راهنمای کامل ثبت برند در اروپا + مدارک و شرایط و قوانین

ثبت برند در اروپا

اگر در بیش از یک کشور اتحادیه اروپا تجارت می کنید، یک علامت تجاری اتحادیه اروپا در یک ثبت نام واحد از شما در 28 کشور عضو محافظت می کند. بنابراین مجبور نیستید به صورت جداگانه در هر کشور در خواست ثبت برند دهید. شما می توانید برای علامت تجاری اتحادیه اروپا در دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا (EUIPO) درخواست دهید. اگر علامت تجاری شما با موفقیت در تمامی 28 کشور عضو اعطا شود، شما می توانید خیلی راحت در سراسر کشور های اتحادیه اروپا تجارت کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با صفر تا صد فرایند ثبت برند در اروپا از جمله، مراحل، شرایط، مدارک لازم و هزینه های آن آشنا شوید.

بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!
بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!

مجموعه مدیران ثبت تنها مرکز تخصصی خدمات ثبتی و اداری در شمال غرب کشور است و از تمام نقاط ایران مشتریان وفادار دارد. اگر قصد دارید که فرایندهای ثبتی خود را از جمله ثبت برند در تبریز را به صورت تخصصی انجام دهید، کارشناسان مجرب ما در این راه به شما کمک می‌کنند. این شرکت کامل‌ترین مجموعه در حوزه ارائه خدمات ثبتی و اداری شامل ثبت شرکت در تبریز و اعطاء گواهینامه‌های ایزو در شمال‌ غرب کشور است. ما به عنوان یک شرکت خدمات کسب و کار رویکرد و نگرشی کاملاً متفاوت داریم و از همان اوایل فعالیت‌مان، با افتخار توانسته‌ایم اعتماد اکثر مدیران و صاحبان بیزینس کشور را به خود جلب نماییم.

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!
سوالات خود را از ما بپرسید
فرایند ثبت برند در اروپا چگونه است

آشنایی با فرایند ثبت برند در کشور های اروپایی

آشنایی با روند ثبت برند در اروپا

شما می توانید درخواست آنلاین علامت تجاری در اتحادیه اروپا را به سازمان مربوط ارائه دهید. ما در مدیران ثبت نیز تمام مراحل ثبت برند در اروپا را به صورت کامل و با کمترین هزینه انجام خواهیم داد. اما توجه داشته باشید که ثبت برندتان فقط به یک زبان ثبت می شود. پس از ثبت، علامت تجاری شما می تواند به طور نامحدود هر 10 سال یکبار تمدید شود. اگر فقط در یک کشور اتحادیه اروپا (EU) تجارت می کنید، می توانید علامت تجاری خود را در یک کشور ملی ثبت کنید، برای مثال در بریتانیا می توانید علامت تجاری خود را در UKIPO ثبت کنید.

ثبت برند در اروپا چه مزایایی دارد؟

مزایا ثبت برند در کشور های اروپایی، در ادامه عنوان شده اند:

  • دسترسی جهانی
  • از ارزش برند شما محافظت می کند
  • یک دارایی می سازد
  • در برابر علائم رقیب دفاع می کند
  • حقوق شما را مشخص می کند
  • از جعل و تقلب جلوگیری می کند
  • ثبت نام واحد به یک زبان که در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا معتبر است.
  • علامت تجاری اتحادیه اروپا به صاحب آن حق انحصاری در تمام کشورهای عضو فعلی و آینده اتحادیه اروپا با هزینه معقول می دهد.
  • شما می توانید علامت تجاری خود را در بازاری با 500 میلیون مصرف کننده اعمال کنید.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد مراحل ثبت برند در تبریز

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند در اروپا

اطلاعات و مدارک زیر باید جهت ثبت برند در اروپا به شرکت خدمات ثبتی که با آن همکاری می کنید، ارائه شود:

  • درخواست ثبت EUTM (اگر در فرم EUIPO ثبت شود، هیچ درخواست صریح لازم نیست).
  • اطلاعات برای شناسایی متقاضی
  • نشانی از علامت تجاری
  • فهرستی از کالاها و خدمات، فهرست شده بر اساس کلاس بین المللی
  • امضای متقاضی یا نماینده (اگر به صورت الکترونیکی ثبت نشده باشد).
فرایند ثبت برند در اروپا

برای ثبت برند در اروپا چه مراحلی را باید طی کنیم؟

مراحل ثبت برند در اروپا

ثبت برند در کشور های اروپایی، دارای مراحل متعددی می باشد که شما می بایست با تمام آن مراحل، آشنا باشید. در این قسمت با 7 مرحله ثبت برند در اروپا آشنا می شوید:

مرحله اول: جستجوی علامت تجاری انجام دهید

هنگامی که یک علامت تجاری قوی را انتخاب کردید، روند ثبت علامت خود را در اتحادیه اروپا آغاز خواهید کرد. اولین قدم در این فرآیند، انجام یک جستجوی جامع علامت تجاری است. دلیل این جستجو تعیین این است که آیا علامت مشابهی قبلاً در اتحادیه اروپا ثبت شده است یا خیر، قبل از شروع کار برای درخواست با EUIPO. در حالی که یادگیری اینکه علامت تجاری شما قبلاً ثبت شده است می تواند ناامید کننده باشد، اما دانستن قبل از ثبت نام باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود و می توانید قبل از ثبت درخواست خود تغییراتی در علامت خود ایجاد کنید.

تصویر اتاق بایگانی با تعداد زیادی پرونده و قفسه

آشنایی با مرحله دوم فرایند ثبت برند در اروپا

مرحله دوم: درخواست خود را بایگانی کنید

هنگامی که یک جستجوی جامع علامت تجاری هیچ تطابق مشابهی را نشان نداد، می توانید با ثبت درخواست علامت تجاری خود ادامه دهید. شما می توانید این کار را به صورت کاغذی یا الکترونیکی از طریق وب سایت EUIPO انجام دهید. معمولاً درخواست الکترونیکی آسان تر و مقرون به صرفه تر است و بهترین گزینه برای کسانی است که در سطح بین المللی پرونده دارند.

EUIPO همچنین یک گزینه Fast Track برای ثبت علامت تجاری ارائه می دهد. به طور متوسط، برنامه های Fast Track 50٪ سریعتر از مواردی که به طور سنتی ثبت می شوند تأیید می شوند. برای واجد شرایط بودن برای ثبت نام Fast Track، ابتدا باید پیش پرداخت پرداخت کنید. امتحان فقط زمانی می تواند شروع شود که پرداخت پردازش شود. شما همچنین باید کالاها یا خدماتی را که برای ثبت نام می‌توانید از پایگاه داده هماهنگ EUIPO از طبقات از پیش انتخاب شده و تایید شده انتخاب کنید.

تصویر لوگو ثبت علائم تجاری رنگ قرمز و دایره ای شکل

معرفی مرحله سوم از فرایند ثبت برند اروپایی

مرحله سوم: دوره امتحان

در طول دوره امتحان، یک ممتحن EUIPO درخواست علامت تجاری شما را بررسی خواهد کرد. حدود یک ماه پس از ثبت درخواست، اطلاعیه EUIPO را در مورد هر گونه مشکل یا سؤالی که در طول بررسی ایجاد شده است، دریافت خواهید کرد. این می تواند در مورد انتخاب کلاس، جمله بندی یا متمایز بودن علامت شما نگران کننده باشد. پس از دریافت این اخطار، دو ماه فرصت خواهید داشت تا هر گونه مشکلی را حل کنید و مطابق با آن پاسخ دهید. در صورت نیاز، یک تمدید دو ماهه در حین آماده سازی پاسخ اعطا خواهد شد.

انتشار در بولتن علائم تجاری اتحادیه اروپا

مرحله چهارم فرایند ثبت برند در اروپا

مرحله چهارم: انتشار در بولتن علائم تجاری اتحادیه اروپا

پس از دوره امتحان، علامت تجاری شما در بولتن علائم تجاری اتحادیه اروپا منتشر می شود. در طول این دوره زمانی سه ماهه، سایر مالکان علامت تجاری می توانند انتشارات شما را بررسی کنند. اگر آنها احساس کنند که علامت شما ممکن است علامت تجاری موجود آنها را نقض کند ، ممکن است اعتراض کنند. پس از ثبت اعتراض، درخواست شما ممکن است به تعویق بیفتد یا به طور کامل رد شود. روند مخالفت ممکن است دو سال یا بیشتر طول بکشد. احتمال طرح مخالفت علیه شما، نیاز به تکمیل جستجوی علامت تجاری قبل از ثبت درخواست خود را تقویت می کند.

صادر شدن علامت تجاری

مرحله پنجم از ثبت برند در اروپا

مرحله پنجم: علامت تجاری صادر می شود

پس از پایان دوره انتشار، اگر مخالفتی مطرح نشده باشد، EUIPO برای تأیید علامت تجاری شما حرکت می کند. حدود شش ماه پس از انتشار علامت شما در بولتن علائم تجاری اتحادیه اروپا، گواهی ثبت برای شما صادر خواهد شد. به عنوان مالک علامت تجاری در اتحادیه اروپا، اکنون از حقوق قانونی استفاده از علامت خود در هر یک از 28 کشور عضو آن برخوردارید. همچنین می‌توانید نماد ® را در هر کجا که علامت تجاری شما قابل مشاهده است، از جمله بسته‌بندی، علامت‌گذاری و وب‌سایت‌ها، شروع کنید.

مرحله ششم: نظارت و تمدید

EUIPO علائم تجاری را اعطا می کند، اما استفاده از آنها را نظارت یا کنترل نمی کنند. این مسئولیت به صاحب علامت تجاری واگذار می شود. به منظور حفظ انحصار و کنترل علامت تجاری خود، باید بر استفاده از آن در اتحادیه اروپا نظارت داشته باشید و در صورت لزوم اقدام قانونی انجام دهید. اغلب، نامه توقف تنها چیزی است که برای اطلاع از متخلف لازم است، اما گاهاً باید اقدامات قانونی برای جلوگیری از استفاده غیرمجاز از یک علامت ثبت شده انجام شود.

بسیاری از وکلای علامت تجاری خدمات نظارتی را ارائه می دهند و در صورت بروز اختلافات قانونی می توانند به حل آنها کمک کنند. علامت تجاری ثبت شده در اتحادیه اروپا به مدت 10 سال از تاریخ صدور اعتبار دارد. برای حفظ علامت تجاری خود، باید هر 10 سال یک بار علامت را با EUIPO تمدید کنید. توجه به این نکته مهم است که EUIPO با نزدیک شدن به تاریخ تمدید به شما یادآوری نخواهد کرد. مسئولیت شروع فرآیند تمدید بر عهده مالک علامت تجاری است. عدم رعایت مهلت های تمدید می تواند باعث لغو علامت تجاری شما شود.

لوگو مدیران ثبت
logo

تماس با مدیران ثبت جهت مشاوره رایگان

هزینه ثبت برند در اروپا چقدر است؟

فرایند ثبت برند در اتحادیه اروپا، شامل هزینه هایی می شود که می بایست با آن ها آشنا باشید. در ادامه این هزینه ها را توضیح خواهیم داد.

  • جستجوی قیمت ها درجه اول 100.00 دلار – هر کلاس اضافی 80.00 دلار
  • قیمت فقط برای علامت های کلمه می باشد. اگر علامت تجاری شامل یک عنصر (آرم) باشد، هزینه اضافی 30 دلار برای هر کلاس اعمال می شود.
  • قیمت برنامه درجه یک 1550.00 دلار – هر کلاس اضافی 400.00 دلار

اما یادتان باشد برای اطلاع دقیق از قیمت ها بهتر است با یک موسسه معتبر مراجعه کنید و یا با آنها تماس بگیرید تا از قیمت دقیق آن مطلع شوید.

کلام آخر

یک علامت تجاری ثبت شده در اتحادیه اروپا می تواند از شما در 28 کشور عضو محافظت کند. اگر علامت تجاری شما با موفقیت در تمامی 28 کشور عضو اعطا شود، شما می توانید خیلی راحت در سراسر کشور های اتحادیه اروپا تجارت کنید. پس ثبت برند در اروپا برای آن دسته از افرادی که قصد دارند به اروپا سفر کنند و حتی اقامت بگیرند، بسیار مهم می باشد.

مدیران ثبت | ModiranSabt

سوالات متداول

برای ثبت برند در اروپا، چه مدارکی باید تهیه کنیم؟

  •  درخواست ثبت EUTM (اگر در فرم EUIPO ثبت شود، هیچ درخواست صریح لازم نیست).
  • اطلاعات برای شناسایی متقاضی
  • نشانی از علامت تجاری
  • فهرستی از کالاها و خدمات، فهرست شده بر اساس کلاس بین المللی
  • امضای متقاضی یا نماینده (اگر به صورت الکترونیکی ثبت نشده باشد).

ثبت برند در کشورهای اروپایی چه مزایایی دارد؟

  • از ارزش برند شما محافظت می کند
  • یک دارایی می سازد
  • در برابر علائم رقیب دفاع می کند
  • حقوق شما را مشخص می کند
  • از جعل و تقلب جلوگیری می کند
  • و …
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۲ از ۵
از مجموع ۶ رای

6 Comments

  1. عزیزالله گفت:

    سلام. وقت بخیر. شرکت شما به غیر از انجام امور ثبتی در تبریز، در کشور های دیگر هم خدمات ارائه می دهد؟

  2. baran گفت:

    پروسه ثبت برند در خارج از کشور طولانی تره؟ یا ثبت برند در تهران و داخل ایران؟ ممنون میشم پاسخ بدید.

    • مدیران ثبت گفت:

      سلام وقتتون بخیر.
      فرایند ثبت برند در تهران و کلا داخل ایران کمتر از انجام امور ثبتی در کشور های خارجی زمان می برد.
      برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید با کارشناسان مدیران ثبت در تماس باشید: 04135573287

  3. سولماز گفت:

    برای ثبت برند در اروپا باید به یورو هزینه کنیم؟

    • مدیران ثبت گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما کاربر گرامی
      در کل بله. ولی چون طرف حساب شما شرکت می باشد، شما مبلغ را به ریال به شرکت پرداخت کرده و شرکت کار های ارزی را انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *