صفر تا صد فرایند برند سازی و آشنایی با ویژگی های یک برندینگ قوی

فرایند برند سازی

فرآیند برندسازی چیست؟ آیا با اصول برندینگ موفق آشنایی دارید؟ یک برند قوی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ همان طور که می دانید یکی از مهم‌ ترین و اصلی‌ ترین فرآیند ها در کسب و کار ها و گسترش ماندگار، انجام فرایند برندسازی می باشد.

زمانی که شما برندسازی را انجام می دهید و فرایند آن را طی می کنید مسلماً اگر تبدیل به برند مهم و دوست داشتنی شود باعث می شود مصرف کنندگان بسیاری به سمت آن روی بیاورند و آن را خریداری کنند. همچنین خط تولید و عرضه شما مداوم در حال کار می باشد و باز نمی ایستد. ممکن است در ابتدا فرایند برندسازی شما کوچک و ناچیز باشد و رقیبان بزرگتری داشته باشید اما آن چه که شما را با ارزش می کند تلاش و کوشش شما در این راه می باشد. چنانچه تمایل به ثبت برند در تبریز و یا سایر شهرها را دارید می توانید همین الان با کارشناسان ما تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

یک مرد خوشحال با عینک و دست به سینه و تعدادی اسکناس روی هوا معلق

اهمیت برندسازی در کسب درامد

برندسازی چیست؟ اهمیت آن در کسب درآمد

اهمیت برند سازی در کسب درآمد زمانی مشخص تر و بارز تر است که به این نکته توجه داشته باشیم. برندسازی وسیله ای برای معرفی زمینه فعالیت شرکت است و وقتی مشتریان اقدام به خرید یک برند خاص می کنند و نسبت به آن رضایت دارند مجددا در دفعات بعدی نیز از همان برند خرید می کنند و حتی اقدام به تبلیغ آن برند می نمایند. بنابراین رفته رفته بر تعداد مشتریان افزوده می شود. مدیران با انتخاب یک برند قوی، هویت خود و شرکت خویش را به جامعه معرفی می کنند.

به طور مثال وقتی شرکتی در یکی از شهرهای ایران مانند تبریز اقدام به ثبت برند می کند، آن برند کم کم در بین افراد جامعه انتشار می یابد و برای شرکت اعتباری را فراهم می کند که در کسب درآمد و سود آوری بسیار تاثیر گذار است.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل ثبت برند در تهران + قوانین، شرایط و مدارک لازم

لوگو مدیران ثبت
logo

تماس با مدیران ثبت جهت مشاوره رایگان

امتیازات و مزیت های برند سازی در کسب درآمد

برندسازی در کسب درامد دارای مزایا و امتیازات بسیاری می باشد که در ادامه قصد داریم تمام آن ها را به شما درمیان بگذاریم.

  • برند سازی در جلب اعتماد مشتریان نقش به سزایی دارد.
  • برند سازی زمینه بازار یابی و در نتیجه افزایش میزان فروش حائز اهمیت است.
  • برند سازی باعث اعتبار و ارزش بخشیدن به شرکت می شود.
  • برند سازی سبب می شود مشتریان همیشه نام برند شرکت را در خاطر بسپارند و به طور خودآگاه یا نا خود آگاه به سمت آن برند گرایش یابند.
  • برند سازی قوی، وفا دارای مشتریان را در پی دارد.
  • برند سازی سبب افزایش خالقیت و اثرات مثبت بر روی پرسنل شرکت می شود.
  • برند سازی به شرکت رسمیت می بخشد.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد ثبت برند در ترکیه

اصول برندسازی برندینگ موفق

برای یک برندینگ موفق، چه اصولی را باید رعایت بکنیم؟

اصول برند سازی (برندینگ) فعال و موفق

برای این کار باید متفاوت تر از همیشه بیندیشید و برند خود را تقویت کنید و مهم تر از آن فرایند برندسازی خود را درست طی کنید. در این ابتدا بهتر است که توضیح مختصری درباره برند برای شما ارائه ‌کنیم. در واقع برند فقط داشتن یک لگو و تبلیغات نیست بلکه برند، اعتبار شما در نزد مشتری می باشد. یک برند موفق باید مطابق با محیط خود محصولات را عرضه کند. برای گسترش برند باید تبلیغات گسترده انجام داد این تبلیغات هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین باید صورت پذیرد.

برای فعال سازی یک برند باید علاوه بر تولید محصول، محتوا نیز تولید کنید و آن را به مشتریان و خریداران معرفی کنید. همچنین خدمات علاوه بر فروش برای مشتریان بسیار مهم است و به نوعی مبنای انتخاب برند برای آن ها می باشد. در صورتی که شما تمامی موارد گفته شده را رعایت کنید می توانید در نهایت یک فروش پایدار داشته باشید و حتی با کلام خود محصولتان را معرفی کنید. ثبت برند در تبریز و هر شهر دیگری نیز تابع چنین قوانینی می باشد.

تصویر برند های موفق دنیا در قالب لایک بزرگ

یک برند موفقريا، چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی های برند قدرتمند و موفق

برای ایجاد یک برند مفید و قدرتمند باید عوامل متعددی از جمله سن و جنسیت مشتریان را در نظر گرفت. به طور مثال ساخت برند برای افراد خردسال و افراد بزرگسال باید کاملا متفاوت باشد. چرا که این دو قشر از جامعه دارای خصوصیات اخلاقی و روحیه متفاوتی هستند. در نظر گرفتن این ویژگی در موفقیت نتیجه نهایی تاثیر فوق العاده بالایی دارد و باعث ایجاد همبستگی در بین متغیر ها می گردد.

در واقع در زمینه موفقیت یک برند تمام عوامل درون سازمانی و برون سازمانی می توانند مفید و مثمر ثمر باشند. بنابراین برنامه ریزی در مورد آن ها  بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد. مواردی که در ادامه به آن می پردازیم از جمله ویژگی های یک برند ایده آل و خوب به شمار می روند.

بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!
بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!

مجموعه مدیران ثبت تنها مرکز تخصصی خدمات ثبتی و اداری در شمال غرب کشور است و از تمام نقاط ایران مشتریان وفادار دارد. اگر قصد دارید که فرایندهای ثبتی خود را از جمله ثبت برند در تبریز را به صورت تخصصی انجام دهید، کارشناسان مجرب ما در این راه به شما کمک می‌کنند. این شرکت کامل‌ترین مجموعه در حوزه ارائه خدمات ثبتی و اداری شامل ثبت شرکت در تبریز و اعطاء گواهینامه‌های ایزو در شمال‌ غرب کشور است. ما به عنوان یک شرکت خدمات کسب و کار رویکرد و نگرشی کاملاً متفاوت داریم و از همان اوایل فعالیت‌مان، با افتخار توانسته‌ایم اعتماد اکثر مدیران و صاحبان بیزینس کشور را به خود جلب نماییم.

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!
سوالات خود را از ما بپرسید

1. متمایز بودن برند قدرتمند

اولین و مهم ترین ویژگی بارز برند های قدرتمند، تولید محصولات منحصر به فرد و متفاوت در مقایسه با سایر برند ها می باشد. در واقع این برند ها با به کار بردن خلاقیت و تنوع، سعی در ایجاد محصولی کاملا متفاوت و با کیفیت هستند. یک برند خوب باید همواره با نیاز بازار آشنایی داشته باشد و طبق همین موضوع، محصولی به روز و جدید طراحی و روانه بازار کند تا نظر مشتریان به سوی محصول مورد نظر جلب شود. بنابراین تفاوت و تنوع در محصول از مهم ترین ویژگی یک برند موفق به حساب می آید.

تبلیغ خوب و مفید و هدفمند

یک تبلیغ خوب و هدفمند چه ویزگی هایی باید داشته باشد؟

2. تبلیغ خوب و مفید و هدفمند

یک برند خوب، همیشه و در هر شرایطی سعی می کند با انجام تبلیغات مفید و باکیفیت، فروش محصولات خود را افزایش دهد. همان طور که می دانید تبلیغات طیف بسیار وسیع و گسترده ای دارد که یک برند موفق دقیقا می داند با چه نوع تبلیغاتی نظر مخاطبین را به سوی خود جلب کرده و افزایش فروش داشته باشد.

3. اهمیت دادن به نظر مشتریان

اهمیت دادن به نظرات و سلایق مشتریان و باز خورد های آنان، از دیگر ویژگی های یک برند قدرتمند می باشد. چرا که افراد مصرف کننده و مشتریان، به راحتی می توانند یک محصول را مورد ارزیابی قرار داده و نظر خود را اعلام نمایند. به طوری که بسیاری از برند های بزرگ و محبوب دنیا، قبل از تولید یک محصول جدید، ابتدا در بین مصرف کنندگان نظر سنجی کرده، تا نقاط ضعف و قوت محصول را به خوبی پیدا کرده و برای تولید محصول جدید آن را لحاظ کنند.

4. ایجاد اعتماد و حفظ آن

یک برند خوب تلاش می کند تا در مشتریان خود اعتماد ایجاد کند و هنگام بروز یک مشکل آن را صراحتا با مشتریان و مصرف کنندگان خود در میان بگذارد. به طوری که مشتری احساس کند که  دغدغه های آن ها برای برند مورد نظر بسیار مهم و با اهمیت است.

5. جذابیت و شیک بودن برند

از دیگر ویژگی های یک برند قدرتمند و موفق می توان به زیبایی ظاهری، خلاقیت در محصول، هیجان انگیز بودن، گیرایی و سادگی محصول اشاره نمود.

6. رقابت پذیری

رقابت پذیری را می توان یکی دیگر از ویژگی های یک برند مثبت و خوب برشمرد. چرا که برند سازی موفق هنگامی به دست می آید که برند های مختلف در فضایی کاملا رقابتی قرار گیرند. اگر چنین نباشد، کیفیت محصول به تدریج کمرنگ شده و در نظر مخاطبین جلوه اولیه خود را از دست می دهد. لازم به ذکر است که شرکت کردن در رقابت های سالم باعث افزایش خلاقیت شده و برای تولید محصولی ایده آل و تاثیر گذار، بسیار مفید می باشد.

7. ثبات کیفیت محصول

حفظ ثبات کیفیت یک محصول، از جمله مهم ترین ویژگی های ثبت برند قدرتند در تبریز و دیگر شهر ها می باشد که می تواند در ذهن مخاطب تا سال ها باقی بماند. ایجاد نوسان و بالا و پایین شدن ریتم کیفیت محصول می تواند ضربه اقتصادی بسیار هولناکی برای برند مورد نظر ایجاد کند. به طور حتم مشتری انتظار دارد محصولی که می خواهد بخرد باید دارای کیفیتی فراتر از قبل باشد، یا حداقل کیفیت قبلی را داشته باشد. بهبود و حفظ ثبات کیفیت محصولات، از مهم ترین دغدغه های برند های محبوب و بزرگ دنیا می باشد که همواره با آن روبه رو هستند. این مسئله در زمینه برند قدرتمند در رستوران ها و همچنین صنایع غذایی از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار می باشد. به طور مثال از مهم ترین راز های موفقیت رستوران های مک دونالد حفظ ثبات غذاهای آن می باشد. به طوری که غذاهای این رستوران در سراسر دنیا با یک طعم یکسان ارائه می شود.

یک مرد با کت و شلوار در حال نگه داشتن یک لامپ با دستان خود

آشنایی با قسمت های مختلف برندسازی موفق

اقسام فرایند برندسازی

در واقع فرایند برند سازی خود به سه وجه تقسیم شده است که ما در زیر آن ها را به صورت مفصل برای شما توضیح خواهیم داد:

1. استراتژی در فرآیند برندسازی

در این مرحله برند شما در واقع برنامه‌ ای برای شما قرار می دهد که در اندیشه مشتری توسط کسب و کار شما هدف ایجاد شود و محصول شما برای او قابل اعتماد و متمایز باشد. در واقع استراتژی در برندسازی باعث می شود که قول هایی که در ابتدا به مشتری داده‌ اید را تا آخر انجام دهید. در فرایند برند سازی، استراتژی برند بسیار مهم و قابل اهمیت است و در صورت نبود آن برند شما تا مرحله آخر به مشکل بر می خورد و برند شما هیچ گاه موفقیت قابل قبولی به دست نمی‌ آورد. در واقع نقشه فرآیند برند سازی در استراتژی می باشد. همچنین استراتژی می باشد که کیفیت برند شما را مشخص می کند و از آن نگهداری می کنند لوگو و رنگ و فونت آن نیز حاصل استراتژی می باشند.

2. بازاریابی در فرآیند برند سازی

مورد دیگر که در فرآیند برند سازی بسیار قابل اهمیت و مهم می باشد بازاریابی برند است. این مورد در واقع برند شما را برجسته می کند و خدمات تان را به گوش تمامی مشتریان و مخاطبان می رساند و همچنین کسب و کار شما را با ارزش می کند. در بازاریابی برند مواردی باید رعایت شود که ما در زیر آن ها را برای شما نام خواهیم برد:

  • تجربه داشتن کاربر درباره بازاریابی برند
  • تولید محتوا و انجام کار های سئو
  • بازاریابی کردن از طریق رسانه‌ های اجتماعی
  • بازاریابی کردن از طریق ایمیل و جیمیل
  • بازاریابی کردن توسط تبلیغات کلیکی

رعایت این موارد باید به صورت پله پله و با دقت و نظم خاصی انجام شود زیرا نظم در این کار باعث رشد برند می شود و باعث می شود که مخاطبان شما عاشق برندتان باشند.

3. ایجاد برند در فرآیند برندسازی

در مرحله آخر فرآیند برند سازی مهم ترین چیز ایجاد برند است و شما در این مرحله باید با نهایت سعی و تلاش خود برندتان را ایجاد کنید.  تمامی برند های موفق دارای یک هدف بزرگ و مشخصی هستند و افراد هر روزه به خاطر این هدف از خواب بیدار می‌ شوند و برای ساختن برند و هدف خود تلاش می کنند. ممکن است شما پس از ایجاد برند خود به بهترین نحو، رقبای بسیار بزرگی را در اطراف خود ببینید اما هیچ گاه نباید نا امید شوید و دست از تلاش بردارید. همچنین شما باید کار خود را انجام دهید و از رقیبان تان مسئله ای را تقلید نکنید. زیرا تقلید در برند سازی و ایجاد آن موجب زمین خوردن برند شما می شود و مخاطب این تقلید را به راحتی تشخیص می دهد. در واقع هدف شما از ایجاد برند این است که:

  • نسبت به رقیبان خود تفاوت چشمگیری داشته باشید اعتماد مشتری را جلب کنید تا محصول شما توسط آن ها خریداری شود.
  • اطلاعاتتان را درباره هر چیزی که مربوط به برند تان می باشد افزایش دهید.

مدیران ثبت | ModiranSabt

سوالات متداول

  • برندسازی چیست؟

برندسازی وسیله ای برای معرفی زمینه فعالیت شرکت است و وقتی مشتریان اقدام به خرید یک برند خاص می کنند و نسبت به آن رضایت دارند مجددا در دفعات بعدی نیز از همان برند خرید می کنند و حتی اقدام به تبلیغ آن برند می نمایند.

  • ویژگی های یک برند قوی چیست؟

متمایز بودن برند، تبلیغ خوب و مفید، اهمیت دادن به نظر مخاطب و مشتریان، ایجاد حس اعتماد و حفظ آن، جذابیت و شیک بودن برند، رقابت پذیر بودن و ثبات کیفیت محصول.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۷ از ۵
از مجموع ۶ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *