ثبت برند در ترکیه راهنمای جامع + مراحل و هزینه لازم ثبت برند در ترکیه

ثبت برند در ترکیه

ثبت برند در ترکیه

در دنیای پویای کسب و کارها، ثبت برند به عنوان یکی از مهم‌ترین گام‌ها در راه توسعه و استقرار کسب و کارها از اهمیت بسیاری برخوردار است. یک برند قوی نه تنها نماد یک محصول یا خدمات است، بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده و موفقیت استراتژیک کسب و کار نیز محسوب می‌شود. در این راستا، کشورهای مختلف قوانین و فرآیندهای خاص خود را برای ثبت برند دارند و ترکیه از جمله کشورهایی است که فرآیند ثبت برند در آن مورد توجه قرار گرفته است. با طی کردن فرآیند قانونی و مؤثر برای ثبت برند در ترکیه کسب‌وکار خود را گسترش دهید.

سرمایه گذاری و ثبت برند همیشه یک تجارت پرخطر بوده است، بنابراین اگر قصد ثبت برندتان را در کشوری دیگر دارید، قطعاً ارزش دارد که همه مسائل و هزینه ها را با دقت در نظر بگیرید و سپس تصمیم به این کار بگیرید. قبل از سرمایه گذاری در یک منطقه، باید وضعیت اقتصادی را به خوبی در نظر بگیرید. اقتصاد ترکیه ترکیبی از صنایع بومی و صنعتی است که روز به روز در این مناطق در حال گسترش است و کسب و کارها و شرکت های مختلف در حال ثبت برند در ترکیه هستند.

در این مقاله، ما قصد داریم به بررسی فرآیند ثبت برند در ترکیه بپردازیم. مراحل، مزایا، موانع ممکن و راهکارهای احتمالی برای ثبت برند در این کشور را بررسی خواهیم کرد. همچنین، اهمیت محافظت از برند و تأثیرات مثبت آن بر کسب‌وکارها را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد. با همراهی در این سفر جذاب به دنیای ثبت برند در ترکیه، ما قصد داریم به خوانندگان عزیز کمک کنیم تا با فرآیندی که ابزاری برای حفاظت از خلاقیت و نوآوردر دنیای پویای کسب و کارها، ثبت برند به عنوان یکی از مهم‌ترین گام‌ها در راه توسعه و استقرار کسب و کارها از اهمیت بسیاری برخوردار است. یک برند قوی نه تنها نماد یک محصول یا خدمات است، بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده و موفقیت استراتژیک کسب و کار نیز محسوب می‌شود.

با همراهی در این سفر جذاب به دنیای ثبت برند در ترکیه، ما قصد داریم به خوانندگان عزیز کمک کنیم تا با فرآیندی که ابزاری برای حفاظت از خلاقیت و نوآوری‌های خودشان است، آشنا شوند.

مراحل ثبت برند در ترکیه

در ترکیه، حمایت از علامت تجاری و حقوق از طریق ثبت برند به دست می آید. همچنین ترکیه نیز یکی از کشورهای عضو پروتکل مادرید است. بنابراین تمدید ثبت بین المللی علامت تجاری از طریق سیستم مادرید برای این کشور امکان پذیر است و یا اگر شما برند خود را از طریق این سیستم ثبت کنید خود به خود برند شما در کشور ترکیه نیز ثبت می شود. اما اگر برند خود را ثبت بین المللی نکرده اید و به دنبال ثبت برند در ترکیه هستید، باید از 6 مرحله گذر نمایید.

  1. تنظیم اساسنامه
  2. دریافت فرم های ثبت برند در ترکیه
  3. دریافت شماره مالیات از خزانه داری ترکیه
  4. اخذ تاییدیه اساسنامه برند از دفتر رسمی ترکیه
  5. ثبت نام در اتاق بازرگانی ترکیه
  6. اخذ تاییدیه و امضای وکالت نامه از دفتر رسمی ترکیه
  7. ایجاد فرم خزانه داری ترکیه
  8. مراجعه به اداره دارایی ترکیه و ارسال فرم پیش ثبت نام جهت بررسی و تایید این فرم

خدمات مدیران ثبت

تنظیم و امضای اساسنامه به همراه امضای اظهارنامه مدیران و دفاتر تجاری واحد مورد نظر با تایید محضری صورت می گیرد. 40 درصد از سرمایه باید در سازمان رقابت و حداقل سرمایه سهام نیز باید در بانکی که گواهی سرمایه پرداخت شده را صادر می کند، سپرده شوند. پس از آن، متقاضی باید به اداره ثبت تجارت مراجعه کند و فرم آگهی ثبت نام، تعهدنامه و اظهارنامه ثبت را پر کند و تحویل دهد. دفاتر قانونی شرکت باید محضری شوند و در مرحله آخر برای ثبت برند در ترکیه مالیات های خاص در اداره مالیات و اداره تامین اجتماعی ترکیه (که توسط ثبت تجاری انجام می شود اما تحت نظارت شرکت است) پرداخت شود.

چرا ثبت برند در ترکیه محبوب است؟

این سوال برای ما ایرانی ها می تواند جوابی متفاوت از بقیه داشته باشد. ترکیه یکی از بهترین کشورها برای ثبت برند است که از نظر اقتصادی در طول سال ها رشد فوق العاده ای داشته است و می توان با اطمینان از ثبات سیاسی و اقتصادی در آن سرمایه گذاری کرد. قوانین ثبت شرکت مشابه قوانین جمهوری اسلامی ایران است، اما با چند تفاوت جزئی، برای ثبت نام در ترکیه نیز نیازی به داشتن مجوز اقامت ندارید و پس از پنج سال تمدید اقامت دائم به شما اعطا خواهد شد. از ویژگی هایی که باعث می شود ثبت برند در ترکیه محبوب باشد و برندها به آن علاقمند شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انجام تجارت بدون محدودیت در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی است.
  • کار و سرمایه گذاری در محیطی که در آن رشد و موفقیت بین المللی وجود دارد.
  • مالیات در ترکیه بسیار کمتر از کشورهای اروپایی و آمریکایی است.
  • هزینه های راه اندازی پایین است.
  • تسهیلات ویژه به شرکت های خارجی در ترکیه تعلق می گیرد.
  • شما هزینه زندگی کمتری را نسبت به سایر کشورهای اروپایی پرداخت می کنید.
  • اقامت ترکیه یک ساله است و بعد از 5 سال اقامت دائم می گیرید.
  • پس از ثبت نام می توانید حساب بانکی داشته باشید و کارت اعتباری و کارت نقدی دریافت کنید.
  • شما در کشوری نه چندان دور از ایران سرمایه گذاری می کنید.

شرایط ثبت برند در کشور ترکیه

قبل از ثبت برند در ترکیه شما باید نام شرکت، سهامداران، آدرس شرکت، مقدار سرمایه و زمینه فعالیت را تعیین کنید. پس از آن فعالیت تجاری شرکتی که علامت تجاری برای آن ثبت می شود باید مشخص گردد که این برند با هیچ علامت دیگری با یک لوگوی خاص مطابقت نداشته باشد.از طرفی هزینه ها و مالیات نیز باید به صورت مرتب پرداخت شود.

روش های ثبت برند در ترکیه

پس از تعیین فعالیت تجاری شرکت، تعیین نام تجاری، طراحی لوگو و ارسال آن به TPE، درخواست برای اطمینان از عدم تطابق با علامت تجاری دیگر مورد ارزیابی قرار می گیرد و گواهی موقت به آن اعطا می شود. در صورتی که درخواست علامت تجاری دارای ایراد بوده و ایرادات ثبت برند در ترکیه در مدت قانونی ارائه یا اصلاح شده باشد پس از پرداخت هزینه های مورد نیاز، درخواست ثبت می شود و در دسترس قرار می گیرد.

ثبت بین المللی یا برند تجاری

در این روش در ابتدا باید برند را در کشور خود ثبت تجاری کنید و پس از آن با به عضویت درآمدن در سیستم مادرید در یکی از دفاتر مالکیت معنوی کشورهای عضو این سیستم ثبت برند در ترکیه را انجام دهید. سیستم مادرید شامل 85 کشور عضو است که استفاده از آن توسط سازمان مالکیت معنوی جهانی وایپو (WIPO) تنظیم شده است.

آگهی تاسیس به همراه روزنامه ترجمه شده

در این روش موسسه ثبت اختراع ترکیه اقدام علامت تجاری را بررسی می کند و اگر مانعی برای جلوگیری بررسی اولیه وجود نداشته باشد درخواست در بولتن ماهانه علامت تجاری منتشر می شد. سه ماه پس از چاپ در بولتن رسمی اگر اشخاص ثالث نسبت به ثبت برند در ترکیه اعتراضی اعلام نکنند، علامت تجاری به ثبت خواهید رسید و در روزنامه علائم تجاری منتشر خواهد شد.

نکات کلیدی ثبت برند و علامت تجاری در ترکیه

ثبت برند و علامت تجاری در ترکیه دارای برخی نکات کلیدی است که باید در نظر گرفته شوند. در ادامه، به برخی از این نکات مهم اشاره خواهم کرد:

  • شرکتهایی که دارای فعالیت تولیدی می باشند مجوز فعالیت آنها بصورت ۱۵ ساله خواهد بود.
  • در خواست ثبت برند در ترکیه باید از طریق موسسه ثبت اختراع ترکیه (TPE) صورت گیرد.
  • مدت اعتبار برند در ترکیه قابل تمدید خواهد بود و اگر بدون دلیل در طی پنج سال اول ثبت برند از آن استفاده نشود حق استفاده از آن لغو و باطل خواهد شد.

جمع بندی

کشور ترکیه امروزه یکی از بهترین کشورهایی است که دارای موقعیت های مناسب اقتصادی برای سرمایه گذاری و ثبت برند است. شرایط ثبت برند در ترکیه امروزه ذهن سرمایه گذاران و تجار را مشغول کرده و باعث شده که به دنبال موسسه ای حرفه ای برای ثبت برند خود باشند. مدیران ثبت با افرادی متخصص و با سابقه آماده کمک به شما در این زمینه است.

مدیران ثبت

سوالات متداول

  • هزینه ثبت برند در ترکیه چقدر است؟

هزینه ثبت برند در ترکیه دارای شرایط و موارد گوناگونی است که در موارد مختلف متفاوت است. شما برای اطلاع از قیمت ها می توانید با کارشناسان مدیران ثبت تماس بگیرید.

  • مدراک لازم برای ثبت برند در ترکیه چیست؟

3 نسخه و اصل اساسنامه، 2 نسخه از مدارک امضا، 2 نسخه از مدارک شناسایی مدیران شرکت، یک نسخه از گذرنامه هر سهامدار خارجی و 3 نسخه از برگه اطلاعیه، تأسیس، آگهی تاسیس به همراه روزنامه ترجمه شده، کپی سند برند ثبت شده در ایران (در صورت وجود).

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۳۱ رای

8 Comments

  1. مژگان گفت:

    هزینه ثبت برند و شرکت در محله های مختلف ترکیه، متفاوت هستش؟

  2. luna گفت:

    برای ثبت شرکت در کشور ترکیه راهنمایی می کنید؟

  3. سکینه مرادی گفت:

    هزینه ثبت برند در ترکیه به لیر حساب میشه یا به دلار؟

  4. مریم امیرجلالی گفت:

    در مورد هزینه ثبت برند در ترکیه چند تا سوال داشتم، از کدوم راه ارتباطی در تماس باشم باهاتون؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *