ثبت شرکت بازرگانی راهنمای کامل + مدارک لازم، شرایط و قوانین

ثبت شرکت بازرگانی

برای راه اندازی شرکت بازرگانی، باید از اطلاعات کافی برخوردار بود. با راه اندازی یک شرکت بازرگانی، می توان در حوزه های مختلف فعالیت کرد. البته برای راه اندازی کردن یک شرکت، مراحلی نیز وجود دارد که به آن مراحل ثبت شرکت می گویند. طبق قوانینی که در کشور وجود دارد، افراد باید مراحل را طی کرده تا بتوانند شرکت خود را تاسیس و شروع به کار کنند.

نکته مهمی که در خصوص ثبت شرکت بازرگانی وجود دارد، این است که باید حتما توسط مجموعه ای معتبر مثل مدیران ثبت راه اندازی شوند. مدیران ثبت به شما کمک می کند تا مراحل ثبت و تاسیس شرکت مد نظر خود را به راحتی پشت سر بگذارید و همچنین در حوزه و شاخه مد نظر مشغول به کار شوید. حال برای متوجه شدن از اینکه مراحل ثبت شرکت چیست و مدیران ثبت چه خدماتی ارائه می دهند، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!
بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!

مجموعه مدیران ثبت تنها مرکز تخصصی خدمات ثبتی و اداری در شمال غرب کشور است و از تمام نقاط ایران مشتریان وفادار دارد. اگر قصد دارید که فرایندهای ثبتی خود را از جمله ثبت برند در تبریز را به صورت تخصصی انجام دهید، کارشناسان مجرب ما در این راه به شما کمک می‌کنند. این شرکت کامل‌ترین مجموعه در حوزه ارائه خدمات ثبتی و اداری شامل ثبت شرکت در تبریز و اعطاء گواهینامه‌های ایزو در شمال‌ غرب کشور است. ما به عنوان یک شرکت خدمات کسب و کار رویکرد و نگرشی کاملاً متفاوت داریم و از همان اوایل فعالیت‌مان، با افتخار توانسته‌ایم اعتماد اکثر مدیران و صاحبان بیزینس کشور را به خود جلب نماییم.

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!
سوالات خود را از ما بپرسید

شرکت بازرگانی چه خدماتی ارائه می دهند؟

قبل از ثبت شرکت بازرگانی، باید اول به خوبی متوجه شد که شرکت های بازرگانی چه خدماتی را ارائه می دهند و کار اصلی آن ها چیست؟ اگر بخواهیم به زبان ساده شرح دهیم می توان گفت یک شرکت بازرگانی همان کار داد و ستد در گذشته را امروزه در شرایط و قوانین مدرن تری انجام می دهد. این شرکت ها با فروش محصولات و کالاهای متفاوت، درآمد نسبتا زیادی به دست می آورند. از انجایی که محدودیتی در حوزه و انواع کالاهای وارداتی یا حتی صادراتی وجود ندارد، شرکت ها می توانند حتی بین المللی نیز ثبت شوند‌. در واقع از انجایی که کار عظیم فروش یا حتی واردات محصولات با شرکت بازرگانی است، درآمد قابل توجهی از این شرکت ها به دست می آید.

لوگو مدیران ثبت
logo

تماس با مدیران ثبت جهت مشاوره رایگان

حال از همین رو امروزه اکثر افراد با تلاش در پی ثبت شرکت بازرگانی هستند؛ زیرا ثبت شرکت بازرگانی هم نسبت به شرکت های دیگر، راحت تر است و هم تمام افراد حتی اگر در خصوص رشته مدیریت بازرگانی نیز تحصیل نکرده باشند هم به راحتی می توانند شرکت مد نظر خود را با کمک مدیران ثبت، تاسیس کنند.

حال شاید نسبت به مطالبی که در بالا بیان شد به این موضوع بیاندیشید که ثبت و تاسیس کردن یک شرکت بازرگانی کار بسیار ساده ای است و به راحتی می توان مراحل را طی‌ کرد. شاید شرکت بازرگانی نسبت به مجموعه های دیگر، دردسرهای زیادی نداشته باشد، اما اگر نتوانید با کمک افراد مجرب و متخصص آن ها را تاسیس کنید، قطعا با مشکل بزرگی مواجه می شوید. پس حتما قبل از هر گونه اقدام بهتر است که با مسئولین مدیران ثبت در خصوص شرکت مد نظر و تمام موارد صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد مراحل ثبت شرکت در تبریز + فوانین و شرایط

ویژگی های شرکت بازرگانی

ویژگی های شرکت بازرگانی

شرکت های بازرگانی ویژگی های بسیاری هم دارند. در واقع همین ویژگی ها و مشخصات سبب می شود تا تفاوتی بین مجموعه های بازرگانی و شرکت های دیگر به وجود آید. حال برخی از این ویژگی ها عبارت است از اینکه شرکت بازرگانی می تواند به صورت بین المللی راه اندازی شود. در مطالب بالا هم به خرید و فروش انواع محصولات اشاره کردیم. در واقع تمامی شرکت های بازرگانی در حوزه خرید و فروش نقش دارند؛ زیرا می توانند از این طریق و تغییر دادن نسبی قیمت ها، سود نسبتا زیادی به دست آورند.

البته یک شرکت بازرگانی ویژگی های مثبت دیگری هم دارد اما بارزترین آن ها همین خرید، فروش یا واردات و صادرات محصولات می باشد. اگر می خواهید برای ثبت یک شرکت بازرگانی اقدام کنید، بهتر است حتما محصولات را مشخص کرده و در طی یک برنامه ریزی مشخص، در شرکت شروع به فعالیت کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید که محصولات و قطعات خودرو ماشین را در شرکت بازرگانی به فروش برسانید، بهتر است که راه را در یک شاخه ادامه دهید تا در  یک مدت کوتاه، در آمد و سود زیاد شود.

ثبت شرکت بازرگانی

ثبت شرکت بازرگانی به چه صورت می باشد؟

برای ثبت شرکت بازرگانی، باید حتما توسط وب سایت مدیران ثبت، اقدام کنید. زیرا همان طور که چندین بار در بالا ذکر شد، ثبت شرکت به تجربه و تخصص کافی نیاز دارد و کوچکترین مشکل سبب می شود تا کلا مراحل بهم ریخته در نتیجه شرکت هم ثبت نشود. پس اگر قصد دارید که برای ثبت شرکت بازرگانی اقدام نمایید، بهتر است با اطلاعات و آگاهی کافی وارد این راه شوید.

مراحل ثبت شرکت بازرگانی

مراحل ثبت کردن یک شرکت بازرگانی عبارت اند از:

  • مشخص کردن اعضا، شرکا و تعداد آن ها
  • مشخص کردن سهم هر یک از شرکا و اعضا
  • مشخص کردن حق امضا
  • تهیه کردن مدارک و تصاویر کامل شناسه اعضا و شرکا
  • مشخص کردن و ثبت موضوع شرکت( حوزه فعالیت)
  • پخش خبر تاسیس شرکت و آگهی و تبلیغات
  • دریافت کد اقتصادی شرکت
  • اقدام و دریافت کارت بازرگانی مجموعه

پس از طی کردن مراحلی که در بالا بیان شد، شرکت تاسیس شده و می تواند فعالیت خود را آغاز کند.

شرایط ثبت شرکت بازرگانی

شرایط ثبت شرکت بازرگانی

شرکت های بازرگانی را به دو شرط می توان تاسیس کرد. شرکت های سهامی خاص یا مسئولیت محدود، در واقع اگر بخواهیم به زبان ساده شرح دهیم، شرکت های سهامی خاص به مجموعه هایی گفته می شوند که می توانند به راحتی برای وام درخواست کنند. همچنین در مجموعه های سهام خاص، اعضا باید حداقل سه نفر باشند و بازرسانی که در آنجا مشغول به کار هستند، تحت هیچ عنوانی نباید جزو شرکا یا اعضای شرکت باشند. بازرسان باید کاملا با مدیر نیز غربیه باشند. البته لازم به ذکر است بیان کنیم که شرکت های سهامی خاص، برای تاسیس، مبلغی به عنوان حد هم دارند.

به عنوان مثال اگر شما می خواهید یک شرکت بازرگانی به ثبت برسانید باید حداقل ۱۰۰ هزارتومان را برای سرمایه اصلی شرکت اماده کنید. البته حدود سی و پنج درصد از ‌آن در حساب باقی‌ می ماند. شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود تفاوت هایی با سهامی خاص دارد. به عنوان مثال اعضا باید حداقل دو نفر باشند و همچنین نیاز نیست که حدود ۳۵ درصد از سرمایه در حساب باقی بماند. معمولا شرکت های بزرگ و بین المللی، جزو دسته شرکت ها و مجموعه هایی با شرایط سهامی خاص محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره هزینه ثبت شرکت در سال ۱۴۰۱ + لیست تعرفه هزینه های ثبت شرکت در ایران

مدارک لازم جهت ثبت شرکت بازرگانی

مدارک موردنیاز جهت ثبت شرکت بازرگانی

مدارک لازم جهت ثبت شرکت بازرگانی

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت بازرگانی، شامل:

  • مدارک کامل از تمام اعضا و شرکا و بازرسان
  • اظهارنامه ثبت شرکت، اساسنامه، صورت جلسه مجمع عمومی
  • مدرک و امضا قرارداد نامه مدیران مبنی بر نداشتن شغل های دیگر دولتی (به جز سهامداران اصلی شرکت)

همچنین لازم به ذکر است بیان کنیم که شاید تا قبل از سال ۱۳۹۸، افرادی که قصد ثبت و تاسیس شرکت بازرگانی را داشتند باید مدارک سوء پیشینه هم ارائه می دادند، اما طبق قوانین و تصویب های جدید به این مدرک نیازی نیست و بدون ارائه دادن آن، می توانید برای ثبت شرکت بازرگانی اقدام نمایید.

هزینه ثبت شرکت بازرگانی

هر شرکتی نسبت به سرمایه و بودجه اصلی باید هزینه متفاوتی را پرداخت‌ کند. به عنوان مثال هرچه سرمایه بیشتر باشد، هزینه بیشتری هم در خصوص راه اندازی شرکت استفاده می شود. اما اگر بخواهیم به طور کلی و میانگین رقمی را برای هزینه ثبت شرکت بازرگانی مشخص کنیم، می توان گفت بین ۸۰۰ هزارتومان تا ۲ میلیون تومان، یک شرکت هزینه دارد. البته بهتر است که برای موفق شدن در مدت زمان کمتر، از سرمایه های بیشتر برای تاسیس استفاده کنید یا با راه اندازی شرکت سهامی خاص، برای دریافت و اخذ وام اقدام نمایید.

مدیران ثبت | ModiranSabt

سوالات متداول

  • شرایط ثبت شرکت بازرگانی به چه صورت می باشد؟

شرکت های بازرگانی را به دو شرط می توان تاسیس کرد. شرکت های سهامی خاص یا مسئولیت محدود، در واقع اگر بخواهیم به زبان ساده شرح دهیم، شرکت های سهامی خاص به مجموعه هایی گفته می شوند که می توانند به راحتی برای وام درخواست کنند. همچنین در مجموعه های سهام خاص، اعضا باید حداقل سه نفر باشند و بازرسانی که در آنجا مشغول به کار هستند، تحت هیچ عنوانی نباید جزو شرکا یا اعضای شرکت باشند. بازرسان باید کاملا با مدیر نیز غربیه باشند. البته لازم به ذکر است بیان کنیم که شرکت های سهامی خاص، برای تاسیس، مبلغی به عنوان حد هم دارند

  • ثبت شرکت بازرگانی چه مدارکی نیاز دارد؟

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت بازرگانی، شامل:

  • مدارک کامل از تمام اعضا و شرکا و بازرسان
  • اظهارنامه ثبت شرکت، اساسنامه، صورت جلسه مجمع عمومی
  • مدرک و امضا قرارداد نامه مدیران مبنی بر نداشتن شغل های دیگر دولتی (به جز سهامداران اصلی شرکت)
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۳ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *