حداقل سرمایه ثبت یک شرکت چه میزان است؟

حداقل سرمایه ثبت یک شرکت چه میزان است؟

حداقل سرمایه ثبت یک شرکت چه میزان است؟ برای ثبت شرکت ما دو نوع شرکت سهامی خاص و شرکت سهامی عام داریم که برای شرکت های سهامی خاص باید بگوییم در واقع تمامی سرمایه شرکت توسط موسسین تامین می‌ شود و حداقل سرمایه ثبت یک شرکت از یک میلیون ریال شروع شده و تا هر مبلغ بیشتری ادامه می یابد. البته این مبلغ در قانون اساسی ۴ لایحه اصلاحی قانون تجارت درج شده است که امروزه یک میلیون ریال کارایی چندانی برای ثبت شرکت ندارد و کمی قدیمی می باشد.

اما برای شرکت‌ های سهامی عام که در واقع شرکت‌ هایی هستند که موسسین آن فقط قسمتی از سرمایه را می پردازند و قسمت دیگر را با فروش سهام به مردم تامین می کنند. حداقل سرمایه در این گونه شرکت ها پنج میلیون ریال و باید بیشتر باشد که باز هم می‌ گویم این قیمت‌ ها برای گذشته است و امروزه کاملاً متفاوت شده است. البته شرکت های با مسئولیت های محدود هم وجود دارد که این شرکت ها از چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده است و هر فرد هر چه قدر که بخواهد در شرکت سهام دارد و میزان تعهد و مسئولیت به اندازه سهامش است.

حال باید بگوییم هزینه ثبت شرکت در این شرکت‌ ها متغیر است و هر فرد هر چه قدر که بخواهد می تواند سرمایه گذاری کند. در قانون تجارت علت این میزان سرمایه برای ثبت شرکت در ارتباط با مسئولیت بیان نشده است. اگر چنان چه شما دارای سرمایه کمی هستید و قصد دارید یک شرکت را ثبت کنید شرکت با مسئولیت محدود بهترین گزینه و مناسب ترین گزینه برای شما می باشد و دلیل آن این است که شما هیچ مبلغی را قرار نیست به عنوان حداقل سرمایه ثبت یک شرکت بپردازید.

بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!
بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!

مجموعه مدیران ثبت تنها مرکز تخصصی خدمات ثبتی و اداری در شمال غرب کشور است و از تمام نقاط ایران مشتریان وفادار دارد. اگر قصد دارید که فرایندهای ثبتی خود را از جمله ثبت برند در تبریز را به صورت تخصصی انجام دهید، کارشناسان مجرب ما در این راه به شما کمک می‌کنند. این شرکت کامل‌ترین مجموعه در حوزه ارائه خدمات ثبتی و اداری شامل ثبت شرکت در تبریز و اعطاء گواهینامه‌های ایزو در شمال‌ غرب کشور است. ما به عنوان یک شرکت خدمات کسب و کار رویکرد و نگرشی کاملاً متفاوت داریم و از همان اوایل فعالیت‌مان، با افتخار توانسته‌ایم اعتماد اکثر مدیران و صاحبان بیزینس کشور را به خود جلب نماییم.

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!
سوالات خود را از ما بپرسید

حداقل سرمایه ثبت یک شرکت در شرکت های دیگر

شرکت هایی نیز وجود دارند که وابسته به نوع آن ها میزان حد اقل سرمایه ثبت یک شرکت در آن ها تعریف می‌شود. اما در این جا برخی از آن ها را برای شما نام می‌ بریم و درباره آن ها توضیحات لازمه را ارائه خواهیم داد.
شرکت تضامنی که مطابق با ماده ۱۱۶ قانون تجارت شرکتی می باشد که در زیر اسم خود مخصوص است برای امور تجارتی میان دو یا چند نفر با داشتن مسئولیت تضامنی که سرمایه شرکت باید به اندازه تمام قرض های افراد به یکدیگر و به دیگر شرکت ها باشد.
شرکت نسبی که این شرکت نیز برای انجام امور تجاری میان چند نفر است. هر کس هر چه قدر که سرمایه‌ گذاری بیشتری داشته باشد حق رای و مسئولیت بیشتری نیز دارد که این مطابق با ماده ۱۸۳ قانون تجارت می باشد. سرمایه گذاری در این شرکت محدودیتی ندارد و با هر مقدار سرمایه ای که دارید می توانید اقدام به سرمایه‌ گذاری در این شرکت‌ ها کنید.
شرکت تعاونی که تعریف آن به این گونه است: شرکتی است که میان تعدادی از اربابان حرف تشکیل می‌ شود و شرکا شغل های خود را به پای فروش اشیا و تولید آن به کار می‌ برند. این تعریف در ماده ۱۹۰ قانون تجارت درج شده است. در واقع شرکت‌ های تعاونی شرکت‌ هایی هستند که از افراد حقوقی و غیر حقوقی برای رفع نیاز های اقتصادی و اجتماعی مشترک یاری می‌ طلبند. حداقل سرمایه ثبت یک شرکت در این گونه شرکت‌ ها هیچ گونه محدودیتی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:هر آنچه که نیاز است درباره ثبت شرکت در تهران بدانید.

حداقل سرمایه ثبت یک شرکت برای شرکت های مختلط

ما دو نوع شرکت مختلف سهامی و شرکت مختلط غیر سهامی داریم که در این جا می خواهیم بگوییم حداقل سرمایه در این گونه شرکت‌ ها چگونه می باشد و چه مقدار است. شرکت مختلط سهامی مطابق با ماده ۱۶۲ قانون تجارت شرکتی می باشد که در زیر اسم مخصوصی که به دست می‌ آورد میان یک شریک سهامی با چند ضامن تشکیل می شود. برای سرمایه گذاری در این شرکت در قانون تجارت هیچ محدودیتی اعلام نشده است و هر کس با هر سرمایه ای می‌ تواند در شرکت مختلط سهامی، سهام دار شود.
شرکت مختلط غیر سهامی نیز از دسته شرکت هایی است که برای انجام امور تجارتی در زیر اسم مخصوصی میان چند سهام‌ دار و شریک و ضامن تشکیل می شود که مسئولیت ها در آن محدود است و سهام منتشر نمی شود. شریک در این شرکت فعالیت می‌کند و سهام دارد و در واقع ضامن قرض هایی است که ممکن است در زمانی علاوه بر دارایی شرکت بروز دهد. شریکی که مسئولیت محدود دارد در واقع کسی می باشد که به اندازه سهام خود حق اظهار نظر دارد. نامی که برای این شرکت انتخاب می‌ شود باید دارای واژه مختلط و یا نام یکی از شرکا را داشته باشد. این شرکت هم نیز مانند شرکت قبل محدودیتی برای سرمایه گذاری ندارد و مبلغ آن می تواند کم یا زیاد باشد. البته تمامی این موارد برای ثبت شرکت در شهر های کوچک و بزرگ مانند ثبت شرکت در تبریز هم وجود دارد. همچنین برای ثبت برند در کلیه شهر ها مانند ثبت برند در تبریز نیز نیاز به حداقل سرمایه ای وجود دارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *