مراحل ثبت برند در تهران + راهنمای کامل شرایط ثبت برند در تهران

شرایط ثبت برند در تهران

شرایط ثبت برند در تهران

با لطف و توجه به اهمیت حقوق مالکیت معنوی و تجاری، ثبت برند یک گام اساسی و حیاتی برای حفظ و حمایت از هویت و تفاوت‌های کسب‌وکارها و محصولات در بازار است. در زمانی که یک کسب‌وکار یا محصول به یک نام، علامت تجاری یا برند ویژه‌ای معروف می‌شود، ثبت و محافظت از آن نام یا نماد تجاری از اهمیت بسیاری برخوردار است. ثبت برند در تهران فرایندی است که این امکان را به صاحبان کسب‌وکار می‌دهد تا از استفاده غیرمجاز از نام و نماد تجاری خود توسط دیگران جلوگیری کنند. این عمل، به صورت مستقیم باعث ایجاد اعتماد مشتریان به محصولات یا خدمات شما می‌شود و کسب و کار را از دیدگاه رقابتی تقویت می‌کند.

با ثبت برند، شما به عنوان صاحب نام تجاری و علامت معتبر و مشخص شناخته می‌شوید و این امر می‌تواند ارزش افزوده زیادی به کسب‌وکار شما ببخشد. همچنین، این فرصت را به شما می‌دهد تا از حقوق خود در قبال استفاده از نام تجاری و برندتان در محصولات یا خدمات دیگران بهره‌مند شوید و در مقابل هرگونه سوء استفاده یا نقض حقوق خود قانونی اقدام کنید.

شرایط ثبت برند در تهران

بررسی شرایط ثبت برند در تهران

هدف از ثبت برند در تهران چیست؟

به منظور آنکه از حقوق انحصاری سازمان و یا شرکت خود اطمینان حاصل نمایید باید ثبت برند انجام دهید. در واقع با ثبت یک علامت تحت عنوان برند سازمان شما ارزش کالا و خدمات تولیدی در برابر استفاده دیگران محافظت خواهد شد. این محافظت به صورت نامحدود تمدید خواهد شد و به هیچ عنوان به اشخاص اجازه نخواهد داد که محصولات شما را به نام خود ثبت نمایند. این محافظت معمولاً توسط مراجع قانونی که اجازه متوقف کردن تخلفات را در سطح کشور دارند اتفاق می‌افتد.

شما با ثبت برند خود یک سرمایه‌گذاری در سطح ملی و یا حتی جهانی را انجام می دهید. چرا که به شرکت و یا سازمان خود رسمیت بخشیده و یک سود اقتصادی به شما تعلق خواهد گرفت. اگر علامت تجاری نداشته باشید، رقبای غیرمنصف و متقلب از محصولات شما به عنوان محصول خود استفاده می کنند.

مدارک لازم جهت ثبت برند در تهران

برای ثبت کردن برند برای تمامی فعالیت ها می توان به دو صورت حقیقی و حقوقی اقدام کرد. یعنی برند می‌تواند به نام شخص شما ثبت شود و یا متعلق به سازمان و یا شرکتی باشد که در آن مدیر عامل هستید. یعنی برای ثبت به صورت حقوقی باید مدارک شرکت و مدیر عامل را تحویل دهید ولی برای ثبت حقیقی کافی است مدارک شخص متقاضی را ارائه دهید. پـس مــدارک لازم بـرای ثبـت بـرنـد به حقیقـی و حقـوقـی بـودن بستگـی دارد.

مدارک لازم در جهت ثبت برند برای اشخاص حقیقی

مدارک لازم جهت ثبت برند به صورت حقیقی

مدارک لازم جهت ثبت برند به صورت حقیقی

در این قسمت تمام مدارکی که برای ثبت برند نیاز دارید را برای شما آورده ایم:

  1. تصویر شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  2. ارائه تصویری از طرح برند
  3. ثبت نام متقاضی در سامانه ثنا
  4. باید مجوز فعالیت داشته باشید یعنی هر نوع مجوزی که اثبات کند شما در حوزه درخواستی فعالیت دارید.
  5. اگر برند شما دارای حروف لاتین و انگلیسی باشد حتماً باید برای ثبت آن کارت بازرگانی تهیه کنید.
  6. اگر می خواهید کار ثبت برند را به وسیله نماینده و یا وکیل قانونی به انجام برسانید باید حتماً یک وکالت نامه رسمی به او اعطا نمایید.
مدارک لازم جهت ثبت برند در تهران به صورت حقوقی

مدارک لازم برای ثبت برند در تهران به صورت حقوقی

مدارک لازم برای ثبت برند در تهران به صورت حقوقی

افزاد حقوقی نیز برای ثبت برند در تهران می بایست مدارک زیر را آماده کنند:

  1. برای آنکه مشخص کنید شخصیت حقوقی می باشید باید مدارک ثبتی شرکت را ارائه دهید.
  2. روزنامه رسمی آگهی تاسیس و آخرین تغییرات هیئت مدیره شرکت را باید ارائه دهید.
  3. تصویر شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل.
  4. ثبت نام متقاضی در سامانه ثنا.
  5. باید گواهی امضا را از دفترخانه اسناد رسمی به منظور تایید عضویت در سایت سامانه مالکیت معنوی دریافت کنید.
  6. یک تصویر از برند طراحی شده.
  7. اگر برند و علامت تجاری شما دارای حروف لاتین و انگلیسی است باید کارت بازرگانی تهیه نمایید.
  8. اگر قرار است مراحل ثبت به وسیله وکیل و یا نماینده قانونی انجام شود اعطاء وکالت نامه رسمی به او الزامی می باشد.

خدمات مدیران ثبت

مراحل ثبت برند در  شهر تهران

شما برای ثبت برند می بایست مراحل مختلفی را طی کنید. مدیران ثبت این مراحل برای شما عزیزان آماده کرده است.

  1. بعد از آن که یک نام مناسب برای ثبت برند انتخاب کردید در ابتدا باید استعلام کنید که به وسیله آن متوجه شوید آیا این نام قبلا به ثبت رسیده است یا نه؟
  2. پس از تایید شدن نام برند و علامت آن وارد سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شوید با توجه به اظهارنامه تایید مدارک لازم را ارسال نمایید که در نهایت برای پیگیری امور این سامانه به شما شماره اظهارنامه خواهد داد.
  3. پس از پیگیری های لازم ممکن است اداره ثبت به سه حالت به شما پاسخ دهد یا پرونده را رد می نماید یا به شما اخطار نقص می دهد و یا آگهی نوبت اول را به شما دستور می‌دهد. که اگر آگهی نوبت اول پاسخ شما باشد یعنی هیچ اشتباهی در اطلاعات وجود نداشته و پس از انتشار آگهی نوبت اول باید هزینه روزنامه رسمی را واریز نمایید.

اگر ملزم به دریافت کارت بازرگانی برای ثبت برند در تهران باشید باید با انواع موضوعات آن آشنا شوید:

  • کارت صنعتی و تولیدی
    اگر دارای مجوز سرمایه گذاری در زمینه تولید به عنوان یک شخص حقوقی باشید که می خواهد مواد اولیه و تجهیزات خود را وارد کند باید این کارت را دریافت نمایید و سپس فعالیت خود را در زمینه تولید شروع کنید.
  • کارت خدماتی
    برای اشخاص حقوقی در زمینه خدمات صادر می شود.
  • کارت تجاری
    این کارت را معمولاً برای صادرات و واردات کالا، ترخیص و یا سفارش آن صادر می نمایند.
  • کارت موردی
    که برای ترخیص کالا برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادر شده و فقط می توان یک بار از آن استفاده کرد.
مدت زمان ثبت برند در تهران چقدر است؟

مدت زمان ثبت برند در تهران چقدر است؟

مدت زمان ثبت برند در تهران چقدر است؟

برای آنکه از ثبت برند اطمینان حاصل نمایید مدت زمان لازم حداقل ۴۵ روز می باشد. که از این زمان ۱۵ روز صرف بررسی اولیه برند در سامانه خواهد شد و ۳۰ روز بابت درج آگهی در روزنامه رسمی سپری خواهد شد. بعد از آنکه گواهی ثبت برند به نام صاحب آن صادر شود دارای ۱۰ سال اعتبار بوده که پس از گذشت این زمان صاحب برند باید مجدداً برای تمدید آن اقدام نماید از تاریخ پایان اعتبار به مدت شش ماه فرصت دارید تا برای تمدید آن اقدام کنید.

هزینه ثبت برند در تهران

هزینه برای ثبت برند متغیر می باشد و باید با توجه به حقیقی بودن یا حقوقی بودن متقاضی، رنگی بودن لوگو، میزان کالاها و طبقه برند آن را تعیین نمایند. اگر بخواهید طی کردن مراحل ثبت برند را به موسساتی که در این راستا فعالیت می‌کنند واگذار نمایید مقداری هزینه مشاوره نیز به هزینه­ های اصلی اضافه خواهد شد. البته که مدیران ثبت، صرفه اقتصادی مشتریان خود را نیز مورد توجه قرار می دهد و سعی می کند بهترین خدمات را با کمترین هزینه انجام دهد.

اداره ثبت برند تهران

در بسیاری از کشورها، ثبت برند تحت نظر یک اداره یا سازمان خاصی صورت می‌گیرد که مسئولیت ثبت و حفاظت از حقوق مالکیت معنوی را بر عهده دارد. این ادارات در هر کشور ممکن است با نام‌ها و سازمان‌های مختلف شناخته شوند. به طور معمول، در ایران، ثبت برند تحت نظر سازمان ثبت اسناد و املاک انجام می‌شود. در سازمان ثبت اسناد و املاک، قسمتی به نام اداره ثبت برند و علائم تجاری وجود دارد که مسئولیت ثبت و مدیریت برندها، علائم تجاری و لوگوها را بر عهده دارد. اداره ثبت علائم تجاری معمولاً به صورت رسمی فرآیند ثبت برند را انجام می‌دهد که درخواست‌های ثبت برند را پذیرش و پردازش می‌کند.

در تهران، ثبت برند و علائم تجاری تحت نظر سازمان ثبت اسناد و املاک انجام می‌شود. این سازمان دارای دفاتر و شعبه‌های مختلف در سراسر تهران است که مسئولیت ثبت و مدیریت برندها، علائم تجاری و لوگوها را بر عهده دارند. شعبه‌های سازمان ثبت اسناد و املاک در تهران معمولاً در نقاط مختلف شهری قرار دارند و این شعبه‌ها برای ارائه خدمات ثبت برند و علائم تجاری در اختیار شهروندان و کسب‌وکارها قرار دارند. برای ثبت برند یا علامت تجاری در تهران، می‌توانید به دفاتر سازمان ثبت اسناد و املاک در منطقه خودتان مراجعه کرده و از اداره ثبت برند و علائم تجاری در آنجا کمک و راهنمایی درباره مراحل ثبت، مدارک مورد نیاز، هزینه‌ها و سایر جزئیات مربوط به فرآیند ثبت بهره‌مند شوید.

ثبت برند به صورت آنلاین

ثبت برند خود به صورت آنلاین

ثبت برند به صورت آنلاین

تهران، مهم ترین مرکز اقتصادی کشور محسوب می‌شود که تمرکز تمامی نهادهای دولتی و اداری با توجه به امکانات خوب باعث ایجاد یک رونق اقتصادی عالی در این شهر شده است. صاحبان مشاغل تولیدی که می خواهند با توجه به شرایطی که در تهران موجود است برند خود را در این شهر گسترش دهند باید کار ثبت برند خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند. مدیران ثبت، با داشتن ارتباطی آنلاین با شما عزیزان تمامی مراحل ثبت برند در تهران را به صورت غیرحضوری انجام خواهد داد و به شما تضمین میدهد که تمام مراحل ثبت و یا بعد از آن بدون نیاز به حضور شما با بالاترین تعهد و بهترین کیفیت انجام خواهد داد.

مدیران ثبت | ModiranSabt

سوالات متداول

  • چه معیارهایی برای انتخاب نام برند باید رعایت کنم؟

برای راهنمایی و انتخاب نام برند به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

پس از چاپ آگهی در نوبت دوم، اعتبار ثبت برند شما در شهر تهران 10 سال است. و برند شما تا 10 سال آینده تضمین شده است و امکان سواستفاده از برندتان امکان پذیر نیست.

  • آیا می‌توانم برندم را به صورت بین‌المللی ثبت کنم؟

بله، هر برندی می‌تواند به صورت بین‌المللی ثبت شود.

فایل Pdf: مراحل ثبت برند در تهران

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۷ از ۵
از مجموع ۴۴ رای

5 Comments

  1. مهدی گفت:

    من با شما تماس گرفتم
    سپاس بابت مشاوره ی عالیتون فقط ممکنه مجدد مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در تهران رو بفرمایید؟

  2. رستمی گفت:

    سلام اگر از طریق سایت برای ثبت نام اقدام کنیم دیگه نیازی به مراجعه حضوری نیست؟

    • مدیران ثبت گفت:

      با سلام و احترام
      برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما با شماه 04135573287 تماس حاصل فرمایید.

  3. مدیران ثبت گفت:

    با سلام و احترام خدمت کاربر گرامی
    برای راهنمایی کامل ثبت شرکت در تهران روی لینک درج شده کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *