ثبت شرکت و موسسه غیر تجاری

موسسه غیر تجاری

به طور کلی می توان گفت که شرکت ها و موسسات غیر تجاری از لحاظ ثبت و نوع فعالیتشان به دو دسته تقسیم بندی می شوند که به این شرح می باشند. موسسه غیر تجاری انتفاعی، که همان طور که از نام این موسسات می توان حدس زد، به شرکت هایی که در این زمینه فعالیت دارند شرکت های غیر تجاری انتفاعی نامیده می شوند. در این گونه از شرکت ها، میزان سود و فایده ای که در نتیجه فعالیت های شرکت به دست می آید میان اعضای شرکت و به صورت مساوی تقسیم می شود. دسته دوم موسسه غیر تجاری غیر انتفاعی است که در شرکت های غیر تجاری غیر انتفاعی به طور معمول سود حاصله از فعالیت های شرکت، میان اعضا تقسیم نمی شود.

بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!
بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!

مجموعه مدیران ثبت تنها مرکز تخصصی خدمات ثبتی و اداری در شمال غرب کشور است و از تمام نقاط ایران مشتریان وفادار دارد. اگر قصد دارید که فرایندهای ثبتی خود را از جمله ثبت برند در تبریز را به صورت تخصصی انجام دهید، کارشناسان مجرب ما در این راه به شما کمک می‌کنند. این شرکت کامل‌ترین مجموعه در حوزه ارائه خدمات ثبتی و اداری شامل ثبت شرکت در تبریز و اعطاء گواهینامه‌های ایزو در شمال‌ غرب کشور است. ما به عنوان یک شرکت خدمات کسب و کار رویکرد و نگرشی کاملاً متفاوت داریم و از همان اوایل فعالیت‌مان، با افتخار توانسته‌ایم اعتماد اکثر مدیران و صاحبان بیزینس کشور را به خود جلب نماییم.

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!
سوالات خود را از ما بپرسید

نحوه ثبت یک شرکت و یا موسسه غیر تجاری

برای ثبت یک شرکت و یا موسسه غیر تجاری حداقل به دو نفر احتیاج می باشد که به مرور زمان می توان این تعداد را افزایش داد. برای راه اندازی چنین موسساتی، باید حداقل قوانینی نیز رعایت شود که یکی از قوانین ذکر شده، در رابطه با شرکای موسسه می باشد که همان طور که گفتیم تعداد شرکا باید دو نفر باشد. قانون بعدی در حوزه سرمایه شرکت مذکور می باشد که برای ثبت چنین شرکت هایی به حداقل یک میلیون ریال سرمایه احتیاج است که البته این سرمایه را می توان با توجه به میزان بودجه خود افزایش داد.

در این بین نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که نیازی نیست سرمایه مورد نظر حتما از طریق شرکای شرکت تهیه گردد و در این زمینه می توان از افراد خیر، اداره های دولتی و سایر شرکت ها کمک گرفت. در واقع این کمک به معنای شراکت نیست و به منظور کمک و یاری صورت می گیرد. از آنجایی که چنین شرکت و موسساتی، غیر از اهداف اقتصادی، اهداف دیگری را نیز دنبال می کنند بنابراین به سرمایه زیادی نیاز نیست و با دارا بودن حداقل سرمایه نیز می توان، این گونه شرکت ها و موسسات را ثبت نمود.

لازم به ذکر است که ثبت موسسات و شرکت های غیر تجاری انتفاعی، به افرادی نیاز دارد که مرتبط با نوع فعالیت شرکت، سابقه تحصیلی و مدرک مورد نظر را داشته باشند. همچنین جهت ثبت و تاسیس موسسه غیر تجاری غیر انتفاعی نیز باید از نیروی انتظامی تاییدیه رسمی داشته باشید. در این بین نکته ی مهمی که وجود دارد، بخشودگی و مالیات شرکت است که شرکت های غیر انتفاعی در صورتی که مالیات خود را پرداخت نکنند مورد بخشودگی قرار گرفته و از آن ها هیچ گونه مالیاتی اخذ نمی گردد. افرادی که قصد ثبت شرکت در تبریز را دارند لازم است جهت انجام مراحل مرتبط، به ادارات ثبت شرکت ها در تبریز مراجعه نمایند. همچنین برای ثبت برند در تبریز نیز می توان به این اداره ها مراجعه نمود.

مدارک مورد نیاز ثبت یک موسسه غیر تجاری

مدارکی که جهت ثبت موسسات و شرکت های غیر تجاری مورد نیاز است به شرح زیر می باشد:

  • ارائه اظهارنامه موسسه که می تواند شامل مواردی همچون نام شرکت، نوع تابعیت، مرکز فعالیت، نام های موسسات، بودجه نقدی و غیر نقدی، مرکز های شعبه موسسه و نوع فعالیت شرکت یا موسسه باشد.
  • تاسیس کنندگان، باید در دو نسخه جداگانه، صورت جلسه تنظیم شده در مجمع عمومی را ارائه دهند.
  • کپی برابر اصل مدارک شناسایی تمام اعضای شرکت باید به اداره ثبت شرکت ها ارائه گردد.
  • ارائه یک رسید قانونی که ثابت کند موسسه مورد نظر حق ثبت را به طور کامل پرداخت نموده است.
  • تمام مجوز ها و مدارک مورد نیاز باید از طریق موسسه غیر انتفاعی مذکور اخذ گردد.
  • در صورتی که موسسه مورد نظر در خارج از کشور مشغول به فعالیت است و مدارکی در این زمینه دارد باید تمام مدارک را به اداره ثبت ارائه دهد. لازم به ذکر است که ثبت شرکت های غیر تجاری نیز همانند سایر شرکت ها، نیازمند مراجعه به اداره ثبت شرکت ها و رعایت قوانین مورد نظر امکان پذیر می باشد.

قوانینی که در رابطه با ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری در اساسنامه موجود می باشد

در رابطه با ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ۱۲ قانون در اساس نامه ذکر شده است که رعایت تمام آن ها الزامی می باشد. در ادامه به چند نمونه از قوانین مذکور می پردازیم:

  1. نوع فعالیت موسسه و نام آن
  2. موضوع فعالیت موسسه مورد نظر
  3. بودجه و هزینه موسسه
  4. مرکز اصلی شرکت یا موسسه
  5. مدت زمان موسسه
  6. نوع تابعیت موسسه
  7. لازم به ذکر است که شرکا نمی توانند سهم خود را به شخص دیگری انتقال دهند. البته این مهم با رضایت کامل سایر شرکا امکان پذیر است.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *