نحوه انتقال مالکیت برند تجاری + مراحل انتقال و شرایط آن

انتقال مالکیت برند تجاری

آیا نحوه انتقال مالکیت برند تجاری را می دانید؟ آیا به تغییر نام برند خود فکر می کنید؟ قرار است که تمام مراحل و مستندات لازم برای انجام موفقیت آمیز این فرآیند را به شما نشان دهیم. وقتی در مورد انتقال یا تغییر مالکیت صحبت می کنیم، به زمانی اشاره می کنیم که یک برند مالکیت خود را  می خواهد تغییر دهد. دلیل این تغییرات می تواند انتقال حقوق، فروش، اهدا و ادغام شرکت‌ ها باشد. بنابراین، حقوق یک برند تجاری به هر طریقی که توسط قانون به رسمیت شناخته شده باشد، قابل انتقال است. اما هر گونه انتقال یا تغییر مالکیت باید به دفاتر اطلاع داده شود تا اطلاعات مالک جدید را ثبت کنند. انتقال مالکیت مانند یک دارایی مالی برای صاحب شرکت است و دارای مزیت های بسیاری است. مدیران ثبت به شما می آموزد که چگونه انتقال مالکیت یک برند را انجام دهید.

مراحل انتقال مالکیت برند تجاری

نحوه انتقال مالکیت برند تجاری

اگر شما مالک یک برند هستید و می خواهید آن را به فرد دیگری انتقال دهید، باید نحوه انجام آن را بدانید. زمانی که مالک برند تجاری چنین قصدی دارد، باید کاملاً واضح و صریح بیان کند که می خواهد به شخص دیگری بدهد. اگر این کار را انجام ندهد، مجوز صادر شده، غیر انحصاری است و افراد دیگری نیز می توانند آن را استفاده کنند. شما با انتقال مالکیت برند تجاری خود این اجازه را می دهید تا اموال و اسناد شرکت شما واگذار شود. این کار برای کسانی مناسب است که نمی خواهند پروسه زمان بر ثبت برند را انجام دهند و محصولات خود را ترجیح می دهند با نام برند حاضر، به فروش برسانند. هر چند مالکان برند می توانند که در مدت زمان محدود و تعیین شده اجازه استفاده از برند خود را به اشخاص دیگری بسپارند.

بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!
بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!

مجموعه مدیران ثبت تنها مرکز تخصصی خدمات ثبتی و اداری در شمال غرب کشور است و از تمام نقاط ایران مشتریان وفادار دارد. اگر قصد دارید که فرایندهای ثبتی خود را از جمله ثبت برند در تبریز را به صورت تخصصی انجام دهید، کارشناسان مجرب ما در این راه به شما کمک می‌کنند. این شرکت کامل‌ترین مجموعه در حوزه ارائه خدمات ثبتی و اداری شامل ثبت شرکت در تبریز و اعطاء گواهینامه‌های ایزو در شمال‌ غرب کشور است. ما به عنوان یک شرکت خدمات کسب و کار رویکرد و نگرشی کاملاً متفاوت داریم و از همان اوایل فعالیت‌مان، با افتخار توانسته‌ایم اعتماد اکثر مدیران و صاحبان بیزینس کشور را به خود جلب نماییم.

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!
سوالات خود را از ما بپرسید

مراحل انتقال مالکیت برند تجاری

برای این که بتوانید کاملاً قانونی انتقال مالکیت برند تجاری خود را انجام دهید، باید یک سری مراحلی را بگذرانید. در ادامه این مراحل را مشاهده می کنید:

  • در یک دفترخانه اسناد رسمی حضور پیدا کنید تا کارهای نشان تجاری خود را تنظیم کنید.
  • گرفتن استعلام دفترخانه از اداره مالکیت صنعتی برای این که مشخص شود آیا برند ثبت شده برای شما است یا خیر
  • سند صلح باید توسط طرفین به درستی اجرا و امضا شود.
  • کسی که می خواهد انتقال مالکیت برند خود را به فرد دیگری بسپارد باید یک درخواست کتبی بنویسد و آخرین گواهینامه معتبر را نیز ارائه دهد.
  • هزینه های قانونی به اداره مالکیت صنعتی را باید بپردازد.
  • منتشر کردن آگهی انتقال مالکیت برند تجاری خود در روزنامه های رسمی کشور

نکات مهم درباره انتقال مالکیت برندمدارک لازم جهت انتقال مالکیت برند تجاری 

همان طور که متوجه شدید افراد می توانند مالکیت برند خود را به طور تمام و کمال به دیگران انتقال دهند یا حتی در یک بازه زمانی معین چنین کاری را انجام دهند. با این حال افراد حقیقی و حقوقی باید مدارک لازم را داشته باشند تا بتوانند کار خود را پیش ببرند. اشخاص حقیقی باید کپی شناسنامه و کارت ملی مالک جدید، پرداخت هزینه انتقال و ارائه قبض، اصل سند صلح و اصل گواهی ثبت برند را ارائه دهند. همچنین اشخاص حقوقی باید مدارک زیر را همراه خود داشته باشند:

  • شناسنامه و کارت ملی افراد دارای حق امضاء
  • اصل سند اصلاح
  • ارائه اصل گواهینامه ثبت برند
  • پرداخت هزینه های انتقال و ارائه قبض
  • ارائه آخرین تغییرات اعضای هیئت مدیره

نکاتی که در رابطه با انتقال مالکیت برند تجاری باید بدانید

هنگامی که قصد دارید انتقال مالکیت برند تجاری خود را انجام دهید، می توانید این کار را به طور کامل انجام ندهید. یعنی فقط بخشی از طبقات برند خود را به فرد دیگری واگذار کنید. این نوع از انتقالات فقط برای بعضی از خدمات مشخص شده در نتیجه شما باید ببینید که این شرایط شامل حال شما می شود یا خیر. همچنین برای یک منطقه یا طبقه خاصی صورت می گیرد. اگر بخواهیم با یک مثال این قضیه را روشن کنیم، اینگونه است که مالک برند مشخص می کند که آیا فرد دیگر در طبقه یا منطقه خاص حق استفاده را دارد یا خیر. برای ثبت انتقالات این چنینی باید در قسمت ثبت تقاضای الکترونیک اقدام نمایید تا باقی مراحل شما جلو برود.

برای این که انتقال مالکیت قانونی پیش برود، باید بعضی از نکات مهم را به صورت کتبی ذکر کنید. اگر قصد دارید تا نشان تجاری خود را به دیگران انتقال دهید، باید به نکات زیر توجه کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید. باید تاریخ و شماره ثبت شده نشان تجاری را به صورت کتبی ذکر نمایید. اسم و نشانی مالک جدید باید ثبت شود. البته چنانچه فرد نماینده قانونی خود را دارد، باید در حضور وی صورت بگیرد. در صورتی که برند تجاری مد نظر شما قرار است به صورت جزئی منتقل شود، باید تمامی ریز نکات آن به صورت کتبی ذکر شود.

هزینه انتقال مالکیت برند تجاری

هزینه انتقال مالکیت برند تجاری

همان طور که در ابتدای کسب و کار خود برای برند خود هزینه می کنید برای انتقال مالکیت آن نیز باید هزینه آن را پرداخت نمایید. هزینه دریافتی از کسی که قرار است به او انتقال مالکیت دهید، کاملاً مشخص است و در صورت پرداخت نکردن نمی تواند این پروسه شکل بگیرد. با توجه به ارزش برند و متفاوت بودن آنها با سایر برندها، نمی توان یک هزینه مشخصی را تعیین کرد. در واقع این قیمت بسته به شهرت و میزان تلاشی که برای آن شده، تعیین می شود. همچنین توافق طرفین برای یک قیمت مناسب امکان پذیر است. از سویی دیگر نمی توان یک قیمت یکسان برای تمامی برندها مشخص نمود.  برند یک شرکت، هویت آن است. همچنین ارزش مالی بعضی از برندها به شدت بالا است و باید برای انتقال مالکیت آنها معامله های منطقی صورت بگیرد. همچنین کل این پروسه باید کاملاً قانونی پیش برود تا در آخر این انتقال مالکیت صورت بگیرد.

مدیران ثبت | ModiranSabt

سوالات متداول

  • مدارک لازم جهت انتقال مالکیت برند تجاری به چه صورت می باشد؟

1.شناسنامه و کارت ملی افراد دارای حق امضاء

2.اصل سند اصلاح

3.ارائه اصل گواهینامه ثبت برند

4.پرداخت هزینه های انتقال و ارائه قبض

5.ارائه آخرین تغییرات اعضای هیئت مدیره

  • مراحل انتقال مالکیت برند تجاری در مدیران ثبت به چه صورت است؟

1.در یک دفترخانه اسناد رسمی حضور پیدا کنید تا کارهای نشان تجاری خود را تنظیم کنید.

2.گرفتن استعلام دفترخانه از اداره مالکیت صنعتی برای این که مشخص شود آیا برند ثبت شده برای شما است یا خیر

3.سند صلح باید توسط طرفین به درستی اجرا و امضا شود.

4.کسی که می خواهد انتقال مالکیت برند خود را به فرد دیگری بسپارد باید یک درخواست کتبی بنویسد و آخرین گواهینامه معتبر را نیز ارائه دهد.

5.هزینه های قانونی به اداره مالکیت صنعتی را باید بپردازد.

6.منتشر کردن آگهی انتقال مالکیت برند تجاری خود در روزنامه های رسمی کشور

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *