راهنمای کامل ثبت شرکت دانش بنیان + قوانین، شرایط و هزینه

جهان امروزی هر روزه در حال پیشرفت است. این پیشرفت ها، باعث می شوند تا برای چالش های مختلف انسان، راه حال های جدیدی ایجاد شوند. طبیعتاً لازمه این پیشرفت و بروز ماندن یک جامعه، اتکا به دانش است. بدین منظور، شرکت هایی با نام دانش بنیان ایجاد می شوند، که متشکل از جمعی افراد متخصص، صاحب ایده و دانش در زمینه ای مشخص هستند و هدف آنها رفع مشکل و چالشی مشخص است. یکی از مهم ترین مراحل شکل گیری یک شرکت دانش بنیان، ثبت شرکت دانش بنیان است. بدین شکل حق توسعه ایده برای آن افراد حفظ شده و فضایی امن و غیرقابل کپی برداری و سوء استفاده برای آنها تشکیل می شود. در ادامه مطلب با ما همراه باشید، تا به بررسی این شرکت ها و نحوه ثبت آنها بپردازیم.

بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!
بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!

مجموعه مدیران ثبت تنها مرکز تخصصی خدمات ثبتی و اداری در شمال غرب کشور است و از تمام نقاط ایران مشتریان وفادار دارد. اگر قصد دارید که فرایندهای ثبتی خود را از جمله ثبت برند در تبریز را به صورت تخصصی انجام دهید، کارشناسان مجرب ما در این راه به شما کمک می‌کنند. این شرکت کامل‌ترین مجموعه در حوزه ارائه خدمات ثبتی و اداری شامل ثبت شرکت در تبریز و اعطاء گواهینامه‌های ایزو در شمال‌ غرب کشور است. ما به عنوان یک شرکت خدمات کسب و کار رویکرد و نگرشی کاملاً متفاوت داریم و از همان اوایل فعالیت‌مان، با افتخار توانسته‌ایم اعتماد اکثر مدیران و صاحبان بیزینس کشور را به خود جلب نماییم.

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!
سوالات خود را از ما بپرسید

ثبت شرکت دانش بنیان

شرکت دانش بنیان چیست؟

پایه و اساس شرکت های دانش بنیان، دانش و تخصص بوده و برخلاف دیگر شرکت ها، سرمایه مادی ملموسی ندارند. لازمه شکل گیری این شرکت ها، تنها ایده و تخصص در زمینه ای مشخص است. همین امر باعث شده تا بیشترین قشر فعال در این حوزه، دانشجویان و دانش پژوهان دانشگاهی باشند. چرا که ثبت شرکت دانش بنیان، باعث می شود تا بتوانند با سرمایه ای کمتر، توسعه ایده های جدید خود را آغاز کرده و به مرحله بهره برداری برسانند.

رسالت این شرکت ها، تبدیل ایده ها به پدیده های واقعی و در نهایت رفع چالش ها و ایجاد ثروت و موقعیت های پیشرفت از طریق آنها است. ضمن اینکه به بار نشستن پتانسیل های علمی و اختراعات و ایده ها در این شرکت ها، باعث به گردش درآمدن چرخه اقتصادی کشور نیز می شود. به علاوه، از این طریق برای نیروهای جوان و کم تجربه کشور نیز کار آفرینی صورت گرفته و از انرژی و تخصص آنها استفاده می شود.

شرایط ثبت شرکت دانش بنیان

یک شرکت دانش بنیان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک شرکت دانش بنیان چه ویژگی هایی دارد؟

هر ویژگی که یک شرکت دانش بنیان دارد را در این مقاله عنوان کرده ایم بنابراین می توانید با دقت آن را مورد مطالعه قرار دهید تا از ویژگی های یک شرکت دانش بنیان مطلع شوید.

نوآوری و خلق ایده های جدید

مهم ترین عامل شکل گیری یک شرکت دانش بنیان، نوآوری و خلق ایده های جدید است. در واقع، قبل از اینکه افراد بخواهند اقدام به ثبت شرکت دانش بنیان کنند، باید ایده های اساسی شرکت را تعیین کرده و بررسی کنند. سپس باید اقدامات لازم برای شکل گیری فضایی مناسب جهت پردازش این ایده ها و تحقیق و پژوهش ایجاد شود. این اقدامات، شامل مراحل قانونی ثبت و دیگر شرایط لازم نیز هستند.

تجاری سازی ایده های خلاقانه

یک ایده، هر چقدر هم که نو باشد، در صورتی که نتواند وارد بازار شود، ارزش اقتصادی ندارد. هدف از شکل گیری این شرکت ها نیز، بکارگیری منابع موجود و ایجاد فضایی اختصاصی برای آماده سازی این ایده ها، جهت تجاری سازی می باشد. بهترین راه برای اطمینان حاصل کردن از تجاری شدن ایده، ایجاد ایده هایی است که بتوانند تهدید های موجود در دنیای کسب و کار امروزی را، تبدیل به فرصت کنند. همانطور که بسیاری از شرکت های نوپا، در دوران قرنطینه پاندمی کرونا، براحتی با ارائه ایده های جدید توانستند فضایی برای تحصیل، اشتغال و تجارت از راه دور ایجاد کنند.

رقابت پذیری

رقابت، عامل پیشرفت شرکت ها و افراد است. چرا که آن ها را وادار می کند تا روز به روز پیشرفت کرده و عملکرد بهتری داشته باشند. لذا محصولات و ایده های یک شرکت دانش بنیان، باید قابلیت رقابت با حوزه های مربوطه و برترین های بازار را داشته باشند و حتی آنها را به چالش بکشند، تا بدین شکل، صنعت مربوطه رشد کند.

شرکت های دانش بنیان چه اهدافی را دنبال می کنند

شرکت های دانش بنیان چه اهدافی را دنبال می کنند؟

اصلی ترین هدف این شرکت ها، ایجاد فضایی مناسب برای بکارگیری نهایت پتانسیل پژوهشی دانشگاه ها و واحد های مربوطه در یک جامعه می باشد. همچنین، این شرکت ها افرادی چون متخصصین، نوآوران، مخترعان، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، واحد های پژوهشی و غیره را به سمت فعالیت های بیشتر در جهت رفع نیازها و مشکلات جامعه سوق می دهند. شکل گیری یک ایده قابل تجاری سازی و ثبت شرکت دانش بنیان، بنگاه های اقتصادی و دستگاه های اجرایی را نیز برای بهره گیری از این ایده ها و یافته های پژوهشی، تشویق می کند. ضمن اینکه، ایجاد این شرکت ها باعث ارتقای فرهنگ کارآفرینی و ایجاد کسب و کارهای جدید و بهتر در جامعه می شود و در نهایت ایده ها را به مشاغل پایدار تبدیل می کند.

لوگو مدیران ثبت
logo

تماس با مدیران ثبت جهت مشاوره رایگان

ثبت شرکت دانش بنیان چه مزایایی دارد؟

ثبت شرکت دانش بنیان مزایای بسیار زیادی دارد، که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معاف بودن شرکت از پرداخت مالیات
  • دریافت عوارض حقوق گمرکی
  • بهره مند شدن از سود بانکی
  • بهره مند شدن از عوارض مالیاتی به مدت 15 سال
  • قابلیت استفاده از تسهیلات، با سود کم و بازپرداخت طولانی مدت
ثبت شرکت دانش بنیان چه مدارکی لازم دارد؟

برای ثبت شرکت دانش بنیان، چه مدارکی نیاز است آماده کنیم؟

برای ثبت شرکت دانش بنیان به چه مدارکی نیاز داریم؟

مدارک لازم جهت ثبت شرکت های دانش بنیان عبارتند از:

  • رزومه شرکت
  • تصویر اساسنامه شرکت
  • تصویر اظهارنامه شرکت
  • تصویر آگهی روزنامه رسمی تاسیس شرکت
  • کپی شناسنامه و کارت ملی اعضای هیئت مدیره
  • کپی مدارک تحصیلی اعضا
  • آخرین لیست بیمه شرکت

شرایط لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان

برای ثبت شرکت دانش بنیان باید شرایط ذکر شده در زیر را داشته باشید:

  • دارای حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی
  • دارای حداقل یک اختراع داخلی یا بین المللی ثبت شده در حوزه کاری
  • نصف درآمد شما در سال مالی گذشته، باید از فروش خدمات، فناوری یا کالای دانش بنیان مورد نظر از طریق قرار داد شرکت بوده باشد.
  • پرداخت شدن سابقه بیمه برای سه نفر از کارکنان تمام وقت، به مدت حداقل 6 ماه.

همچنین محصولاتی که توسط شرکت تولید و ارائه می شوند، باید در یکی از دو بخش زیر قرار داشته باشند:

  • در این حوزه کالاهای دانش بنیان غالب هستند. ضمن اینکه فعالیت های مربوط به تحقیق و توسعه، بیش از بخش فناوری و صنعتی هستند.
  • در این حوزه کالاهای دانش بنیان غالب نیستند. اما باید نفوذ فناوری های نوین و پیدایش کالاهای دانش بنیانی چون برق، نفت، گاز و غیره در آنها وجود داشته باشد.
ثبت شرکت دانش بنیان چه قوانینی دارد؟

ثبت شرکت دانش بنیان چه قوانینی دارد؟

برای ثبت شرکت دانش بنیان باید چه مراحلی را طی کرد؟

برای ثبت شرکت دانش بنیان باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • مراجعه به شرکت مشاور
  • عقد قرارداد با شرکت مشاور
  • تحویل مدارک مورد نیاز به کارشناسان مربوطه
  • ثبت شرکت به عنوان دانش بنیان

فرآیند ثبت شرکت دانش بنیان به چه صورت است؟

شما باید ابتدا شرکت خود را در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسانید. سپس برای معرفی شرکت به عنوان یک شرکت دانش بنیان، باید به سامانه www.daneshbonyan.ir رفته و شرکت خود را ثبت کنید، تا بررسی شود. پس از تایید شرکت شما به عنوان یک شرکت دانش بنیانی از طرف کارگروه بازاریابی و تشخیص شرکت های دانش بنیانی، می توانید به صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه کرده و از تسهیلات مربوطه برخوردار شوید. سپس شما می توانید برای مدتی مشخص از تسهیلات تعلق گرفته استفاده کنید. در این مدت نیز همواره شرکت شما مورد بررسی کارگروه قرار می گیرد. تمدید شرکت های دانش بنیان پس از یک الی دو سال صورت می گیرد. البته تمدید این شرکت ها در صورتی ممکن است، که در مدت مشخص، رتبه بندی خود را به پایان رسانده و شرایط دانش بنیانی بودن را داشته باشد.

هزینه ثبت شرکت دانش بنیان چه مقدار است؟

گرفتن تاییدیه دانش بنیان بعد از ثبت شرکت است، و این شرکت به صورت شرکت عادی و با هزینه‌های معمول به ثبت میرسد. هزینه ثبت به عوامل و معیارهای مختلفی بستگی دارد و با توجه به نوع و محل شرکت و غیره، می تواند متفاوت باشد. توصیه می شود برای کسب اطلاعات دقیق از هزینه ثبت شرکت و همچنین شیوه صحیح ثبت شرکت، با مشاورین مجموعه مدیران ثبت تماس بگیرید.

جمع بندی

شرکت های دانش بنیان چند سالی است که بر روی زبان ها افتاده و اهمیت بسیاری در بازار پیدا کرده اند. دلیل آن هم پدید آمدن ایده هایی نو در این شرکت ها و پردازش به مسائل و مشکلات جامعه، از طریق دانش و تخصص افراد دانش پژوه است. یکی از مهم ترین مراحل تشکیل این شرکت ها، ثبت شرکت دانش بنیان است. برای کسب مشاوره در این زمینه، می توانید با موسسه مدیران ثبت تماس بگیرید.

مدیران ثبت | ModiranSabt

سوالات متداول

  • هزینه ثبت شرکت های دانش بنیان چقدر می باشد؟

گرفتن تاییدیه دانش بنیان بعد از ثبت شرکت است، و این شرکت به صورت شرکت عادی و با هزینه‌های معمول به ثبت میرسد. هزینه ثبت به عوامل و معیارهای مختلفی بستگی دارد و با توجه به نوع و محل شرکت و غیره، می تواند متفاوت باشد. توصیه می شود برای کسب اطلاعات دقیق از هزینه ثبت شرکت و همچنین شیوه صحیح ثبت شرکت، با مشاورین مجموعه مدیران ثبت تماس بگیرید. ۰۴۱۳۵۵۷۳۲۸۷

  • شرکت دانش بنیان چیست؟

پایه و اساس شرکت های دانش بنیان، دانش و تخصص بوده و برخلاف دیگر شرکت ها، سرمایه مادی ملموسی ندارند. لازمه شکل گیری این شرکت ها، تنها ایده و تخصص در زمینه ای مشخص است. همین امر باعث شده تا بیشترین قشر فعال در این حوزه، دانشجویان و دانش پژوهان دانشگاهی باشند. چرا که ثبت شرکت دانش بنیان، باعث می شود تا بتوانند با سرمایه ای کمتر، توسعه ایده های جدید خود را آغاز کرده و به مرحله بهره برداری برسانند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۳ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *