ثبت شرکت در منطقه آزاد | مراحل و مدارک مورد نیاز | شرایط و مزایا

ثبت شرکت در منطقه آزاد

منطقه آزاد، به محدوده ای گفته می‌شود که در کنار بندر ساخته و ایجاد شده است. و تجارت آزاد با دیگر مناطق در دنیا را مقدور سازد. این منطقه اصولاً در یک محدوده مشخص جغرافیایی واقع میشود. دارای قوانین مخصوص به خود است. بدون اعمال قوانین گمرکی فعالیت می‌کند. به این منظور که بتواند در راستای حمایت از صنایع داخلی کشور قدم برداشته و شرایط واردات و صادرات محصولات را تسهیل نماید. ثبت شرکت در منطقه آزاد، باعث می شود تا تولید در چنین مناطقی با جذب بالای فناوری های جدید صورت گیرد و رشد و توسعه در منطقه را ایجاد نماید.

بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!
بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!

مجموعه مدیران ثبت تنها مرکز تخصصی خدمات ثبتی و اداری در شمال غرب کشور است و از تمام نقاط ایران مشتریان وفادار دارد. اگر قصد دارید که فرایندهای ثبتی خود را از جمله ثبت برند در تبریز را به صورت تخصصی انجام دهید، کارشناسان مجرب ما در این راه به شما کمک می‌کنند. این شرکت کامل‌ترین مجموعه در حوزه ارائه خدمات ثبتی و اداری شامل ثبت شرکت در تبریز و اعطاء گواهینامه‌های ایزو در شمال‌ غرب کشور است. ما به عنوان یک شرکت خدمات کسب و کار رویکرد و نگرشی کاملاً متفاوت داریم و از همان اوایل فعالیت‌مان، با افتخار توانسته‌ایم اعتماد اکثر مدیران و صاحبان بیزینس کشور را به خود جلب نماییم.

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!
سوالات خود را از ما بپرسید

 

قوانین منطقه آزاد

این مناطق دارای ضوابط بین المللی هستند. مشمول مقررات جاری کشور نیستند. شرکت‌های فعال و مستقر در آن، می توانند از مزیت‌های منطقه آزاد، شامل بخشودگی و معافیت‌های مالیاتی و عوارض گمرکی، بهره‌مند شوند. فرآیندهای مربوط به صادرات و واردات را سریع‌تر انجام دهند و به سادگی در خصوص جذب سرمایه‌های خارجی اقدام کنند. اگر تصمیم دارید برای سرمایه‌گذاری در یکی از مناطق آزاد اقدام کنید، می‌توانید از خدمات مدیران ثبت، بهره‌مند شوید.

 

مزایای ثبت شرکت در منطقه آزاد

مقررات ساده برای شرکت های مناطق آزاد

مزایای ثبت شرکت در منطقه آزاد

از جمله مزایای ثبت شرکت در مناطق آزاد می‌توان به مواردی همچون معافیت‌های پانزده ساله اشاره کرد. همچنین در چنین مناطقی، می‌توان برای با مالکیت صد در صد خارجی، برای ثبت شرکت و ثبت برند اقدام کرد.

برای ثبت شرکت در منطقه آزاد ارس و کسب اطلاعات در این زمینه کافیست روی لینک کلیک کنید.

از سویی دیگر، به جهت تسریع در امور ثبتی، شرایط ثبت آسان موسسات و شرکت‌های تجاری و فرهنگی، مقدور شده است. همچنین، جهت ورود کالاهای مجاز، مقررات و ضوابط بسیار ساده شده است. کسب و کارهایی که برای ثبت شرکت در منطقه آزاد اقدام کرده اند، برای صادرات کالا و نقل و انتقال آن، با تشریفاتی ساده روبرو هستند. و این امکان را دارند تا به راحتی تمامی اصل سرمایه و سود حاصل از آن را منتقل نمایند.

بیشتر بخوانید: اگر قصد ثبت شرکت در تهران را داشتید می توانید روی لینک کلیک کنید.

این را نیز باید افزود که در انتقال ارز به سایر کشورها، هیچ محدودیتی وجود نداشته و محصولات بدون پرداخت هیچ عوارض گمرکی، صادر می شوند. از دیگر مزیت هایی که بسیار حائز اهمیت است، دسترسی داشتن به پرسنل ماهر و رویارویی با قوانین ساده کاری که می تواند بر آسودگی خاطر کارفرمایان، نقش داشته باشد.

 

شرایط ثبت شرکت در منطقه آزاد

ثبت شرکت در منطقه آزاد با کارشناسان مدیران ثبت

 

از جانب دیگر، مصرف انرژی، برای فعالانی که ثبت شرکت در منطقه آزاد را داشته اند، دارای نرخ های مناسبی بوده و حمایت های مناسبی از این گونه از شرکت ها خواهد شد. این را نیز باید افزود که معافیت های مالیاتی شامل دستگاه ها و ماشین آلات تولیدی شده و خدمات بیمه ای و بانکی دولتی به آن ها تعلق می گیرد که تمامی این موارد، می تواند مشوقی برای راه اندازی کسب و کار در این مناطق باشد.

شرایط ثبت شرکت در منطقه آزاد

یکی از عواملی که باعث می شود، هر روزه متقاضیان ثبت شرکت در منطقه آزاد رو به افزایش باشد، برخورداری فعالان اقتصادی از مزیت های این مناطق است. مناطقی که با استفاده از بخشودگی ها و معافیت های مناسب، حمایت های لازم را از کسب و کارها نموده و باعث رونق بیشتر اقتصاد کشور در صنایع مختلف می شود.

همین امر می تواند به جذب بالاتر سرمایه های خارجی انجامیده و فناوری و دانش روز دنیا را نیز همراه با خود به کشور بیاورد. شرکت هایی که در این مناطق فعالیت دارند، می توانند به راحتی برای خرده فروشی در منطقه نیز اقدام کرده و به سودآوری مناسبی دست یابند.

ضمن آنکه می توان در مرزهای ورودی ویزا دریافت نمود که این امر می تواند در تعاملات با دیگر کشورهآ، بسیار مفید واقع شود.

 

 

مراحل ثبت شرکت در منطقه آزاد

برای ثبت شرکت در منطقه آزاد، مراحلی وجود دارد که می بایست آن ها را با دقت و گام به گام، طی نمود. برای اینکار لازم است که متقاضی درخواست صدور مجوز ثبت شرکت خود را به معاونت اقتصادی سازمان ارائه نماید. این فرم می بایست با دقت و صحت، تکمیل شود. پس از آن، واحد ثبتی، برای تایید نام شرکت اقدام می نماید.

مجوز سرمایه گذاری از سوی واحد مربوطه به متقاضی داده می شود. این احتمال وجود دارد که در راستای نوع فعالیت کسب و کار، لازم باشد که از چند نهاد، مجوز کسب گردد. پس از دریافت مجوزها، مدارک تکمیل شده، باید به واحد ثبتی ارائه شده تا توسط کارشناسان مورد بررسی و کنترل قرار گیرد.

هنگامی که مدارک مورد تایید قرار گرفت، هزینه های ثبتی می بایست به حساب معرفی شده واریز گردیده و اصل فیش آن به واحد ثبتی ارائه گردد. با ثبت شرکت در منطقه آزاد و در دفاتر ثبت شرکت ها و انجام مقدمات لازم در خصوص پلمپ دفاتر تجاری، کار به اتمام رسیده و نسخه مدارک ثبتی برای انتشار در آگهی روزنامه رسمی ارسال خواهد شد.

 

مدارک ثبت شرکت در منطقه آزاد

انجام مراحل ثبت شرکت در مدیران ثبت

 

مدارک ثبت شرکت در منطقه آزاد

مدارک شناسایی اعضاء، مدرک تحصیلی مدیرعامل، کپی اجاره‌نامه یا سند محل سکونت، مجوز فعالیت از جمله مهمترین مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در اکثر مناطق آزاد است.

از جمله اسنادی که باید در ثبت شرکت در منطقه آزاد تنظیم شود: اظهارنامه، اساسنامه و مجوزها به اداره ثبت. این مدارک می بایست به همراه صورتجلسات هیات مدیره و مجمع عمومی موسسین که به امضای تمامی اعضا رسیده است به اداره مربوطه تحویل گردد.

همچنین فیش بانکی که نشان دهنده پرداخت سی و پنج درصد از سرمایه نقدی شرکت است نیز به دیگر مدارک، پیوست گردد. توجه به این نکته مهم است که در این مدارک، می بایست نام و مشخصات کامل اعضا، به همراه اقامتگاه قانونی آن‌ها و مجوزهای فعالیت و مشخصات شرکای خارجی، درج شود.

مجوزهای فعالیت توسط مدیریت بازرگانی هر منطقه صادر می‌شود.

 

مدارک اتباع خارجی

اگر در شرکت در شرف تاسیس شخصیت حقوقی مشارکت دارد، لازم است که میزان درصد سرمایه گذاری آن مشخص شود. همچنین، لازم است تا همواره از سوی خود، نماینده ای را معرفی نمایند تا در مجامع و جلسات هیات مدیره شرکت کند. اسناد شرکت را تمامی اشخاص مجاز امضا می‌کنند و به همراه آخرین تغییرات شرکت، روزنامه رسمی تاسیس و نامه نمایندگی به سازمان ثبت ارائه می‌شود. مدارک شناسایی اعضا و اتباع خارجی به همراه پاسپورت نیاز است.

این در حالی است که اگر سهامداران شرکت، شخصیت حقوقی با تابعیت خارجی داشته باشند، بایستی مدارکی همچون تعیین درصد سرمایه گذاری را ارائه کرده و نماینده خود را به صورت کتبی به همراه مهر شرکت، معرفی نمایند تا ملزم به حضور در جلسات باشد.

مدارک اشخاص و شرکت‌های خارجی باید به زبان فارسی ترجمه شود. بعد به امضای و تایید سفارت و وزارت امور خارجه کشور نیز برسد.

 

لوگو مدیران ثبت
logo

تماس با مدیران ثبت جهت مشاوره رایگان

 

نتیجه‌گیری

در نهایت، پس از تکمیل و ارائه مدارک و دریافت تایید آن ها، لازم است که برای پرداخت هزینه ثبت شرکت در منطقه آزاد اقدام نموده و مبالغ مربوط به هزینه های اخذ دفاتر تجاری و روزنامه رسمی ارائه گردد.

برای انجام مراحل ثبت شرکت، می توانید از خدمات مدیران ثبت بهره مند شوید.

 

مدیران ثبت | ModiranSabt

سوالات متداول

  • مراحل ثبت شرکت در منطقه آزاد به چه صورت است؟

برای ثبت شرکت در منطقه آزاد، مراحلی وجود دارد که می بایست آن ها را با دقت و گام به گام، طی کرد.

برای اینکار لازم است که متقاضی درخواست صدور مجوز ثبت شرکت خود را به معاونت اقتصادی سازمان ارائه کند. پس از آن، واحد ثبتی، برای تایید نام شرکت اقدام می نماید. واحد مربوطه مجوز سرمایه گذاری را به متقاضی می‌دهد. این احتمال وجود دارد که در راستای نوع فعالیت کسب و کار، لازم باشد که از چند نهاد، مجوز کسب گردد. پس از دریافت مجوزها، مدارک تکمیل شده، باید به واحد ثبتی ارائه شود تا توسط کارشناسان مورد بررسی و کنترل قرار گیرد.

هنگامی که مدارک مورد تایید قرار گرفت، هزینه های ثبتی به حساب سازمان ثبت واریز و اصل فیش آن به واحد ثبتی ارائه گردد. با ثبت شرکت در منطقه آزاد و در دفاتر ثبت شرکتها و انجام مقدمات لازم در خصوص پلمپ دفاتر تجاری، کار به اتمام رسیده و نسخه مدارک ثبتی برای انتشار در آگهی روزنامه رسمی ارسال خواهد شد.

 

  • شرایط ثبت شرکت در منطقه آزاد چگونه است؟

یکی از عواملی افزایش متقاضیان ثبت شرکت در منطقه آزاد، برخورداری فعالان اقتصادی از مزیت‌های این مناطق است. مناطقی که با استفاده از بخشودگی‌ها و معافیت‌های مناسب، حمایت‌های لازم را از کسب و کارها نموده و باعث رونق بیشتر اقتصاد کشور در صنایع مختلف می‌شود. همین امر به جذب بیشتر سرمایه‌های خارجی می‌انجامد. فناوری و دانش روز دنیا را وارد ایران می‌کند. شرکت‌هایی که در این مناطق فعالیت دارند، می توانند به راحتی برای خرده فروشی در منطقه نیز اقدام کنند و به سودآوری مناسبی دست یابند. ضمن آنکه می توان در مرزهای ورودی ویزا دریافت نمود که این امر می تواند در تعاملات با دیگر کشورهآ، بسیار مفید باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *