همه چیز درباره ثبت برند پوشاک در ترکیه + شرایط، مراحل و هزینه ها

ثبت برند پوشاک

قبل از اینکه بخواهید کسب و کار خود را شروع کنید، حتما باید برند مشخصی برای خود تعیین کرده و آن را به ثبت برسانید. بدین شکل، می توانید از سوء استفاده سایر افراد از محصولات خود جلوگیری کرده و البته به صورت حرفه ای تر و قانونی در زمینه کسب و کار خود فعالیت کنید. با توجه به اینکه امروزه ترکیه یکی از قطب های گردشگری و اقتصادی جهان به شمار می رود و بسیاری از ایرانیان نیز برای اقامت و سفر به آنجا می روند، ثبت برند در این کشور گامی موثر در موفقیت کسب و کار شما است. خصوصاً اینکه گردشگری بودن این کشور، موقعیت مناسبی برای کسب و کار های حوزه پوشاک فراهم آورده است.

بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!
بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!

مجموعه مدیران ثبت تنها مرکز تخصصی خدمات ثبتی و اداری در شمال غرب کشور است و از تمام نقاط ایران مشتریان وفادار دارد. اگر قصد دارید که فرایندهای ثبتی خود را از جمله ثبت برند در تبریز را به صورت تخصصی انجام دهید، کارشناسان مجرب ما در این راه به شما کمک می‌کنند. این شرکت کامل‌ترین مجموعه در حوزه ارائه خدمات ثبتی و اداری شامل ثبت شرکت در تبریز و اعطاء گواهینامه‌های ایزو در شمال‌ غرب کشور است. ما به عنوان یک شرکت خدمات کسب و کار رویکرد و نگرشی کاملاً متفاوت داریم و از همان اوایل فعالیت‌مان، با افتخار توانسته‌ایم اعتماد اکثر مدیران و صاحبان بیزینس کشور را به خود جلب نماییم.

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!
سوالات خود را از ما بپرسید

در ادامه مطلب با ما همراه باشید، تا به بررسی ثبت برند پوشاک در ترکیه و شرایط آن بپردازیم.

ثبت برند پوشاک در ترکیه و تصویر بوتیک کت و شلوار و لباس مردانه

ثبت برند پوشاک در کشور ترکیه چه اهمیتی دارد؟

چرا ثبت برند پوشاک در ترکیه اهمیت دارد؟

ترکیه موقعیت جغرافیایی فوق‌ العاده ‌ای دارد، که همین امر نیز رونق گردشگری و کسب و کارهای مختلف را در آن بیشتر کرده است. از جمله کسب و کارهایی که در این کشور درآمد بالایی دارند، تولید و عرضه پوشاک می باشد. چرا که می توانید محصولات خود را، نه تنها به ساکنین کشور ترکیه، بلکه به مردم کشورهای دیگر و بازارهای جهانی نیز عرضه کنید.

بیشتر بخوانید: ثبت برند در تبریز در سریعترین زمان ممکن

همچنین، این کشور پلی برای متصل کردن بازار ایران و ترکیه، به سایر بازارهای جهانی چون شمال اروپا، آسیا و خاورمیانه می باشد. به همین دلیل نیز، پیشرفت گسترده ای در صنایع پوشاک و دیگر صنایع به وجود آمده است، که ثبت برند پوشاک در ترکیه را به فرصتی طلایی تبدیل می کند.

شرایط اخذ برند پوشاک در ترکیه و تصویر ورودی یک مفازه لباس فروشی

اخذ برند پوشاک در ترکیه در سال 1401 چه شرایطی دارد؟

شرایط ثبت برند پوشاک در کشور ترکیه 1401

برای ثبت برند پوشاک در ترکیه، دو شرط اساسی لازم هستند، که در صورت داشتن هر یک از آنها، می توانید به راحتی اقدام به ثبت برند خود کنید. اولین شرط، بدین صورت است که شما باید قبل از اقدام به ثبت برند در ترکیه، برند خود را در ایران و یا کشوری که در آن مقیم هستید، ثبت کنید. در صورتی که برند شما در کشور ایران ثبت نشده باشد، می توانید از شرط دوم استفاده کنید. طبق این شرط، در صورت ثبت نبودن برند شما در کشور خود، باید از طریق موسسه ثبت اختراع در کشور ترکیه اقدام به ثبت برند خود کنید. از طریق این روش، تمام امورات ثبت برند، در خود این موسسه صورت می گیرند.

مزایا ثبت برند پوشاک در کشور ترکیه و تصویر نعداد زیادی پیراهن مردانه در مدل های مختلف

اخذ برند پوشاک در ترکیه چه مزیت هایی دارد؟

مزایا ثبت برند پوشاک در ترکیه

اخذ برند پوشاک در کشورت ترکیه دارای مزایایی برای شما می باشد. اگر می خواهید با این مزیت ها آشنا شوید، ما را در ادامه مطلب دنبال کنید.

1. رعایت حقوق کپی رایت

رعایت نکردن کپی رایت و طریق کپی کردن اسم و یا ظاهر محصولات دیگر برندها، دغدغه ای است که ذهن اکثر فعالان حوزه تولید و اقتصاد را، به خود مشغول کرده است. خوشبختانه، کشور ترکیه قوانین بسیار سفت و سختی را برای این موضوع تصویب کرده، که به هیچ عنوان اجازه کپی برداری به افراد دیگر را نمی دهد. ضمن این که برند شما به صورت بین المللی از طریق این کشور ثبت شده و در کشورهای دیگر نیز شناخته خواهد شد. طبق قوانین این کشور، حتی ثبت برند های مشابه با برند شما نیز ممکن نبوده و در صورت مشاهده چنین مواردی، به شدت با افراد مربوطه برخورد خواهد شد. بدین صورت، شما می توانید به صورت کاملاً اصولی به رقابت با برندهای دیگر بپردازد.

لوگو مدیران ثبت
logo

تماس با مدیران ثبت جهت مشاوره رایگان

2. امکان ثبت در سیستم مادرید

با ثبت برند پوشاک در ترکیه، برند شما در سیستم مادرید نیز ثبت خواهد شد. این بدین معناست که زین پس برند شما کاملاً بین المللی بوده و می توانید اقدام به عرضه محصولات خود به بازارهای جهانی کنید.

3. معاف از مالیات بر درآمد

هرچند که میزان مالیات مشخص شده برای درآمد در این کشور، حدود ۲۲ درصد از سود خالص می باشد، اما فرصت هایی فراهم گردیده تا بتوانید از پرداخت آن، معاف شوید. در صورتی که فعالیت شما برای قانون مثمر ثمر به حساب آید، می توانید از این فرصت استفاده کرده و مالیاتی بابت درآمد نپردازید.

روش های ثبت یرند پوشاک در ترکیه و تصویر برند پشت لباس

آشنایی با انواع روش های اخذ برند پوشاک در ترکیه

روش های ثبت برند پوشاک در ترکیه

همانطور که پیشتر نیز بیان شد، برای ثبت برند پوشاک در ترکیه باید ابتدا برند خود را در ایران به ثبت برسانید. اما به غیر از این روش، دو روش دیگر نیز وجود دارند. که عبارتند از:

1. درخواست مستقیم به موسسه ثبت اختراع ترکیه

در این روش باید درخواست ثبت برند خود را در موسسه ثبت اختراع ترکیه اعلام کرده، تا مورد بررسی قرار گیرد. در صورت عدم وجود هرگونه مانع در بررسی اولیه، درخواست شما در بولتن ماهانه علامت تجاری منتشر می شود. سپس، اگر پس از سه ماه چاپ در بولتن، اعتراضی نسبت به علامت تجاری شما اعلام نشود، این برند به ثبت رسیده و در روزنامه علائم تجاری نیز منتشر خواهد شد.

2. ثبت برند با استفاده از سیستم مادرید

این سیستم که توسط سازمان مالکیت معنوی جهانی، یعنی WIPO، تنظیم شده است، به شما امکان فعالیت در دیگر کشورها را نیز می دهد. طبق مقررات این سیستم، ثبت برند در کشورهای عضو کنوانسیون مادرید، با پرداخت هزینه های قانونی، ممکن می باشد. لازم به ذکر است که این سیستم، متشکل از ۸۵ کشور از سراسر جهان می باشد.

مدارک ثبت برند پوشاک در ترکیه و تصویر چند عدد رگال لباس

برای ثبت برند پوشاک در کشور ترکیه به چه مدارکی نیاز داریم؟

مدارک لازم برای ثبت برند پوشاک در کشور ترکیه

برای ثبت برند در ترکیه لازم است ابتدا مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند را آماده داشته باشید. در پایین مدارک لازم برای اشخاص حقیقی را عنوان کرده ایم.

مدارک لازم برای اشخاص حقیقی

  • کپی سند برند ثبت شده در ایران در صورت وجود
  • کپی پاسپورت به همراه ترجمه

مدارک لازم برای اشخاص حقوقی

  • کپی پاسپورت مدیرعامل
  • آگهی تاسیس به همراه روزنامه ترجمه شده
  • کپی سند برند ثبت شده در ایران در صورت وجود
  • آگهی آخرین تغییرات به همراه روزنامه ترجمه شده
  • هزینه ثبت برند در ترکیه
هزینه های اخذ برند پوشاک کشور ترکیه به همراه تصویر داخل یک بوتیک لباس فروشی مردانه

جهت اخذ برند پوشاک در ترکیه چه هزینه هایی باید بپردازیم؟

هزینه لازم برای ثبت برند پوشاک در ترکیه چه مقدار است؟

تمامی هزینه های ثبت برند پوشاک در ترکیه و بررسی اظهارنامه، طبق فرانک سوئیس محاسبه می شود. توجه داشته باشید، که در اظهارنامه ثبت برند خود، تمامی کشورها از جمله ترکیه را، برای حمایت از برند خود انتخاب کنید. همچنین، برای پرداخت هزینه های مربوطه، تنها از طریق مراجع و مراکز قانونی اقدام کنید و به افراد واسطه اعتماد نکنید.

جمع بندی

ترکیه با موقعیت جغرافیایی فوق العاده ای که دارد، روز به روز در حال گسترش اقتصادی و پیشرفت است. این پیشرفت باعث شده تا افراد از کشورهای مختلف، برای تجارت به این کشور سفر کنند. یکی از پرسودترین تجارت ها در این کشور، صنعت پوشاک است. در صورتی که شما هم می خواهید برای ثبت برند پوشاک در ترکیه اقدام کنید، می ‌توانید به موسسه مدیران ثبت مراجعه کرده و از مشاوره و خدمات ما در این حوزه بهره مند شوید.

 مدیران ثبت | Modiran Sabt

سوالات متداول

  • برای ثبت برند پوشاک در ترکیه در سال 1401 چه مواردی نیاز داریم؟

مدارک ثبت برند پوشاک همانند ثبت برند در تهران برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است. برای اشخاص حقوقی،  کپی سند برند ثبت شده در ایران در صورت وجود و کپی پاسپورت به همراه ترجمه لازم است. برای شخاص حقیقی نیز، تهیه کپی پاسپورت مدیرعامل ،آگهی تاسیس به همراه روزنامه ترجمه شده، کپی سند برند ثبت شده در ایران در صورت وجود، آگهی آخرین تغییرات به همراه روزنامه ترجمه شده و هزینه ثبت برند در ترکیه ضروری است.

  • انواع روش های ثبت برند پوشاک در ترکیه کدام اند؟

شکا به 2 روش می توانید برای ثبت برند پوشاک در کشور ترکیه اقدام کنید. یکی درخواست مستقیم به موسسه ثبت اختراع ترکیه و دومی ثبت برند با استفاده از سیستم مادرید می باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۸ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

8 Comments

  1. حمید گفت:

    برای ثبت برند لباس در ترکیه باید چقدر هزینه کنیم؟

  2. M.kh گفت:

    هزینه لازم برای ثبت برند پوشاک در ترکیه چه مقدار است؟

    • مدیران ثبت گفت:

      سلام و خسته نباشید خدمت شما کاربر گرامی.
      هزینه ثبت شرکت و برند در ترکیه یک قیمت ثابت ندارد و به موارد مختلفی بستگی دارد. تمامی هزینه های ثبت برند پوشاک در ترکیه و بررسی اظهارنامه، طبق فرانک سوئیس محاسبه می شود. توجه داشته باشید، که در اظهارنامه ثبت برند خود، تمامی کشورها از جمله ترکیه را، برای حمایت از برند خود انتخاب کنید. همچنین، برای پرداخت هزینه های مربوطه، تنها از طریق مراجع و مراکز قانونی اقدام کنید و به افراد واسطه اعتماد نکنید.

  3. کمند گفت:

    ممنون شما مشاوره هم دارید؟

    • مدیران ثبت گفت:

      سلام خدمت شما کاربر گرامی
      برای دریافت مشاوره با کارشناسان مدیران ثبت، می توانید با شماره04135573287 تماس بگیرید.

  4. raha گفت:

    هزینه ثبت برند پوشاک با ثبت برند درت تهران چقدر تفاوت داره؟

    • مدیران ثبت گفت:

      سلام و خسته نباشید.
      بنظرم سوالی که فرمودین باید اصلاح بشه. هزینه ثبت برند در تهران به موارد مختلفی از جمله حوزه فعالیت مانند پوشاک و یا حوره های دیگر بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *