انواع موسسه و شرکت تجاری و نحوه ثبت

موسسه و شرکت

برای افرادی که قصد تاسیس یک موسسه و شرکت را دارند، یکی از مهم‌ ترین فرآیندها ثبت شرکت است. وجود قوانین مختلف باعث شده تا فرایند ثبت دارای چالش های خاصی باشد و افرادی که در این زمینه تجربه کافی ندارند، نتوانند به درستی این فرآیندها را طی کرده و شرکت یا موسسه خود را به ثبت برسانند.  به همین دلیل در این مطلب قصد داریم شما را با انواع موسسه و شرکت تجاری و نحوه ثبت آن ها آشنا کرده و مراحل ثبت را به صورت کلی نگاهی بیاندازیم، پس با ما همراه باشید.

بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!
بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!

مجموعه مدیران ثبت تنها مرکز تخصصی خدمات ثبتی و اداری در شمال غرب کشور است و از تمام نقاط ایران مشتریان وفادار دارد. اگر قصد دارید که فرایندهای ثبتی خود را از جمله ثبت برند در تبریز را به صورت تخصصی انجام دهید، کارشناسان مجرب ما در این راه به شما کمک می‌کنند. این شرکت کامل‌ترین مجموعه در حوزه ارائه خدمات ثبتی و اداری شامل ثبت شرکت در تبریز و اعطاء گواهینامه‌های ایزو در شمال‌ غرب کشور است. ما به عنوان یک شرکت خدمات کسب و کار رویکرد و نگرشی کاملاً متفاوت داریم و از همان اوایل فعالیت‌مان، با افتخار توانسته‌ایم اعتماد اکثر مدیران و صاحبان بیزینس کشور را به خود جلب نماییم.

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!
سوالات خود را از ما بپرسید

انواع موسسه و شرکت ها در ایران

با توجه به قوانین کشور را در حوزه تجارت، می توان شرکت ها را به ۸ دسته مختلف تقسیم بندی کرد که هر یک از این شرکت ها دارای شرایط خاصی بوده و نحوه ثبت آن ها با یکدیگر متفاوت است.

اگر بخواهیم شرکت ها را در داخل کشور طبقه بندی کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت سهامی عام
  • شرکت تعاونی
  • شرکت تضامنی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت نسبی
  • موسسات غیر تجاری

فرایند ثبت هر یک از این شرکت ها با یکدیگر متفاوت بوده و دارای مراحل خاصی است.

فرآیند کلی ثبت شرکت

برای ثبت شرکت لازم است تا در ابتدا مشخص کنید که شرکت شما از کدام نوع شرکت به حساب می آید. به صورت کلی اگر بخواهیم فرآیند ثبت هر یک از شرکت ها را مورد بررسی قرار دهیم، خود نیاز به مطلب جداگانه ای دارد اما به صورت کلی می توان نگاهی به مراحل و فرآیندهای ثبت شرکت بیاندازیم. این فرآیند را می توان به شش مرحله زیر تقسیم بندی کرد. در هر مرحله لازم است تا اقدامات مختلفی صورت گیرد تا در نهایت ثبت شرکت در تبریز یا هر شهر دیگری به بهترین شکل ممکن انجام شود و شما بتوانید بدون مشکل این فرآیند را طی کنید.

تکمیل مدارک

اولین مرحله برای ثبت شرکت، تکمیل مدارک است. برای این که بتوانید شرکت خود را تأسیس کنید، لازم است تا مدارک مورد نیاز خود را با توجه به نوع شرکت تان تهیه کرده و آن را ارائه دهید، تا نخستین مرحله ثبت آغاز شود. البته امروز فرآیند ثبت شرکت بسیار آسان و سریع شده و به نحوی است که برای مدارک آن در ابتدا تنها کافی است تا کپی کارت ملی و شناسنامه خود را به همراه داشته باشد.

انتخاب نام شرکت

مرحله بعدی برای ثبت شرکت، انتخاب نام است. بر اساس قانون در مرحله انتخاب نام شرکت شما باید ۵ نام پیشنهادی خود را در نخستین مرحله ثبت شرکت ارائه دهید. مهم ترین قانونی که در این مرحله وجود دارد و باید به آن توجه داشته باشید و آن را رعایت کنید این است که نام های انتخابی شما باید حداقل دارای 3 سیلاب بوده و تماما فارسی باشد.

تنظیم مدارک شرکت

در این مرحله شما باید مدارک شرکت را از جمله تنظیم اساسنامه، شرکت نامه، تقاضانامه و مدارک تخصصی دیگر را به همراه داشته باشید تا تمامی آن ها به صورت کامل توسط کارشناسان ثبت مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته و ثبت نهایی شود.

امضای مدارک ثبتی

مدارکی که در مرحله قبلی به آن اشاره کردیم، پس از ثبت در سامانه برای ارسال به اداره ثبت نیاز دارند تا توسط اعضای شرکت به صورت چاپ شده امضا شوند. لازمه این کار آن است تا اعضا شرکت به وضوح تمامی این مدارک را بررسی و رویت کرده و سپس آن را امضا کنند.

ارسال مدارک به اداره پست

در این مرحله مدارک ثبتی که توسط اعضا امضا شده است باید به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود تا فرایند های بعدی توسط این بخش صورت گیرد.

دریافت آگهی

پس از آن که مدارک شما به اداره ثبت ارسال شد و فرآیند ثبت شرکت ها به اتمام رسیده، و با دریافت اگهی ثبت شرکت شما به اتمام می رسد.

حرف آخر

در این مطلب نگاهی به انواع شرکت ها و موسسات انداخته و بیان کردیم که به صورت کلی برای انجام فرآیند ثبت شرکت لازم است تا چه مراحلی را طی کرده و چه کار فرآیندهایی را انجام دهید. پس از مطالعه این مطلب شما باید بتوانید فرایند ثبت شرکت خود را به راحتی و به سرعت انجام دهید و در مسیر ثبت با مشکلی مواجه نشوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *