادی گیاهان دارویی و ظرفیت بسیار بالای بازار آن‌ها با توجه به افزایش تقاضای مصرف کنندگان، سبب می‌شود تنظیم تولید، بازاریابی و عرضه گیاهان دارویی به طور خاص مورد توجه قرار گیرد. شیوه فراوری این گیاهان و کیفیت آن‌ها در بین تولیدکنندگان و حتی مناطق جغرافیایی مختلف بسیار متفاوت است و ثبت برند گیاهان دارویی، این امکان را به مشتریان می دهد تا از کیفیت، ایمنی و سازگاری محصول اطمینان حاصل کنند.

علاوه بر این از موارد بسیاری از گیاهان دارویی به عنوان ماده پایه و منبع تولید دارو‌های شیمیایی استفاده می‌شود. به طور مثال می‌توان به آنتی بیوتیک‌ها (مانند پنی سیلین و اریترومایسین) اشاره کرد. دیگوکسین محرک قلب از گیاه Digitalis purpurea، اسید سالیسیلیک که پیش ساز آسپرین است از پوست درخت بید و داروهای ضد مالاریا مانند کینین از پوست درخت سینچونا مشتق می‌شود. با توجه به این مسئله، ثبت برند گیاهان دارویی، یک فرصت بالقوه را برای تجارت بین المللی به صورت عمده فراهم می‌کند؛ چرا که شرکت‌های تولید کننده داروها و مواد شیمیایی مایلند با تولید کننده‌هایی که کیفیت استاندارد و مشخص را ارائه می‌کنند و برند آن‌ها گویای شهرت و محبوبیت محصولات تولیدی آن‌هاست، وارد مذاکره می‌شوند.

لوگو مدیران ثبت
logo

تماس با مدیران ثبت جهت مشاوره رایگان

ثبت برند گیاهان دارویی مزایای بسیاری دارد که در ادامه تعدادی از آن ها را ملاحظه می‌فرمایید:

  • با انجام این کار می‌توان برای سهام شرکت ثبت کننده ارزش افزوده ایجاد کرد.
  • برخورداری از تسهیلات بانکی و جذب سرمایه گذار را ساده می‌کند.
  • امکان شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های فروش داخلی و خارجی فراهم می‌شود.
  • ثبت برند گیاهان دارویی به سبب ایجاد تمایز با محصولات مشابه، یک گام رو به جلو در مقایسه با سایر رقبای حاضر در این محیط اقتصادی است.
  • شرکت ثبت کننده به عنوان مالک انحصاری کالای تولید شده شناخته می‌شود، بدین ترتیب امکان سوءاستفاده از برند و ورودی واسطه ها محدود می‌شود.
  • پس از ثبت برند گیاهان دارویی قادر به افتتاح شعبه در سایر نقاط خواهید بود.
  • کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی روی یک برند ثبت شده بازخورد بسیار بهتری دارد و شرایط عرضه و فروش را بهبود می‌بخشد.

هزینه ثبت برند گیاهان دارویی

با توجه به این که هزینه ثبت برند گیاهان دارویی متناسب با مراحل قانونی و مجوز‌های مورد نیاز آن متغیر است، برای کسب اطلاع دقیق در خصوص هزینه ثبت نام تجاری مورد نظر خود با کارشناسان مجرب ما در مجموعه مدیران ثبت ارتباط برقرار کنید.

مدیران ثبت | ModiranSabt

سوالات متداول

  • مدارک لازم برای ثبت برند گیاهان دارویی چیست؟
  1. تکمیل و ارائه فرم‌های مربوط به اظهارنامه رسمی
  2. مدارک شناسایی مالک برند که این مدارک برای اشخاص حقیقی شامل یک نسخه کپی شناسنامه و یک نسخه کپی کارت ملی و برای اشخاص حقوقی شامل آخرین روزنامه رسمی و مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره می‌باشد.
  3. مدارک وکالت‌نامه؛ در صورت پیگیری امور توسط نماینده قانونی
  4. تهیه طرح گرافیکی برند
  5. مدارک مشخص کننده زمین‌های فعالیت و حوزه کسب و کار
  6. اظهار نامه حق تقدم؛ در صورتی که پس از ثبت برند گیاهان دارویی قصد استفاده از حق برند و مزایای آن در خارج از کشور را داشته باشید.
  7. تأییدیه‌های سازمان‌های ناظر و مرتبط با نشان تجاری گیاه دارویی
  • برای ثبت برند گیاهان دارویی چه اقداماتی لازم است؟

برای ثبت برند گیاهان دارویی، مانند ثبت هر نوع نشان تجاری دیگر، ابتدا می‌بایست شرکت تأسیس کرد و یا در ذیل فعالیت‌های یک شرکت ثبت شده با حوزه فعالیت‌های مرتبط، برند گیاهان دارویی را ثبت نمود. بر اساس آیین نامه صدور پروانه جهت شرکت‌های تولیدی، حداقل شرایط در نظر گرفته شده به منظور تولید هرگونه گیاهان دارویی یا سایر فراورده هایی که در ذیل گیاهان دارویی جای می‌گیرند، مطابق موارد زیر تعریف شده است. با توجه به این که این مسیر پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و بروز اشتباهات ناخواسته می‌تواند پروسه ثبت برند گیاهان دارویی برای مدت طولانی به تعویق بیاندازد، پیشنهاد می‌شود قبل از انجام هر گونه اقدامی از خدمات مشاوره‌ای و اجرای مجموعه مدیران ثبت در این حوزه استفاده نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۲ از ۵
از مجموع ۵ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *