نحوه به ثبت رساندن فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی

برای تاسیس و افتتاح یک فروشگاه اینترنتی علاوه بر گرفتن مجوز مرتبط با کسب و کار آنلاین،  باید جهت ثبت نمودن برند فروشگاه که به عنوان نام تجاری و دامنه سایت به شمار می رود نیز اقدام کرد. در واقع ثبت برند در تبریز می تواند مزیت های فراوانی به همراه داشته باشد که از مهم ترین مزایای آن می توان به جلب اعتماد و اطمینان مشتری و در نتیجه افزایش سوددهی فروشگاه اشاره نمود. همچنین ثبت فروشگاه باعث افزایش اعتبار فروشگاه در بین مصرف کنندگان و بازدید کنندگان شده و برچسب رسمی و قانونی برای آن لحاظ می شود. به زبانی ساده تر می توان گفت که ثبت برند یک فروشگاه اینترنتی نشان دهنده اعتبار فروشگاه مورد نظر می باشد.

بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!
بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!

مجموعه مدیران ثبت تنها مرکز تخصصی خدمات ثبتی و اداری در شمال غرب کشور است و از تمام نقاط ایران مشتریان وفادار دارد. اگر قصد دارید که فرایندهای ثبتی خود را از جمله ثبت برند در تبریز را به صورت تخصصی انجام دهید، کارشناسان مجرب ما در این راه به شما کمک می‌کنند. این شرکت کامل‌ترین مجموعه در حوزه ارائه خدمات ثبتی و اداری شامل ثبت شرکت در تبریز و اعطاء گواهینامه‌های ایزو در شمال‌ غرب کشور است. ما به عنوان یک شرکت خدمات کسب و کار رویکرد و نگرشی کاملاً متفاوت داریم و از همان اوایل فعالیت‌مان، با افتخار توانسته‌ایم اعتماد اکثر مدیران و صاحبان بیزینس کشور را به خود جلب نماییم.

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!
سوالات خود را از ما بپرسید

روش های ثبت برند

در واقع به فرآیند ثبت نمودن عنوان و نام تجاری کسب و کار به اسم شرکت یا خودتان، در اداره ثبت اسناد و اداره مالکیت، ثبت برند گفته می شود. لازم به ذکر است که با ثبت برند فروشگاه اینترنتی و یا ثبت شرکت در تبریز، احتمال کپی کاری و سو استفاده از نام و اعتبار شرکت و یا فروشگاه به حداقل خواهد رسید. به طور مثال اگر شخصی نام اسنپ را برای حوزه حمل و انتقال مسافر برای خود از قبل انتخاب و ثبت نموده، افراد دیگر به هیچ عنوان نمی توانند در حوزه کاری خود از این عنوان مورد نظر استفاده نمایند.

شرایط مورد نیاز برای ثبت برند فروشگاه های اینترنتی

مراحل و شرایط ثبت نمودن تمامی برندها به صورت یکسان بوده و هیچ فرقی با یکدیگر ندارند. اما در حقیقت برای ثبت هر گونه برندی،  دو شرط بسیار مهم وجود دارد که به طور حتم باید رعایت شود تا مراحل ثبت برند با موفقیت طی شود:

  1. نامی که قرار است برای فروشگاه خود انتخاب کنید نباید در هیچ یک از حوزه های کاری دیگر ثبت شده باشد. به طور مثال برند دی جی کالا یک بار ثبت شده و شما نمی توانید از این نام و یا مشابه آن استفاده نمایید. مشابه این نام می تواند مواردی همچون جی جی کالا،  جی کالا، فروشگاه دی جی و… را شامل شود.
  2. برای ثبت نمودن برند فروشگاه اینترنتی خود باید مجوز مرتبط با کسب و کار خود را به همراه داشته باشید. لازم به ذکر است که مجوز هر حوزه ای مخصوص همان حوزه می باشد. در واقع دارا بودن این دو شرط برای ثبت فروشگاه لازم و ضروری می باشد و در غیر این صورت پروسه ثبت نمودن برند فروشگاه با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

نکته مهم: نکته ای که در این زمینه بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد این است که، اگر می خواهید از ثبت بودن یک برند اطلاع پیدا کنید می توانید به صفحه استعلام برند مراجعه کرده تا در اسرع وقت برند مورد نظر شما استعلام شود.

مدارک لازم جهت ثبت برند

همان طور که گفتیم جهت ثبت برند یک فروشگاه اینترنتی باید ابتدا مجوز مرتبط با کسب و کار اینترنتی خود را ارائه دهید که این مجوز به نوعی نشان دهنده فعالیت شما در حوزه مورد نظر می باشد. در واقع مجوز مخصوص ثبت فروشگاه های اینترنتی نماد الکترونیکی و یا اینماد می باشد. البته می توان برای این منظور  مجوز انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی را نیز مورد استفاده قرار داد. لازم به ذکر است که با توجه به حقیقی بودن و یا حقیقی بودن برند مورد نظر مدارک مورد نیاز هم می تواند متفاوت باشد که در ادامه به هر کدام از آن ها به صورت جداگانه پرداخته خواهد شد.

مدارک لازم برای ثبت فروشگاه شخصی یا حقیقی

  1. همراه داشتن کپی کارت ملی و شناسنامه
  2. کپی مجوز مرتبط با کسب و کار اینترنتی (یعنی همان اینماد)
  3. به همراه داشتن گواهی مربوط به ثبت نام در سامانه مالکیت معنوی از دفتر نامه های اسناد رسمی

مدارک لازم برای ثبت فروشگاه شرکتی یا حقوقی

  1. کپی شناسنامه و کارت ملی شخص مدیر عامل
  2. به همراه داشتن گواهی امضاء مدیر عامل
  3. ارائه اساسنامه شرکت
  4. به همراه داشتن مجوز مرتبط با نوع کسب و کار اینترنتی (اینماد)

نکته مهم: اگر در قسمت نوع فعالیت شرکت جمله ای به عنوان خرید و فروش اینترنتی ذکر شده باشد، می توانید به جای مجوز حوزه فعالیت شرکت، اساسنامه را ارائه دهید چرا که هیچ فرقی با هم ندارند.

جهت ثبت شرکت باید به کجا مراجعه کرد؟

در حقیقت برای ثبت برند فروشگاه اینترنتی نیازی به مراجعه حضوری نیست، چرا که تمامی امور و پروسه مربوط به ثبت برند به صورت الکترونیکی بوده و توسط سامانه اداره علائم تجاری کشور که به سامانه اداره مالکیت نیز معروف است،  انجام می گیرد. همچنین پس از طی مراحل ثبت، مواردی همچون بررسی،  بارگذاری و اعلام نتایج نیز به طور کامل الکترونیکی می باشد. در واقع هنگامی که مدارک ثبت برند از سازمان های زیربط صادر شد، لازم است جهت تحویل اصل مدارک به اداره ثبت علائم تجاری مراجعه نمود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *