ثبت برند تجاری

مراحل ثبت برند تجاری

ثبت برند تجاری

ابتدایی‌ترین موضوعی که درباره ثبت برند تجاری باید در این مقاله به آن بپردازیم انتخاب نام مناسب است. اینکه بدانید بهترین نام کدام است؟ یا چگونه بهترین نام برند یا نام تجاری را انتخاب نمایید؟ نام برند چه ویژگی‌های باید داشته باشد تا موفق شود؟ تیم تخصصی مجموعه مدیران ثبت تحقیقاتی در این زمینه انجام داده است تا شما بتوانید به راحتی با ویژگی‌های انتخاب نام در ثبت برند تجاری آشنا شوید.

برند یا نام تجاری

نام تجاری باید با دقت لازم انتخاب شود زیرا که معرفه‌ی محصول یا خدمات شماست. برای انتخاب نام باید فکر شده عمل کرد. نام ها همیشه در خاطر دیگران می‌مانند و یک نام فرصت بازاریابی، فروش یا عرضه را نیز در اختیار شرکت‌ها می گذارد. اما به یاد داشته باشید که این نام حتما نباید برگرفته شده از محصول باشد بلکه می‌تواند زیرکانه‌تر انتخاب شود به عنوان مثال شما را به یاد یک تجربه یا حس خوب بیاندازد. مانند اسم شرکت پاک که محصولات لبنی تولید می‌کند، همچنین برند می‌تواند نام شخص تولیدکننده یا مخترع آن باشد یا نامی برگرفته شده از سمبلی که توصیف کننده کسب و کار شما باشد، انتخاب شود. برای اینکه بتوانید نام خوبی برای کسب و کارتان انتخاب کنید پیشنهادهایی به شما خواهیم داد که استفاده از آنها می تواند به شما کمک بسیاری در این زمینه کند.

بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!
بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!

مجموعه مدیران ثبت تنها مرکز تخصصی خدمات ثبتی و اداری در شمال غرب کشور است و از تمام نقاط ایران مشتریان وفادار دارد. اگر قصد دارید که فرایندهای ثبتی خود را از جمله ثبت برند در تبریز را به صورت تخصصی انجام دهید، کارشناسان مجرب ما در این راه به شما کمک می‌کنند. این شرکت کامل‌ترین مجموعه در حوزه ارائه خدمات ثبتی و اداری شامل ثبت شرکت در تبریز و اعطاء گواهینامه‌های ایزو در شمال‌ غرب کشور است. ما به عنوان یک شرکت خدمات کسب و کار رویکرد و نگرشی کاملاً متفاوت داریم و از همان اوایل فعالیت‌مان، با افتخار توانسته‌ایم اعتماد اکثر مدیران و صاحبان بیزینس کشور را به خود جلب نماییم.

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!
سوالات خود را از ما بپرسید
مراحل انتخاب نام برای برند

انتخاب نام برای برند

قدرت سرچ داشته باشد

امروزه با پیشرفت فناوری و تکنولوژی تمام کسب و کارها به سمت خدمات اینترنتی می روند تا نیاز مشتریان خود را بسیار راحت تر مرتفع نماید همچنین بتواند خود را به کاربران اینترنتی معرفی کرده و بازار بزرگتری از مشتریان به سمت خود جذب کنند. برای اینکه بتوانید در اینترنت حضور فعال داشته باشید ابتدا باید سایت یا سوشال مدیاهایی طراحی و تولید کنید در ابتدایی‌ترین قدم ثبت نام در آن‌ها از شما یک نام می‌خواهند، پس لازم است که نامی که انتخاب می‌کنید اینترنت‌پذیر باشد.
این موضوع بدان معنا است که در اینترنت نباید تکراری باشد و در ذهن مردم به راحتی باقی بماند با کمی خلاقیت می‌توانید نامی را برگزینید که در ذهن مردم یادآور حس خوب یا اندیشه‌ای زیبا باشد. این موضوع سبب می‌شود که به طور غیر مستقیم از شما به خوبی یاد شود. به یاد داشته باشید که نامهای سوشال مدیا و ایمیلتان با نام برندتان همگون و یک شکل و در حالت عالی یکسان باشد.

استفاد از عنصر سادگی

شما هم این موضوع را درک کرده‌اید که هر اندازه نام انتخابی شما ساده‌تر و کوتاه‌تر باشد و تلفظ راحت‌تری داشته باشد، راحت تر در خاطره‌ها خواهد ماند حتی با یک بار تلفظ متوجه آن خواهید شد رعایت این موضوع سبب خواهد شد که در آینده نام توانایی و قدرت آن را داشته باشد که دهان به دهان نیز شود و جامعه بیشتری از کسانی که شما را می‌شناسند یا نام شما را شنیده‌اند بیشتر خواهد شد. دقت داشته باشید که رعایت این نکته هم ضروری است که علاوه بر سادگی باید املای آن هم طوری باشد که همانطور که خوانده می‌شود همان‌طور نیز نوشته شود و افراد برای پیدا کردن نام برند تجاری شما در اینترنت گیج نشوند.

همگام سازی نام برند با لوگوی تجاری

برای اینکه مخاطبان هم به صورت لفظی و هم بصری با دیدن لوگو، کسب و کار شما را به یاد داشته باشند باید لوگوی شما قسمتی از نام یا کل آن را در بر گرفته باشد. مثال‌های زیادی در این باره وجود دارد نظیر شرکت اپل یا شرکت‌های تولید لبنیات که از خود تصویر گاو برای لوگوی محصول خود استفاده می‌کنند. این نکته را به یاد داشته باشید که لوگوهای تصویری، بسیار قویتر از لوگوهای نوشتاری است.

همگام سازی نام برند با لوگو

همگام سازی نام برند

دربر دارنده محصول یا خدمات شما باشد

خوب است نامی که برای ثبت برند تجاری خود انتخاب می‌کنید گوشه‌ای یا کل هدف خدمات یا محصول شما را دربر داشته باشد. شرکت‌هایی مانند سمند از اسم خود در طراحی لوگو نیز بهره جسته‌اند تا در ذهن‌ها به یاد تمثیل انتخابی خود باقی بمانند. اگر که از ریشه احساسی نیز استفاده کنید بهترین حالت در زمان تداعی در ذهن مخاطبان خواهید بود.
اگر شما بتوانید از فیلترهای بالا برای انتخاب برند تجاری استفاده کنید، و تمام مقرارات گفته شده از جمله تقلید و تکراری بودن را رعایت کنید به راحتی می توانید ثبت برند تجاری خود را به نتیجه برسانید. شرکت مدیران ثبت با تکیه بر دانش و مهارت خود همچنین با استفاده از تیم با تجربه خود پروژه‌های موفق و سریعی در زمینه ثبت برند در تبریز در رزومه کاری خود دارد، همچنین شما می‌توانید با استفاده از مشاوره و تخصص این شرکت بدون نگرانی مراحل ثبت برند در تبریز را به آنان محول کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *