ثبت برند در تبریز

موسسه مدیران ثبت با توجه به شرایط خاص هر شرکت، به شما کمک می کند تا شرکت و برند خود را در کمترین زمان ثبت کنید. برای دریافت راهنمای های بیشتر و اطلاع از شرایط ثبت شرکت و برند می توانید همین الان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مدت زمان ثبت شرکت : 3 تا 7 روز کاری

مدارک مورد نیاز

شناسنامه

کارت ملی

کد ثنا

استعلام هزینه و مشاوره رایگان

خدمات مدیران ثبت

ثبت برند

مشاوره و ثبت برند بصورت فوری

ثبت شرکت

مشاوره و ثبت شرکت

ثبت اختراع

مشاوره و ثبت اختراع

ثبت فوری برند در تبریز

برند در واقع یک نام، عبارت، نماد یا هر ویژگی دیگریست که معرف خدمات یا محصول خاص است که به وسیله ی آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می‌گردد. برند، هویت تجاری یک شرکت یا محصول را مشخص می‌کند و نقش حیاتی در تشخیص و تمایز آن ها دارد. شما می توانید برای ثبت برند در تبریز همین الان تماس بگیرید.

ثبت برند در تبریز به کسب و کار شما امکان می‌دهد تا از هویت تجاری خود در مقابل تقلید و سوء استفاده محافظت کند. با داشتن برند ثبت شده، بیشتر اعتماد مشتریان جلب می‌شود، زیرا هویت تجاری به شکل قانونی و شفاف متمایز می‌شود.

در این مقاله، به اهمیت ثبت برند می‌پردازیم و به شما کمک می کنیم که نام برند خود را انتخاب کنید و نیز به برخی از نکات قانونی مهم در فرآیند ثبت برند اشاره می‌کنیم.

اهمیت ثبت برند

ثبت برند اهمیت فراوانی در حفاظت از هویت تجاری شما دارد. در زیر به چند دلیل برای ضرورت ثبت برند شاره شده است:

شمارهدلیلتوضیحات
۱حق انحصاری

ثبت برند به شما حق انحصاری در استفاده از برند موردنظرتان را می‌دهد، و از سوءاستفاده دیگران جلوگیری می‌کند.

۲تمایز در بازارثبت برند باعث تمایز شما از رقبا در بازار می‌شود و به مشتریان کمک می‌کند شما را بهتر تشخیص دهند.
۳ارزش و سرمایه‌گذاریبرند ثبت‌شده قابلیت ایجاد اعتبار و ارزش طولانی‌مدت دارد و می‌توانید آن را در صورت نیاز به سرمایه‌گذاری و فروش برند به دیگران انتقال دهید.
۴قانونی شدنبا ثبت برند شما می توانید از تمام حقوق به صورت قانونی بهره مند شوید و از افرادی که از نام برند شما استفاده می کنند؛ شکایت کنید.

راهنمای انتخاب نام برند

انتخاب نام برند منحصربه ‌فرد و قابل یادآوری، بسیار مهم است. هر چند که جزئی به نظر می رسد اما این نام تصویر آینده‌ی کسب و کار شماست و باید قبل از ثبت برند در تبریز به درستی انتخاب شود در غیر این صورت برای تغییر دچار چالش‌هایی می‌شوید. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید هزینه ثبت شرکت است که برای دریافت اطلاعات دقیقتر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

در ادامه، توجه به چند نکته کلیدی در انتخاب نام برند را توصیه می‌کنیم:

شمارهنکاتتوضیحات
۱سادگی و قابل تلفظنام برند باید ساده، قابل تلفظ و به‌یادماندنی باشد تا به راحتی در ذهن مخاطبان جا بگیرد.
۲ترکیب معناییاستفاده از ترکیب‌هایی از واژگان که معنای مرتبطی با فعالیت شما دارند، به تشخیص شما در بازار کمک می‌کنند.
۳عدم تضاد و تقارناطمینان حاصل کنید که نام برند شما با نام‌ها و برندهای دیگر در بازار تشابه ندارد و به راحتی قابل تمیزشدن است
۴بررسی نام دامنهاگر با نام برند شما، دامنه‌ای ثبت شده است؛ سعی کنید نام تجاریتان را تغییر دهید و نامی را انتخاب کنید که هیچ دامنه ای با آن نام ثبت نشده باشد.
۵بررسی نام در شبکه های اجتماعینام تجاری شما باید در تمام کانال های تبلیغاتی شما مشترک باشد بنابراین تحقیق کنید که نام تجاری شما از قبل وجود نداشته باشد.

ممنوعیت ها در ثبت برند

برخی از نام های تجاری بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران، قابلیت ثبت ندارند. در ادامه نباید های نام های تجاری را نام بردیم.

  1. برند نباید بر خلاف عرف و شئونات اسلامی، اخلاقی و نظام اجتماعی باشد.
  2. برند نباید مردم را به لحاظ مبدا جغرافیایی فریب بده
  3. به هیچ عنوان نباید علائمی مربوط به کشورهای دیگر، همچون پرچم و نشان های ملی و … با حروف اختصاری و یا سایر موارد از این دست در علامت تجاری وجود داشته باشد.
  4. نباید شبیه به سایر علائم تجاری دیگر و یا ترجمه ای از آن ها باشد.

از طرفی دیگر، صنایعی مانند نساجی و ماشین سازی که زیر دسته صنایع بزرگ و سخت قرار می‌گیرند ‌و صنایعی مانند مواد غذایی و پوشاک که کوچک‌تر هستند، بخش زیادی از اقتصاد این ناحیه را شامل ‌می‌شوند‌. یکی دیگر از راه‌های درآمدی این استان، کشاورزی و دامداری ‌است‌. در چند سال اخیر نرخ گردشگرانی که به این شهر سفر ‌می‌کنند، رو به رشد بوده و تولیدات نیز افزایش یافته است، بنابراین در تبریز، رقابت تنگاتنگی برای برندسازی و ثبت علائم تجاری به وجود آمده است‌.

ثبت برند یا علامت تجاری در تبریز و آذربایجان شرقی

آشنایی با فرایند ثبت برند در تبریز

تعریف ثبت برند یا علامت تجاری

زمانی که شرکت خود را ثبت ‌می‌کنید، بسته به نوع فعالیتی که انجام ‌می‌دهید، به ثبت برند در تبریز و علامت تجاری نیز نیاز دارید‌. برند که همان نام تجاری کسب و کار شماست، علامت و یا نشانی در نظر گرفته ‌می‌شود که به زبان لاتین و یا فارسی در تمامی فعالیت‌های اقتصادی شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد‌. برند یا علامت تجاری یک نماد، طرح، نشان لوگو و یا نام قانونی است که معرف خدمات و یا محصولات شما است و با محصولات شرکت‌های دیگر متفاوت ایجاد می‌کند‌. زمانی که برندی ثبت ‌می‌شود با آوردن نام آن، یک تصویر ذهنی از ویژگی‌های آن محصول و یا خدمات در ذهن مشتری نقش می‌بندد‌. اصولاً برند را به عنوان محصول و یا خدماتی می‌شناسیم که اعتبار زیادی در بین اکثر افراد جامعه داشته باشد‌. زمانی که مشتری از یک برند شناخته شده‌، خرید ‌می‌کند، از کیفیت محصولات آگاه است و ریسک کم‌تری را می‌پذیرد‌.

بیشتر بدانید: مدیران ثبت، کامل‌ترین مجموعه در زمینه ارائه خدمات ثبتی، اداری و اعطای گواهینامه‌های ایزو در تبریز و سایر استان‌ها و شهرهای ایران عزیزمان است‌. این مجموعه با تخصص و تعهدی که نسبت به خدمات ارائه شده دارد، توانسته است اعتماد تمام مدیران منطقه را جلب کند و به عنوان مشاور امین مدیران شناخته می‌شود‌.

آشنایی با قوانین ثبت برند در تبریز و تصویر یک مرد پشت علامت قفل

 

قوانین و مدارک لازم برای ثبت برند

مرجع رسمی ثبت برند در تبریز، مرکز مالکیت معنوی است که فعالیت این مرکز، زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است و به‌ قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، وابستگی دارد که بر این اساس، کلیه اطلاعات و دستورالعمل‌های مرتبط با ثبت برند تجاری، به واسطه این سازمان به همگان اطلاع داده ‌می‌شود‌.

کلیه موسساتی که در حوزه ثبت برند در استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز، فعالیت دارند، تحت نظارت این سازمان هستند‌. علاوه بر این، کلیه برندهایی که لاتین هستند و نام‌های انگلیسی دارند نیز، مطابق با قوانین همین سازمان به ثبت می‌رسند‌. در حالت کلی باید گفت که به کلیه اقدامات قانونی برای ثبت یک علامت تجاری به نام یک یا چند نفر، ثبت علامت تجاری یا همان ثبت برند می‌گویند که در آن، نشان تجاری و نامی که مدنظر است، مطابق با قانون، به عنوان علامت ثبت شده شناخته ‌می‌شود و فرد دیگری اجازه استفاده از این برند را ندارد‌.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند در تبریز برای اشخاص حقیقی در یک جدول گرافیکی

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی

برای ثبت برند در تبریز، افراد حقیقی می‌بایست مدارکی را تهیه و آماده کنند که در ادامه آورده شده است‌:

  1. کارت ملی و شناسنامه فرد متقاضی ثبت برند
  2. مجوز فعالیت (مجوز فعالیت شامل پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز کسب و کار، جواز تاسیس و هر نوع گواهی فعالیت از نهادهای قانونی در استان آذربایجان شرقی می باشد)
  3. کارت بازرگانی در صورت تقاضای ثبت برند لاتین

مدارک لازم جهت ثبت برند در آذربایجان شرقی برای اشخاص حقوقی

مدارک لازم برای ثبت برند حقوقی کدامند؟

مدارک لازم برای اشخاص حقوقی

اشخاص حقوقی نیز  برای ثبت برند باید مدارکی را آماده کنند که  کمی با مدارک افراد حقیقی متفاوت است. این مدارک عبارتند از‌:

  1. کارت ملی و شناسنامه افراد حق امضاء‌دار شرکت متقاضی ثبت برند
  2. کارت بازرگانی در صورت تقاضای ثبت برند لاتین
  3. مجوز فعالیت (مجوز فعالیت شامل پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز کسب و کار، جواز تاسیس و هر نوع گواهی فعالیت از نهادهای قانونی در استان آذربایجان شرقی می باشد)
  4. روزنامه رسمی تاسیس یا آخرین تغییرات شرکت متقاضی

نکته‌ای که باید در اینجا به آن اشاره شود، این است که روزنامه رسمی جمهوری اسلامی نهادی وابسته به قوه قضائیه است و آگهی‌های مرتبط با قوه قضائیه را منتشر ‌می‌کند‌. این نهاد، طرح‌هایی که در مجلس به تصویب می‌رسد و آگهی‌های ثبت برند و ثبت شرکت را چاپ ‌می‌کند‌. در واقع، چاپ آگهی در زمینه تغییرات در شرکت و موسسات، ثبت برند و ثبت شرکت از وظایف این نهاد است و روزنامه رسمی به عنوان یک سند معتبر و رسمی شناخته ‌می‌شود‌.

مطابق با قوانین جمهوری اسلامی، ثبت و یا تغییر در اساسنامه شرکت، علاوه بر این که در روزنامه کثیرالانتشار، به چاپ می‌رسد، حتما باید در روزنامه رسمی نیز چاپ شود‌.

مزایا و دلایل ثبت برند

شاید با خودتان بگویید که ثبت برند برای من چه فایده‌ای دارد؟ باید به شما بگوییم که ثبت برند برای کسب و کار‌های، مزایا بسیار زیادی دارد‌. در ادامه به معرفی آن‌ها می پردازیم‌:

  1. با ثبت برند، این تضمین وجود دارد که مشتریان بتوانند محصولات برند شما را از برند‌های دیگر تشخیص دهند‌.
  2. با ثبت برند می‌توانید بازاریابی راحت‌تری داشته باشید و در بین شرکت‌های دیگر شناخته شوید.
  3. از مهم‌ترین و ضروری‌ترین موارد برای اعطای نمایندگی، این است که برند شما ثبت شده باشد‌.
  4. زمانی که برند خود را ثبت ‌می‌کنید، خود را ملزم می‌کنید که کیفیت محصولات خود را بالا ببرید و روی محصولات خود سرمایه‌گذاری کنید. در واقع مسئولیت صد در صدی تولیدات و برند خود را به عهده می‌گیرید، و برای بهبود آن‌ها و حتی رهبر بازار شدن تلاش بیشتری می‌کنید‌. همچنین خود برند ثبت شده به عنوان یک سرمایه معنوی می‌تواند ارزش زیادی داشته باشد‌.

مراحل ثبت برند در تبریز

نحوه و مراحل ثبت برند

با مراجعه به وب سایت مرکز مالکیت معنوی و طی کردن یکسری مراحل می‌توانید برند و یا لوگوی خود را به ثبت برسانید.

مراحل زیر دنبال کنید:

  1. کلیه اطلاعات در مورد صاحب برند که قرار است برند به نام او ثبت شود، را وارد کنید‌.
  2. در مرحله دوم، جاهای مربوط به خدمات و محصولات شرکت را کامل کنید‌.
  3. تمامی مدارکی لازم برای ثبت برند تجاری که در وب سایت هست را با توجه در حجم و ابعاد مناسب، آپلود کنید‌.
  4. هزینه ثبت اظهارنامه را بپردازید‌.
  5. در مرحله پایانی، برای این که امکان پیگیری‌های بعدی از طریق سایت امکان پذیر باشد، شماره اظهارنامه برند خود یادداشت کنید‌.

پس از آن، کارشناسان مرکز مالکیت معنوی، کلیه اطلاعات و مدارکی که آپلود کردید را بررسی ‌می‌کنند و در صورتی که مدارک و اطلاعات شما ناقص نباشد، آگهی تقاضای ثبت برند را صادر می‌کنند. بعد از صدور آگهی شما می‌توانید برای چاپ آگهی در روزنامه رسمی اقدام کنید.

نکته مهم: انجام این مراحل کاملا ساده است، اما نکته‌ای که شما را نیازمند افراد متخصص می‌کند، میزان اطلاع شما از قوانین ثبتی و نحوه درست پر کردن اطلاعات برای افزایش احتمال تایید شدن برند مورد نظر شما است‌. علاوه برای پیگیری‌های بعدی برای اخذ تایید نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است‌.

مدت زمان ثبت برند در تبریز

برای این که بتوانید علامت تجاری و برند خود را به طور قانونی در تبریز به ثبت برسانید، در اولین قدم باید نام برند خود را استعلام بگیرید‌. این کار برای این انجام می‌گیرد که اطمینان پیدا کنید که برندی مشابه شما ثبت نشده باشد‌.‌ به علاوه‌، این کار، روند ثبت برند در تبریز را کوتاه ‌می‌کند، زیرا در صورتی که نام برند انتخابی شما برای ثبت، تکراری باشد، مرکز مالکیت معنوی درخواست شما برای ثبت برند را رد ‌می‌کند‌.‌ زمانی که شما تمامی مدارک و اطلاعات خود را ثبت ‌می‌کنید، حدود یک الی دو ماه زمان می برد تا آگهی تقاضای شما مجوز این سازمان را بگیرد‌.‌ پس از دریافت مجوز، در روزنامه رسمی کشور،‌ آگهی اول شما انتشار می‌یابد‌.

نکته مهم: پس برای انجام تمامی مراحل ثبت برند در تبریز، حدود سه ماه زمان نیاز است‌. وبرندی که ثبت ‌می‌کنید، تا ده سال اعتبار دارد‌.

توجه: به خاطر داشته باشید بعد از ده سال حتما باید برای تمدید برند خود اقدام کنید.

هزینه ثبت برند در تبریز

هزینه‌ای که برای ثبت برند در تبریز و یا آذربایجان شرقی باید پرداخت کنید، به طبقات درخواستی، مجوزهای مورد نیاز و تعداد محصولات شما، بستگی دارد‌. این هزینه با کلیه واریزی‌های دولتی و قانونی محاسبه ‌می‌شود‌. زمانی که طبقات برند، افزایش پیدا ‌می‌کند، به ازای آن مبلغی به کل هزینه شما افزوده ‌می‌شود‌. نکته‌ای که در مورد هزینه ثبت برند یا شرکت باید بدانید این است که هزینه‌ای که برای ثبت لوگو و نشان تجاری به زبان لاتین دریافت ‌می‌شود، با هزینه ثبت برند فارسی یکسان است و نیاز نیست به بهانه ثبت برند لاتین هزینه‌های بیشتری پرداخت کنید‌.

نکته قابل ذکر دیگر این است که، به کلیه کالاها و نوع خدماتی که فرد حقیقی و یا حقوقی برای برند و یا شرکت خود در نظر گرفته است، کالاهای درخواستی می‌گویند‌. همچین کالاهای درخواستی هم رده یا هم صنف طبق قوانین بین‌المللی طبقه‌بندی شده‌اند و مطابق با زمینه فعالیت شما، برند مورد نظرتان در طبقات مرتبط به ثبت می‌رسند‌.

 

ثبت آنلاین برند در آذربایجان شرقی

برای این که بتوانید برند خود را در تبریز به صورت آنلاین ثبت کنید، باید تخصص و تجربه کافی در این زمینه داشته باشید، که در این مورد خیلی کم پیش می‌آید که افراد عادی اطلاعات کامل و جامعی در مورد ثبت برند و یا شرکت خود داشته باشند، بنابراین، باید از کارشناسان حقوقی کمک بگیرید تا در این زمینه به شما مشاوره دهند‌. کارشناسان مدیران ثبت از مهارت و دانش زیادی در زمینه ثبت برند و شرکت برخوردارند و می‌توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند‌. همچنین در موسساتی مانند مدیران ثبت که دارای مجوز رسمی فعالیت هستند، ‌ می‌توانید بدون مراجعه به دفتر مدیران ثبت برند خود را ثبت کنید و دیگر نیازی به حضور در مرکز مالکیت معنوی و تلف کردن وقت ارزشمند خود ندارید‌.

مدیران ثبت | ModiranSabt

سوالات متداول

۱. برند خود را کجا ثبت کنیم؟

برای ثبت برند شما باید درخواست خود را به ادراه‌ی ثبت مالکیت معنوی ارائه کنید.

۲. ثبت برند چقدر طول می کشد؟

حدود ۳۰ روز از زمان ارسال اظهار نامه تا تایید یا رد شدن توسط کارشناس اظهارنامه طول می کشد و در صورتی که اظهارنامه‌ی شما تایید شود حدود ۴۰ روز طول می‌کشد تا سند ده ساله برند شما از اداره مالکیت معنوی صادر شود.

۳. اگر با نام تجاری من دامنه ای ثبت شده باشد چه باید کرد؟

بهتر است از ابتدا نام تجاری انتخاب کنید که هیچ دامنه‌ای برای آن نام ثبت نشده باشد. یا اینکه از بخشی از نام یا حروف اختصاری نام تجاری خود استفاده کنید.

10 Comments

  1. ati گفت:

    فرایند ثبت برند در تبریز چقدر زمان میبره؟ ممکنه بگین؟

    • مدیران ثبت گفت:

      سلام و وقت بخیر خدمت شما کاربر گرامی
      فرایند ثبت شدن برند در تبریز، پس از انتخاب نام برند و تایید آن، حدود 4 ماه زمان می برد. برای دریافت اطلاعات دقیق تر و مناسب با شرایط مخصوص خودتان، می توانید با کارشناسان مدیران ثبت در تماس باشید: ۰۴۱۳۵۵۷۳۲۸۷

  2. امیری گفت:

    سلام. من میخوام برندم رو داخل شهر تبریز ثبت کنم. ممکنه هزینه هاشو بفرمایید؟

    • مدیران ثبت گفت:

      سلام خدمت شما کاربر گرامی
      هزینه ای که برای ثبت برند در تبریز و یا آذربایجان شرقی از شما گرفته می شود، به طبقات درخواستی، مجوزهای مورد نیاز و تعداد محصولات شرکت شما، بستگی دارد. این هزینه با کلیه واریزی های دولتی و قانونی محاسبه می شود. زمانی که طبقات برند، افزایش پیدا می کند، به ازای آن مبلغی به کل هزینه شما اضافه می شود. نکته ای که در مورد هزینه ثبت برند یا شرکت باید بدانید این است که هزینه ای که برای ثبت لوگو و نشان تجاری به زبان لاتین دریافت می شود، با هزینه ثبت برند فارسی یکسان است.

  3. ساناز گفت:

    مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند فقط همیناس که گفتید؟

    • مدیران ثبت گفت:

      سلام خدمت شما کاربر گرامی.
      بله جهت ثبت برند در تبریز، آماده کردن این مدارک کفایت می کند. اما اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره هزینه ها و شرایط ثبت شرکت در تبریز، بدست آورید، با کارشناسان ما در تماس باشید: ۰۴۱۳۵۵۷۳۲۸۷

  4. هدایتی گفت:

    بسیار عالی برای ثبت شرکت در تهران چه اقداماتی نیاز است؟

  5. جاوید گفت:

    سلام من یک شرکت در تبریز میخوام ثبت کنم از چه راهی باید اقدام کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۷ از ۵
از مجموع ۴۴ رای