ثبت برند لاتین چگونه است؟

ثبت برند لاتین

ثبت برند لاتین

برندی که در آن از حروف و عبارت های لاتین استفاده شده باشد یا نام آن دارای ریشه لاتین باشد، برند لاتین نامیده می شود. طراحی این نوع از برند در موارد واردات و صادرات کاربرد داشته و افراد یا شرکت هایی که سمت برند لاتین می روند معمولا جهت دریافت کارت بازرگانی در موضوعات تجاری می باشد. لازم به ذکر است افرادی که خواهان دریافت برند لاتین هستند، حتما باید کارت بازرگانی خود را قبلا دریافت کرده باشند.

بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!
بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!

مجموعه مدیران ثبت تنها مرکز تخصصی خدمات ثبتی و اداری در شمال غرب کشور است و از تمام نقاط ایران مشتریان وفادار دارد. اگر قصد دارید که فرایندهای ثبتی خود را از جمله ثبت برند در تبریز را به صورت تخصصی انجام دهید، کارشناسان مجرب ما در این راه به شما کمک می‌کنند. این شرکت کامل‌ترین مجموعه در حوزه ارائه خدمات ثبتی و اداری شامل ثبت شرکت در تبریز و اعطاء گواهینامه‌های ایزو در شمال‌ غرب کشور است. ما به عنوان یک شرکت خدمات کسب و کار رویکرد و نگرشی کاملاً متفاوت داریم و از همان اوایل فعالیت‌مان، با افتخار توانسته‌ایم اعتماد اکثر مدیران و صاحبان بیزینس کشور را به خود جلب نماییم.

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!
سوالات خود را از ما بپرسید

همچنین استفاده از هر نوعی از عبارت لاتین در ثبت برند، نیازمند برند لاتین بوده و تفاوتی ندارد که حروف فارسی را به صورت فینگیلیش استفاده کرده باشند یا به صورت کامل لاتین باشد. تفاوت ثبت برند لاتین با برند فارسی دراین است که هنگام ثبت برند لاتین همه استعلامات بین المللی  انجام می شود و در هنگام ثبت برندهای فارسی استعلام وضعیت علامت تجاری در ایران لازم است.

در ضوابط و مقررات بین المللی ثبت برند، استعلام نام برند در میان برندهای از قبل ثبت شده ضروری است. به دلیل نیاز به استعلاماتی همچون استعلام همخوانی برند انتخاب شده با استاندارد الحاقیه های توافق شده و استاندارد مادرید و پروتکل الحاقی آن، ثبت برند لاتین کمی زمانبر خواهد بود.

شرایط ثبت برند لاتین

علامت تجاری دارای مفهوم گسترده ای است که ثبت آن در همه ملیت ها و فرهنگ ها رواج داشته و در این راستا هر کشوری قوانین ثبت برند مخصوص خود را دارد و حتی می توان برندها را به صورت بین المللی هم ثبت کرد.

ثبت برند تجاری کاملا مشخص نیست که از چه زمانی و به چه صورتی آغاز شد اما حدس ها حاکی از آن است که شاید اولین انسان هایی که نقش هایی را با عنوان نشان تجاری روی سفال ها حک کردند و از این نقوش به عنوان علامت تجاری خود نام بردند، اولین ها در این مسیر تلقی شوند.

البته در این بین نیز برخی معتقدند اولین کسانی  را که با خریدن سگ، روی بدن آن ها را با داغ کرده و از این طریق سگ های خود را علامت گذاری می کردند، می توان به عنوان بنیان گذار برند تجاری معرفی کرد. اما آن چیزی که می توان به قطعیت گفت این است که علامت تجاری در تمامی صنایع و خدمات همه جوامع نقش اساسی داشته و حیطه بازار کار آن حرفه را مشخص می کند. در ایران بر طبق قوانین تجاری، اداره مالکیت معنوی وظیفه ثبت برند را برعهده داشته و طبق تمامی قوانین و مقررات تعیین شده در این راستا عمل می کند.

یکی از این قوانین استفاده از نام و یا حتی حروف لاتین در برند تجاری است که سبب برگشت برند خواهد شد، مگر در مواردی که صاحب شرکت به دلایل تجاری و اقتصادی با سایر شرکت های بین المللی ارتباط داشته باشد و یا در واردات و صادرات نقش ایفا کند. در این صورت قبل از ثبت برند لاتین باید به دریافت کارت بازرگانی قانونی اقدام نماید.

ثبت برند لاتین و شرایط آن

مراحل ثبت برند لاتین

  • پس از دریافت کارت بازرگانی خود می توانید اقدام به درخواست ثبت برند تجاری که دارای علامت یا حروف لاتین باشد نمایید.
  • در این راستا هم چنان که ذکر شد تنها داشتن فونت لاتین کافی بوده و حتما لازم نیست کلمه انگلیسی به کار برده شود.
  • بعد از انتخاب یک برند لاتین مناسب و تهیه مدارک لازم، تمامی موارد مانند ثبت برند فارسی انجام خواهد شد و تنها تفاوت آن در استعلامات است که باید توسط مقررات بین المللی بررسی شود و ثابت شود که برند مورد نظر در هیچ کشور دیگری قبلا ثبت نشده است.
  • به دلیل همین استعلامات نیز مراحل ثبت برند لاتین کمی به طول می انجامد.

مدارک برای ثبت برند لاتین در ایران

  1. کپی همه مدارک شرکت و موسسه و یا مدارک شخص در صورت حقیقی بودن متقاضی
  2. ارائه کارت بازرگانی حقیقی و یا حقوقی
  3. ارائه پرینت نمونه برند در سایز 6*6
  4. ارائه اظهارنامه درخواست ثبت برند لاتین

به دلیل ناشناخته بودن این موارد، اغلب متقاضیان در ثبت برند لاتین دچار اشتباه شده و اظهارنامه درستی را ارائه نمی دهند، بنابراین در صورتی که تصمیم به ثبت برند لاتین برای شرکت خود دارید می توانید با مشاورین ما در تماس باشید تا راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *