واگذاری نام و علائم تجاری

ثبت علامت تجاری

علامت تجاری

واگذاری برند

براساس  قانون مالکیت معنوی واگذاری نام و علامت تجاری، نقل و انتقال برند و علامت تجاری ثبت شده امکان‌پذیر می‌باشد. منظور از نقل و انتقال همان خرید و فروش علائم تجاری است که توافق طرفین بالاخص مالک علامت برای نقل و انتقال علامت تجاری لازم است. نقل و انتقالات به دو صورت انجام می شود. افراد حقوقی یا حقیقی می‌توانند مطابق یک قرارداد، برند خود را به فرد دیگر انتقال دهند. بر طبق قانون 138 و 139 آیین نامه اجرایی قانون ثبت علائم تجاری، مصوب 1386 پس از ثبت برند در تبریز امکان نقل و انتقال علامت وجود دارد.

بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!
بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!

مجموعه مدیران ثبت تنها مرکز تخصصی خدمات ثبتی و اداری در شمال غرب کشور است و از تمام نقاط ایران مشتریان وفادار دارد. اگر قصد دارید که فرایندهای ثبتی خود را از جمله ثبت برند در تبریز را به صورت تخصصی انجام دهید، کارشناسان مجرب ما در این راه به شما کمک می‌کنند. این شرکت کامل‌ترین مجموعه در حوزه ارائه خدمات ثبتی و اداری شامل ثبت شرکت در تبریز و اعطاء گواهینامه‌های ایزو در شمال‌ غرب کشور است. ما به عنوان یک شرکت خدمات کسب و کار رویکرد و نگرشی کاملاً متفاوت داریم و از همان اوایل فعالیت‌مان، با افتخار توانسته‌ایم اعتماد اکثر مدیران و صاحبان بیزینس کشور را به خود جلب نماییم.

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!
سوالات خود را از ما بپرسید

نقل و انتقالات به صورت جبری

در صورتی که مالک برند فوت کرده باشد، وراث می‌توانند با ارائه اصل گواهی ثبت علامت و گواهی انحصار وراثت درخواست نقل و انتقل برند و واگذاری آن را به مالک جدید داشته باشند.برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد میتوانید با کارشناسان ما در مدیران ثبت تماس حاصل فرمایید.مدیران ثبت با داشتن متخصصین خبره در این حوزه بهترین انتخاب برای امور ثبتی و ثبت شرکت در تهران و دیگر شهرستان ها میباشد.

نقل و انتقالات به صورت قراردادی یا اختیاری

منظور از نقل و انتقالات به صورت قراردادی این است که امتیاز برند به مالک یا مالکان جدید واگذار شود. در این وضعیت مالک فعلی علامت تجاری می‌تواند به دلیل عدم فعالیت و یا هر دلیل دیگری امتیاز علامت تجاری خود را برای همیشه و یا مدت مشخصی به شخصی دیگر منتقل کند. این نقل و انتقال زمانی معتبر می‌باشد که اجازه‌نامه مربوط به آن در ایران به ثبت رسیده باشد. مالک جدید نیز بعد از طی مراحل مربوط به انتقال آرم تجاری می‌تواند از منافع آن برخوردار گردد.

علائم تجاری

شرایط واگذاری نام

شرایط واگذاری نام و علائم تجاری

نقل و انتقالات واگذاری نام و علائم تجاری شرایطی دارد که باید نکات گفته شده را رعایت کنید.

  • شماره ثبت علامت در ایران
  • نام اقامتگاه و تابعیت مالک جدید
  • نام و نشانی مالک در ایران مدارک قانونی انتقال که همان سند انتقال گفته می شود.
  • وکالتنامه در صورتی که وکیل، امرانتقال برند را انجام دهد.
  • و تصدیق علامت در ایران باید ضمیمه اظهارنامه گردد.
  • در صورتی که انتقال برند در خارج به ثبت رسیده باشد، برای اینکه در ایران قانونی باشد، رونوشت تأیید شده اداره ثبت علائم تجاری خارجی کافی می باشد.

نحوه واگذاری نام و علائم تجاری

برای نقل و انتقال علائم تجاری در قدم اول نیاز به اخذ جواب نامه استعلام از اداره ثبت و مراجعه به دفاتر رسمی است تا سند رسمی صلح تنظیم گردد. پس از دریافت سند صلح می بایست به اداره ثبت علائم تجاری مراجعه نمایید و ضمن ارائه مدارک ذیل درخواست کتبی انتقال علامت را جهت ثبت در دفتر اداره مالکیت صنعتی به اداره ارائه نمایید تا واگذاری نام و علائم تجاری به ثبت برسد و در روزنامه رسمی درج گردد.

مدارک مودنیاز واگذاری نام و علائم تجاری

اشخاص حقیقی

  • کپی شناسنامه و کارت ملی مالک جدید
  • اصل سند صلح
  • اصل گواهی ثبت علامت تجاری
  • قبض پرداخت هزینه انتقال

اشخاص حقوقی

  • شناسنامه و کارت ملی دارندگان حق امضا
  • اسکن روزنامه آخرین تغییرات اعضای هیئت مدیره”دارندگان حق امضا”
  • اصل سند صلح
  • اصل گواهی ثبت علامت تجاری

نقل و انتقال جزئی برند و علائم تجاری

گاهی ممکن است مالک برند قصد انتقال کامل آن را نداشته باشد و بخواهد بخشی از فعالیت‌ها یا طبقات آن را واگذار کند. در این نوع انتقال، بخشی از علامت تجاری برای خدماتی معین، انتقال پیدا می‌کند. مثلا ممکن است بخشی از طبقات این برند فقط برای خدمت صادرات به شخص دیگری واگذار شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *