چطور یک شرکت سهامی خاص ثبت کنیم؟

ثبت شرکت سهامی خاص

چطور یک شرکت سهامی خاص ثبت کنیم؟ احتمالاً این سوال خیلی از افرادی است که در شروع فعالیت خود به دنبال ثبت یک شرکت هستند. صاحبین بیزینس در ابتدای فعالیت‌های خود دغدغه‌های بیشماری دارند و یکی از آن‌ها انتخاب مناسب‌ترین نوع شرکت و نحوه ثبت آن است. در طی سال‌ها تجربه و همکاری با صدها بیزنس بزرگ و کوچک شاهد آن بوده‌ایم که این موضوع چالش بسیاری از مدیران و سرما‌یه‌گذاران است.

این مقاله مختصر و کوتاه هماره ما باشید تا به برخی از سوالات شما پاسخ دهیم.

شرکت سهامی خاص یک نوع شرکت تجاری است. معمولا تاسیس و ثبت شرکت سهامی خاص در هر منطقه از  ایران  اعم از ثبت شرکت سهامی خاص در تبریز یا به اصلاح ثبت برند در تبریز هیچ تفاوتی با ثبت شرکت های سهامی خاص در دیگر مناطق ندارد و همگی در راستای ثبت شرکت های سهامی خاص باید فرایند  مشترکی را سپری کنند.  در این مقاله سعی شده است مراحل ثبت شرکت های  سهامی خاص به طور کامل و جامع تعریف شود  و راهنمایی مناسبی را در اختیار متقاضیان  ثبت شرکت های سهامی خاص  بگذارد. اما از آنجاییکه مطابق با ماده 4 قانون تجارت، شرکت های سهامی به دو بخش مجزا تقسیم می شود شرکت هایی نیز با نام سهامی عام وجود دارد که در این شرکت های سهامی، میزانی از  سرمایه سهام به مردم پرداخته می شود.

بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!
بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!

مجموعه مدیران ثبت تنها مرکز تخصصی خدمات ثبتی و اداری در شمال غرب کشور است و از تمام نقاط ایران مشتریان وفادار دارد. اگر قصد دارید که فرایندهای ثبتی خود را از جمله ثبت برند در تبریز را به صورت تخصصی انجام دهید، کارشناسان مجرب ما در این راه به شما کمک می‌کنند. این شرکت کامل‌ترین مجموعه در حوزه ارائه خدمات ثبتی و اداری شامل ثبت شرکت در تبریز و اعطاء گواهینامه‌های ایزو در شمال‌ غرب کشور است. ما به عنوان یک شرکت خدمات کسب و کار رویکرد و نگرشی کاملاً متفاوت داریم و از همان اوایل فعالیت‌مان، با افتخار توانسته‌ایم اعتماد اکثر مدیران و صاحبان بیزینس کشور را به خود جلب نماییم.

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!
سوالات خود را از ما بپرسید

 

تعداد سهامداران  اولیه در جهت ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت های سهامی خاص معمولا با پرداخت حداقلی هزینه تاسیس می شوند و اعضای سهام دار در مراحل اولیه ثبت ا ین گونه شرکت ها، حداقل سه نفر می باشد.

 

میزان هزینه لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص

با در نظر گرفتن این نکته که هزینه تمبر سرمایه شرکت متناسب با میزان سرمایه اولیه متفاوت است می توان گفت معمولا اگر متقاضی خود اقدام  به ثبت نماید و  مراحل ثبت شرکت سهامی خاص را به عهده  موسسات ثبتی وا نگذارد،  به طور تغریبی، هزینه ای معادل 500000 تومان را جهت هزینه های پست، حق ثبت شرکت سهامی خاص در اداره مربوطه و هزینه های مربوط به روزنامه رسمی پرداخت خواهد کرد.

 

مدت زمان لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص

معمولا در خوش بینانه ترین حالت ممکن 15 روز طول می کشد تا بتوان مراحل ثبت شرکت های سهامی خاص را  سپری کرد.  نکته قابل توجه این است که حدود 6 روز از این زمان مربوط به فاصله زمانی بین پرداخت هزینه آگهی ثبت تا چاپ در روزنامه رسمی می باشد.

 

شرایط لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص

  • تعداد اعضای اصلی نباید کمتر از سه نفر باشد.
  • سرمایه اولیه نباید کمتر از 1000000 تومان باشد.
  • سهام شرکت قابلیت معامله در بازار بورس را ندارد.
  • شرکت سهامی خاص نمی تواند اقدام به صدور اوراق قرضه نماید.
  • مسولیت ها متناسب با میزان سهام مشخص می شوند.

 

مدارک لازم در جهت ثبت شرکت سهامی خاص

  • تصاویر مربوط به صفحات شناسنامه و کارت ملی همه سهامداران
  • دو نسخه از صورت جلسه عمومی تاسیس کنندگان
  • دو نسخه مربوط به  اظهارنامه
  • دو نسخه از اساس نامه
  • ارائه کپی روزنامه حقوقی و نامه مربوط به نماینده و کپی صفحات شناسنامه و کارت ملی برابر اصل ( اگر سهامداران، افراد حقوقی باشند)
  • برابر اصل شده پاسپورت ( در حالتی که یکی از اعضای سهامدار خارجی باشد).
  • اقرار نامه تنظیم شده از طرف بازرسان، دال بر اینکه بین آنها و اعضای سهامدار، نسبت فامیلی وجود ندارد.
  • کپی برابر اصل وکالتنامه
  • فیش واریزی، جهت اثبات پرداخت 35% از سرمایه اولیه
  • فیش واریزی 40000تومانی
  • اقرارنامه تنظیم شده از طرف سهامداران اولیه، مبنی بر اینکه هیچ گونه ممنوعیت کاری ندارند.

نکته:  معمولا اظهارنامه ها حاوی اطلاعاتی چون نام،  موضوع،  مکان تاسیس شرکت،  مبلغ اولیه،  تعداد سهام  و مبلغ اسمی سهام، تعهدات و میزان هزینه های پرداختی از طرف هر کدام از سهامداران و آورده های غیر نقد می باشند. آورده های غیر نقد هم در زمان ثبت شرکت سهامی خاص و هم در مورد شرکت های عام، متناسب با نظر کارشناسان دادگستری مورد بررسی و تایید قرار می گیرد.

 

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

پس از اینکه تمامی مدارک لازم جهت ثبت شرکت سهامی خاص فراهم شد،  نوبت به سپری کردن مراحل ثبت می رسد.  اولین کار در راستای ثبت شرکت سهامی خاص مراجعه به سایت اینترنتی http://sherkat.ssaa.ir  می باشد.  با ورود به این سامانه الکترونیکی،  فیلدهای مربوط به اعضا، سرمایه، سمت و دیگر اطلاعات توسط متقاضی تکمیل می گردد. سپس می بایست در بخش نام های درخواستی،  نام شرکت را به عنوان شخصیت حقوقی تعیین کند.  متقاضی می تواند 5 نام را اولویت بندی کند.  پس از بارگذاری اطلاعات اولیه، کارشناس حقوقی اقدام به بررسی مدارک می نماید و اگر نقص خاصی در اطلاعات ارسالی نباشد،  آن را تایید می کند درغیر این صورت از متقاضی می خواهد مجدد وارد سامانه شود و نواقص را رفع نماید.  در مرحله بعد متقاضی موظف می شود  نسخه ای از جلسات تنظیم شده را همراه با تاییدیه پذیرش از سامانه الکترونیکی به آدرسی که در تاییدیه نوشته شده ارسال نمایند.  درصورت موافقت کارشناسان ومسئولین  اداره ثبت، پیش نویس آگهی ثبت به متقاضی تحویل داده می شود.  وی نیز هزینه های مشخص شده را پرداخت می کند  وکلیه مدارک را به بخش ثبت دفاتر اداره ثبت شرکت ها مراجعه می دهد.  مدارک پس از تایید رئیس اداره به صورت مهره موم شده به متقاضی برگردانده می شود،  ضمن اینکه یک نسخه از مدارک در نزد اداره بایگانی می شود. متقاضی بار دیگر اقدام به پرداخت هزینه چاپ می کند وآگهی در روزنامه رسمی کشور به چاپ می رسد.  همانطور که در ابتدای مقاله نیز ذکر شد، تمامی مراحل ثبت شرکت سهامی خاص چه در تبریز نیاز به ثبت شرکت و برند باشد، چه در هر شهر دیگر، باید این روند را سپری کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *