تاثیر ثبت شرکت بر کسب و کار

تاثیر ثبت شرکت بر کسب و کار

تاثیر ثبت شرکت بر کسب و کار

تاثیر ثبت شرکت بر کسب و کار را نمی توان نادیده گرفت. چرا که امروزه با پیشرفت تکنولوژی و حرکت رو به جلو در تمام عرصه های زندگی، افکار و دیدگاه ها نسبت به همه چیز به خصوص در مورد کار و فعالیت اقتصادی تغییری شگرف یافته است. اگر چه در گذشته به علت کمبود امکانات مالی یا میزان پایین سطح سواد علمی یا هر علت دیگری، افراد گرایش زیادی به کار آفرین بودن نداشتند و ترجیح میدادند که یک حقوق بگیر ساده باشند و به عنوان منبع نیروی انسانی برای گروه محدود دیگر کار کنند و حقوق ثابت دریافت نمایند.

بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!
بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!

مجموعه مدیران ثبت تنها مرکز تخصصی خدمات ثبتی و اداری در شمال غرب کشور است و از تمام نقاط ایران مشتریان وفادار دارد. اگر قصد دارید که فرایندهای ثبتی خود را از جمله ثبت برند در تبریز را به صورت تخصصی انجام دهید، کارشناسان مجرب ما در این راه به شما کمک می‌کنند. این شرکت کامل‌ترین مجموعه در حوزه ارائه خدمات ثبتی و اداری شامل ثبت شرکت در تبریز و اعطاء گواهینامه‌های ایزو در شمال‌ غرب کشور است. ما به عنوان یک شرکت خدمات کسب و کار رویکرد و نگرشی کاملاً متفاوت داریم و از همان اوایل فعالیت‌مان، با افتخار توانسته‌ایم اعتماد اکثر مدیران و صاحبان بیزینس کشور را به خود جلب نماییم.

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!
سوالات خود را از ما بپرسید

اما امروزه نگرش ها کاملا تغییر یافته است و به سمت جوامعی در حال حرکت هستیم که اشخاص دارای ذهن ها و استعدادهای خلاقی هستند و ترجیح می دهند خود کارآفرین باشند. در این راستا، برخی افراد با اتکا بر استعداد و توانمندی های خود در عرصه فعالیتی خاص، شروع به کار کرده و برای قانومند ساختن فعالیت خویش اقدام به ثبت شرکت نموده اند. در این مقاله سعی شده است که تاثیر ثبت شرکت بر کسب و کار و رونق آن برجایی می گذارد پرداخته شود.

درباره ی ثبت شرکت در تهران و مراحل آن بیشتر بخوانید.

تاثیر ثبت شرکت بر کسب و کار

  • از جمله تاثیر ثبت شرکت بر کسب و کار فراهم کردن ثبت نمودن شرکت امکان دریافت تسهیلات دولتی است. دولت به منظور حمایت از تولیدات وطنی و رسیدن به خود کفایی در عرصه تجاری و اقتصادی، تسهیلاتی را از طریق بانک ها و موسسات مالی برای شرکت های قانونی فعال در عرصه تجارت در نظر گرفته است. بنابراین شرکت هایی که دارای ثبت قانونی باشند، می توانند  با ارائه مدارک لازم از این تسهیلات بهره مند شوند.
  • فراهم شدن زمینه لازم برای اخذ نمایندگی شرکت از دیگر مزایای تاثیر ثبت شرکت بر کسب و کار است. داشتن مجوزهای لازم مبنی بر قانونی بودن فعالیت یک شرکت این امکان را فراهم می آورد که آن شرکت بتواند براحتی نمایندگی های معتبر داخلی و خارجی را کسب کند.
  • ثبت نمودن شرکت باعث اعتبار بخشیدن به زمینه فعالیت آن شرکت می شود.

تاثیر ثبت شرکت بر کسب و کار و اعتماد مشتریان

قطعا وقتی هر کاری براساس اصول و ضوابط قانونی پیش برود، بیشتر مورد اعتماد قرار می گیرد و مردم نسبت به آن اطمینان خاطر بیشتری کسب می کنند، در مورد ثبت شرکت ها نیز این امر کاملا صادق و محرز می باشد. وقتی صاحبان شرکت ها اقدام به ثبت قانونی شرکت خود می کنند، در واقع به مشتریان و دیگر رقبای تجاری خود ثابت می کنند که یک شرکت کاملا قانونی هستند و تمام فعالیتشان زیر نظر دولت انجام می شود.

تاثیر ثبت شرکت بر کسب و کار و مشارکت افراد

باید گفت که ثبت نمودن شرکت امکان مشارکت قانونی را فراهم می آورد. بدون شک این موضوع کاملا مشخص و بارز است که شرکت های فعال تجاری برای رسیدن به اهداف تعیین شده پیش رو و همچنین دستیابی به سود و درآمد بیشتر نیازمند همکاری و مشارکت چند سهامدار حرفه ای و خبره هستند. بنابراین وقتی شرکت به ثبت قانونی می رسد، اطمینان بیشتری را در بین افراد متقاضی شراکت فراهم می کند و این افراد به علت قانونی بودن فعالیت شرکت، با اطمینان و خیال آسوده تری اقدام به مشارکت می نمایند. در غیر این صورت، احتمال یافتن شریک تجاری برای آن شرکت بسیار سخت و تا حدی غیرممکن به نظر می رسد.

تاثیر ثبت شرکت بر کسب و کار و کسب اعتبار

ثبت شرکت در تبریز و هر شهر دیگری سبب اعتبار بخشیدن به قرارداد های شرکت می شود. در زمان ثبت شرکت ها، یک کد اقتصادی و شناسه ملی برای آن شرکت ثبت می شود که الزاما در تمامی قرارداد های تجاری و اقتصادی شرکت قید شده است. با استفاده از این کد و شناسه ملی، می توان نسبت به نسبت به وضعیت مالی و اعتباری شرکت، اطلاعات زیادی کسب کرد و نسبت به همکاری یا عدم همکاری با شرکت، تصمیمات آگاهانه تری گرفت. همچنین ثبت نمودن شرکت سبب عقد قراردادهای بزرگ می شود. در مناقصه ها و مزایده ها، معمولا اعلام می شود، تنها شرکت هایی که مجوز قانونی دارند قادر به حضور در مناقصه هستند. به این دلیل گاهی برخی شرکت ها به علت عدم داشتن مجوز قانونی، نمی توانند در این مناقصه ها شرکت کنند و فرصت عقد قراردادهای بزرگ را از دست می دهند.

تاثیر ثبت شرکت بر کسب و کار و بازدهی بیشتر

ثبت نمودن شرکت ها زمینه بهره مندی از تجارب و مهارت ها را فراهم می آورد. قطعا در راستای کسب موفقیت های هرچه بیشتر برای شرکت های تجاری، حضور افراد دارای مهارت عملی و سواد علمی که در کار خود متخصص هستند، باعث بازدهی بهتر و ارتقای سطح کیفیت خط تولید می شوند، امری الزامی و حائز اهمیت می باشد. تحقق این امر زمانی ممکن می شود که شرکت به ثبت قانونی رسیده باشد و تمامی فعالیت های آن شفاف و قابل مشاهده باشد. در این صورت افراد با مهارت و دارای تجربه به کار کردن در این شرکت های قانونی جذب می شوند وگرنه کمتر پیش می آید که شخصی مهارت و استعداد خود را در شرکت های غیرقانونی که اعتباری به آنها نیست، خرج کنند.

سخن آخر

بنابر آنچه گفته شد، می توان نتیجه گرفت: برخلاف تصورات اشتباه غالب درباره ثبت نمودن شرکت ها ((ثبت نمودن شرکت باعث پرداخت هزینه های مالیات و غیره به دولت می شود))، اقدام به کسب مجوزهای قانونی لازم برای شرکت، یک اقدام بسیار تاثیرگذار در رونق کسب وکار است و در طولانی مدت سود آوری بیشتر را به دنبال دارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *