ثبت شرکت و ثبت برند چه تفاوتی دارند؟

اگر چه ثبت شرکت و ثبت برند  هر دو در جهت قانونمند ساختن فعالیت تجاری، جلب اطمینان و اعتماد مشتریان و دیگر فعالان عرصه تجارت صورت می گیرد و مراحل تقریبا مشابهی را طی می کنند اما با این وجود در راستای فرایند ثبت شرکت و ثبت برند تفاوت هایی و جود دارد. در این مقاله سعی شده است به طور کامل به تفاوت های موجود در مراحل ثبت شرکت و شبت برند پرداخته شود تا در صورت اقدام به این فرآیند، شخص متقاضی آگاهی لازم را کسب نماید و در طی سپری کردن این فرایند با مشکل مواجه نگردد. بنابراین اکیدا توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت شرکت و ثبت برند، حتما این مقاله را بخوانید و اطلاعات مرتبط را کسب نمایید.

بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!
بدون دردسر کسب و کارتو رسمی کن!

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!

مجموعه مدیران ثبت تنها مرکز تخصصی خدمات ثبتی و اداری در شمال غرب کشور است و از تمام نقاط ایران مشتریان وفادار دارد. اگر قصد دارید که فرایندهای ثبتی خود را از جمله ثبت برند در تبریز را به صورت تخصصی انجام دهید، کارشناسان مجرب ما در این راه به شما کمک می‌کنند. این شرکت کامل‌ترین مجموعه در حوزه ارائه خدمات ثبتی و اداری شامل ثبت شرکت در تبریز و اعطاء گواهینامه‌های ایزو در شمال‌ غرب کشور است. ما به عنوان یک شرکت خدمات کسب و کار رویکرد و نگرشی کاملاً متفاوت داریم و از همان اوایل فعالیت‌مان، با افتخار توانسته‌ایم اعتماد اکثر مدیران و صاحبان بیزینس کشور را به خود جلب نماییم.

تفاوت ما، تعهد و تخصص ماست!
سوالات خود را از ما بپرسید

تفاوت ثبت برند و ثبت شرکت از جهت مرجع مورد نظر

در ارتباط با ثبت شرکت در تهران و سایر شهر ها باید گفت: که در کشور ما ایران، اقدامات مربوط به ثبت شرکت ها برعهده اداره ثبت شرکت ها می باشد و این اداره به عنوان مرجع مورد نظر برای ثبت شرکت ها معرفی شده است اما در مورد ثبت برند و اینکه یک اختراع یا تولید کالای خاص به نام اشخاص خاصی ثبت شود، مرجعی متفاوت با مرجع ثبت شرکت ها وجود دارد.

این مرجع با نام اداره مالکیت های صنعتی عمومیت یافته است و هر کسی، متقاضی ثبت محصول ویژه ای باشد باید به این اداره رجوع نماید. خوب است بدانید اداره مالکیت صنعتی به این دلیل وظیفه ثبت برند را برعهده گرفته است که تولید یک کالا و حصول خاص و درج لوگو یا علامت تجاری مخصوص بر روی آن ها یک فعالیت صنعتی محسوب می شود و نشان دهنده محصولات تولید شده در عرصه صنعت می باشد. هر کدام از این دو مرجع مورد نظر- اداره ثبت شرکت ها و اداره مالکیت صنعتی- هر کدام در راستای انجام مسئولیت های خود، از شیوه های نوینی برای ثبت استفاده می نمایند که تفاوت هایی در مراحل ثبت آن ها وجود دارد.همچنین هزینه ثبت شرکت با ثبت برند با توجه به نوع ثبتی آن شرکت یا برند متفاوت میباشد.

تفاوت موجود در مراحل ثبت شرکت و ثبت برند

مراحل ثبت شرکت: در راستای تشکیل شرکت، ابتدایی ترین اقدام مربوط به انتخاب اعضا و آشنا شدن با مهمترین فعالیت های تعریف شده برای شرکت می باشد. اعضای تشکیل دهنده شرکت باید شناخت آگاهانه ای نسبت به چشم انداز ها و اهداف شرکت داشته باشند. اعضا می بایست به شعبه بانک مراجعه نموده و یک حساب مشترک برای شرکت تشکیل دهند. الزاما باید مدارک همه اعضا به انضمام مدارک ثبت شرکت به بانک تحویل داده شود. البته امروز مانند گذشته نیاز به مراجعه پی در پی به اداره ثبت شرکت ها نیست و بیشتر مراحل آن بصورت الکترونیکی و از طریق سامانه اختصاص یافته به ثبت شرکت ها انجام می پذیرد. بدین ترتیب که شخص متقاضی باید به سامانه الکترونیکی وارد شود  و تمامی اطلاعات را وارد نموده و سپس بر روی کلید پذیرش کلیک نماید.

از جمله فیلد هایی که متقاضی می بایست اقدام به پر کردن آن نماید، فیلد مربوط به نام شرکت است که مطابق با قانون ثبت شرکت ها، باید از سه کلمه تشکیل شود. توجه داشته باشید که برای انتخاب نام شرکت اصولی منظور گردیده است از جمله اینکه نام مورد نظر نباید اختصاص به تشکیلات دولتی داشته باشد. پس از ثبت نام اولیه، کلیه مدارک شرکت مانند تقاضانامه، صورتجلسات، فیش واریزی به مبلغ 35% سرمایه شرکت به همراه دیگر مدارک باید از طریق پست به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد. پس ار بررسی های انجام شده توسط کارشناسان، نتایج به متقاضیان اعلام می گردد و در صورت تایید، در روزنامه رسمی ثبت می گردد.

بیشتر بخوانید:چه مدارکی برای ثبت تغییرات شرکت نیاز است؟

مراحل ثبت برند

برای ثبت کالا و محصول به نام یک شخص می بایست به سامانه ای که اداره مالکیت صنعتی برای ثبت برند تعریف نموده است رجوع کرد و با ورود به سامانه، فرم مربوط به اظهارنامه ثبت علائم تجاری را تکمیل نمود. برای اشخاص حقیقی، همراه داشتن کپی شناسنامه، کپی کارت ملی، جواز کسب، جواز تاسیس، پروانه بهره برداری و دیگر مدارک تعریف شده الزامی می باشد. اما اشخاص حقوقی باید علاوه بر مدارک هویتی، مدارک دیگری مانند تصویر روزنامه رسمی، آخرین تغییرات شرکت و کارت ملی دارندگان حق امضاء را به همراه داشت باشند.

نکته: اگر خواستار این هستید که یک علامت را بصورت جمعی ثبت نمایید باید نسخ ای مرتبط با شرایط ثبت جمعی را تحویل دهید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *